TOPRC Voyager 110"

voyager-205_orig.jpg
 
Afgelopen week heb ik mijn eerste jet model besteld en wel de TOPRC Voyager in MARINES uitvoering.

De Voyager wordt voorzien van:
-Electron Retracts ER50 set B met GS200 en115/90mm wheels
-Savox SV-1270TG op aileron, elevator en nose wheel steering
-BlueBirds BLS-H51C V2 op flaps en rudder
-Powerbox Systems Mercury SRS Gyro/GPS
-FuelBag Beutel tank
-Alu tubes worden vervangen voor carbon

-VSpeak tankstation

Met in overweging óf SWIWIN SW240B óf Kingtech K260G4 óf JetCat P250-Pro-S
Suggesties, adviezen zijn welkom :-)

E.e.a. besteld is onderweg, moet nog binnenkomen, bouw gepland voor komende tijd.
 
Eerst maar even de doos en de geweldig slimme manier van verpakken

2021-04-17 17.38.00.jpg
2021-04-17 17.38.11-1.jpg
 

Bijlagen

  • 2021-04-16 16.44.57.jpg
    2021-04-16 16.44.57.jpg
    424,3 KB · Weergaven: 234
  • 2021-04-17 13.54.17.jpg
    2021-04-17 13.54.17.jpg
    217,2 KB · Weergaven: 210
Thanks Peter,

Wordt fun, zowel in afbouwen als vliegen.
In deze kleuren -met 2.794mm spanwijdte en een lengte van 3.250mm- verwacht ik ook wel een heeeel gaaf vliegbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Alleen maar een tip...
Misschien een moderator even vragen om dit draadje te verplaatsen naar 'Turbine aangedreven' Dit heeft nl niets te maken met het zelf bouwen van een Turbine.
 
Ahaaaa Franklin . . . dankjewel . . . goeie tip !

Ik ben "hier" niets vermoedend terecht gekomen, was namelijk niet bekend met dit Nederlandse Forum.
Een moderator zal ik het verzoek voorleggen.

Merci en met groet,
Rick
 
In afwachting van mijn verzoek aan een Moderator (neem aan dat dit ook als zodanig ontvangen is) om dit topic te verplaatsen naar "de juiste plek" op het forum :koud: . . . . . plaats ik onderwijl nog wel wat updates
 
Eerste gewicht voordeel van sowieso -411gram. Originele TOPRC tanks plus beslag versus FuelBag Beutel (5,5liter) van Jens Pohle

2021-04-23 18.30.34.jpg
2021-04-23 18.28.37.jpg
2021-04-23 18.30.00.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook alle carbon tubes ontvangen van CarbonScout-Shop, waarmee ik de door TOPRC meegeleverde aluminium buizen zal vervangen.

E.e.a. weeg ik nog na, maar het gewicht voordeel van een carbon vleugelbuis (40mm diameter) ligt rond de 450gram.

Die 590 gram is de 40mm carbon buis nog in de geleverde lengte van 2.000mm en moet dus nog worden ingekort. De originele Alu wingtube weegt iets van 985gram.


2021-04-23 18.36.02.jpg
2021-04-23 18.31.54.jpg
2021-04-23 18.34.34.jpg
2021-04-23 18.35.55.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard nagemeten op de Voyager die ik heb binnen gekregen, zijn navolgende carbon buizen besteld:

1x 40mm (vleugel-buis)
www.carbonscout-shop.de/s01.php?&sp=de&cur=eur&ag=9&pp=aa&bnr=04037-2000

2x 20mm (stabilo-buizen en kielvlak-buis)
www.carbonscout-shop.de/s01.php?&sp=de&cur=eur&ag=9&pp=aa&bnr=02018

1x 16mm (deze blijkt vrij dikwandig te zijn, lijkt dat de originele aluminium in dit geval lichter is)
www.carbonscout-shop.de/s01.php?&sp=de&cur=eur&ag=9&pp=aa&bnr=01612

2x 14mm (rompverbinding-buizen)
www.carbonscout-shop.de/s01.php?&sp=de&cur=eur&ag=9&pp=aa&bnr=21412

1x 8mm (dragers voor FuelBag Beutel Tank)
www.carbonscout-shop.de/s01.php?&sp=de&cur=eur&ag=9&pp=aa&bnr=60806

1x 2mm plaat (o.a. voor CNC-frezen van stabielere servo)
www.carbonscout-shop.de/s01.php?&sp=de&cur=eur&ag=20&pp=aa&bnr=4323
 
Back
Top