Hallo,
Ik ben weer even bezig geweest, nu met de staarten en de aandrijving.
Hier de nieuwe staarten met daarvoor de lagerbusjes. Die zitten zo in de kunststof geperst, de staart zelf doet dus dienst als "schroefas".
Blik op de lagerbussen binnen en buiten.
En de "schroefas" moet ook gesmeerd kunnen worden. Daarvoor heb ik een M2 draad in een 1,5mm gaatje tussen de lagerbussen getapt dat als smeerbuis dient. Die wordt dan afgedicht met een klein stukje messing M2 draad met een gleufje erin voor een schroevendraaier.
En hier de hele aandrijflijn in verschillende stadia. Het schroefje is een 25mm Robbe prop die afgedraaid is naar ongeveer 15mm doorsnede. Het geheel geeft op 7,2 volt flink stuwdruk en kolkend water in de wasbak, ben benieuwd hoe hard dat straks gaat lopen!
Voor de verdere fases moet ik i.v.m. de gewichtsverdeling even wachten op de lipo's. Die bevinden zich momenteel ergens tussen Hong-Kong en Europa, ETA ergens met 14 dagen. (hoop ik....)
Ik ben weer even bezig geweest, nu met de staarten en de aandrijving.

Hier de nieuwe staarten met daarvoor de lagerbusjes. Die zitten zo in de kunststof geperst, de staart zelf doet dus dienst als "schroefas".

Blik op de lagerbussen binnen en buiten.

En de "schroefas" moet ook gesmeerd kunnen worden. Daarvoor heb ik een M2 draad in een 1,5mm gaatje tussen de lagerbussen getapt dat als smeerbuis dient. Die wordt dan afgedicht met een klein stukje messing M2 draad met een gleufje erin voor een schroevendraaier.

En hier de hele aandrijflijn in verschillende stadia. Het schroefje is een 25mm Robbe prop die afgedraaid is naar ongeveer 15mm doorsnede. Het geheel geeft op 7,2 volt flink stuwdruk en kolkend water in de wasbak, ben benieuwd hoe hard dat straks gaat lopen!
Voor de verdere fases moet ik i.v.m. de gewichtsverdeling even wachten op de lipo's. Die bevinden zich momenteel ergens tussen Hong-Kong en Europa, ETA ergens met 14 dagen. (hoop ik....)
Laatst bewerkt door een moderator: