De Bidules zijn met name in Frankrijk erg populair en in Spanje fors in opkomst. Belangrijk voordeel boven veel andere kisten is het ARF principe, voor een Wilga (of mijn geval de Swiss Trainer) ben je ruim meer als één bouwseizoen bezig.
Het principe van de dubbele staart is achterhaald en niet nodig, maar OK, ze vliegen prima, alhoewel de kleinere versie (110cc) niet echt superlangzaam binnen komt.
Een verder nadeel is de vakwerk constructie van de romp. Ik heb dat probleem ook met mijn PAF trainer, als je veel vliegt en zeker met die zware motoren zijn de klappen en de trillingen fors. Op den duur rammelt het allemaal los en kapot.
Je moet zeker alle lijmnaden goed controleren en evt nalijmen, rond het motorspant en de rompzijkanten een extra rups met epoxy glasmat leggen, vergis je niet, deze motor trekt met zeker 35 kg trekkracht!
De uitlaten er onder (zoals ook met de PAF) leveren meer herrie als wanneer ze ingebouwd zijn. De 110 Bidule met de DLE en de chinese uitlaten(niks 5-kamer demper zoals KS) er op is knap lawaaierig.
Ik zou de romp binnen zijde met een epoxy verf behandelen, éénmaal een lek in de tank en je romp is geruïneerd. Op strategische plaatsen nabij de tank 5mm gaatjes boren in de onder beplanking, dan zie je sneller als er iets mis is, vóórdat de pilootjes in de fuel drijven!
Nog een laatste tip, als je gaat proefdraaien, doe dit NOOIT zonder de vleugels en stabilo gemonteerd, anders slaat alles kapot...