Hi Mathijs
Ik wil even op jouw vragen terug komen
Het erg positief drijf vermogen komt toevallig door de afmeting van de koker en het gewicht wat er in moest,zo kon ik er ook extra ballast onder voorin doen dat hij niet om de as draaide en hosizontaal uit trimmen en omdat hij zo hoog lig kan ik hem ook beter terug vinden en met het netje weer opvissen,voor mij meerdere vliegen in een klap.
Soms komt er ook wel eens een druppeltje water in door het afkoelen van de torpedo,vacuüm, dan heeft het extra drijfvermogen ook nog een zekere factor.
Op de plaats van het reedcontact heb ik aan de buitenkant van de buizen een permanente magneet gemonteerd(in krimpfolie ivm roesten)deze komen bij conrad weg,zodra ik de torpedo naar buiten schiet passeert het reedcontact de permanentemagneet en start het progamma en hij gaat er dan als een haas van door.
Er is nog een reden waarom de torpedo niet van zelf naar buiten komt,bij mij heeft de torpedo in de buis weinig speling waardoor de water aan voer naar de schroef niet snel genoeg gaat.
Het progamma heeft de buurman voor mij ontwikkeld en staat op zijn computer,ik kan hem vragen of hij die vrij wil geven en anders kan hij het progamma zo op jouw toekomstige torpedo's over zetten.
Gr Joop