traagheid forum al enige dagen?? langdurige storingen houden aan...

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Cheeta, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Sven is een anarchist in hart in nieren, dat weten we al sinds zijn Freakazoid tijd :)
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    @Ad: Je bent zelf net zo star en neerkijkend als waar je een ander van beschuldigd.. Ook jou stellingen komen over als "enkel mijn mening telt", dus boen je eigen spiegel ook maar af. Er is een leraren tekort, dus als je zo graag de les wil lezen met de gedachte dat jou mening superieur is.. Want bij mij ben je toch echt aan et verkeerde adres.

    @Ron: Schijfruimte klopt niet helemaal. Veel van de foto's die ik op dit forum zie, staan niet op de eigen servers. Meestal is het imageshack of photobucket of een eigen host. En ja, misschien kan een beetje anarchie in de mix geen kwaad. Teveel dwang is ook niet goed.

    @Burp: Ik snap je reactie niet? In het eerste stuk bevestig je dat mijn idee wel zou helpen, in het tweede stuk doe je alsof ik het idee niet heb aangedragen. En tsja, als je niet af en toe tegen achterhaalde regels schopt, zal er ook niets aan veranderen.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt verwijzen naar andere fora maar zo lang die het het anders doen dan hier moet je die vergelijkingen niet maken. Zo lang jij te grote plaatjes hier neerzet zitten de mensen met tragere verbindingen met de ellende. Terwijl jij graag je foto's met anderen deelt moet je niet raar staan kijken dat je die kritiek krijgt en als je de arrogantie in je hoofd hebt om je niet aan te passen naar de forumregels en het geklaag van anderen moet je niet raar staan kijken dat je genegeerd wordt.
     
  4. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik kan verwijzen naar andere forums en sites zoveel ik wil, maar zolang er mensen zijn die niet verder kijken dan mbf.nl kan ik net zo goed tegen een muur zitten praten, want die weten dan toch niet waar et over gaat. De paar mensen met een inbelmodem die het trachten te vergallen voor mensen die een normaal breedband internetje hebben, DAT is arrogant. Zelfs het goedkoopste van het goedkoopste kabel verbindinkje LACHT om een foto van 300kb.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Sfen, hoewel ik geen, wat jij denigrerend een inbelmodem noemt, gebruik, maar een normale breedbandverbinding zou je wat meer rekening kunnen houden met anderen die niet over de HiTech spullen beschikken die jij blijkbaar wel hebt en dat laat je hier duidelijk laat blijken. Dat heet rekening met elkaar houden.

    Met en rood hoofd zoeken naar argumenten om je gelijk aan te tonen is echt niet nodig.

    Het forum zegt 800 bij 800 pixels. Wat is er nou zo moeilijk aan om dat te accepteren?
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  6. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Het tweede deel zeg ik omdat ik dat in het algemeen bedoel. Gaat over hetzelfde als je weer in je laatste regel zet.

    Het gaat dus niet om jouw idee van de regels maar om de regels hier op het forum. Schoppen is nergens voor nodig, gewoon een suggestie aandragen is beter en roept lang niet zoveel negatieve reacties op als ik nu voorbij zie komen. Ik denk zelfs dat het anders wordt. Een goed idee krijgt bijval en daardoor krijg je positieve reacties. Veel beter voor jou en de rest van ons.
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wie is Sfen?

    En je hoeft er helemaal geen hitech spullen voor te hebben om plaatjes normaal te kunnen laden, ongeacht de pixelgrootte. Zelfs de stokoude machine van mijn vader kan het zonder problemen aan om mijn fotos te laden. Het zijn die minder technische mensen die fotos recht van hun camera op internet kwakken die de boel verzieken. En daar moet een ander dan maar voor opdraaien? Ik vind pixels limiteren een dom systeem om laadtijden te beperken. Dat is hetzelfde als enkel kleine autos op de snelweg toelaten. Ook dan heb je nog steeds zuinige smartjes en zuipende Ferrari's. Beter is het om verbruik te beperken (bestandsgrootte/benzine).
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Wat jij vindt is wel duidelijk, de vraag was om nu even te stoppen met schoppen. Niet om het nog eens te herhalen. Wat mij betreft is het wel duidelijk zo.

    Back on-topic dan maar?
    Gisteravond, na dagenlang soepel MBF-genot, ineens weer bijna 3 kwartier niet-ladende pagina's. Ik dacht vanaf 20.20u tot rond 21.00u.

    Ik zag dat er in die tijd wel berichten waren geplaatst dus niet iedereen had er last van.
     
  9. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ach, als jij een analyse zou loslaten op mijn postgedrag (buiten de schipperskroeg), dan zou je zien dat ik nooit neerkijkend gedrag vertoon, mensen probeer te helpen waar mogelijk, en fouten herstel als ik erachter kom dat ik die gemaakt heb en daar ook voor uitkom. En voor de rest probeer ik verslag te doen van wat de resultaten van mijn hobby zijn, in de wetenschap dat er anderen op dit forum zitten die het veel beter kunnen en ook doen. Maar zolang ik er plezier in houd blijf ik dat gewoon doen. En dit forum helpt daarbij, maar is geen noodzakelijke randvoorwaarde. Ik maak er als gast gebruik van en zo lang ik welkom ben en er zelf plezier aan beleef blijf ik. Ik zie het forum niet als een platform om mijn ego op te poetsen, maar als een leuke manier om te communiceren met, en te leren van mede bouwers.

    Ik ben met pensioen, dus ga ik niet bijdragen aan het oplossen van het leraren tekort. Uit je opmerking over het leraarschap maak ik op dat je daar geen hoge dunk van hebt. Ikzelf heb een aantal leermeesters gehad waar ik nog steeds met grote achting en bewondering naar opkijk. Ik heb het vermoeden dat het neerkijken meer jouw stijl is. Ik denk zelfs dat jij vindt dat je het allemaal beter weet dan je leermeesters.


    Groet,

    Ad Bakker
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ja, je bent lief en aardig en vriendelijk, zolang iedereen maar met je mee gaat, maar zodra iemand tegen je haren in gaat, kruip je in et roestige harnas. Dat is de indruk die ik van je krijg. En als een leermeester zijn wil probeert op te leggen zonder een fatsoenlijk doorgronde uitleg over waarom, dan kan die wat mij betreft inderdaad de boom in. Zo ook hier. Gewoon jaknikken en je mond houden, dat was vroeger. Tegenwoordig durven mensen vragen te stellen en ergens tegenin te gaan. Dat geld voor wel meer dingen vandaag de dag. Wen er maar aan..
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    En geweldig dat het gaat in Nederland met en (mijns inziens) vooral door al die jonge mensen !
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Tijd voor een kleine time-out Sven, stapje terug, teruglezen, diep ademhalen, ahoeoeoeoeoeoeoemmmmmm ... Morgen is er weer een dag.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Sven, als de toonzetting niet deugt kunnen ze net zo mondig zijn als ze willen, maar ze kunnen nog steeds de boom in. Het gaat hier dan ook om de toonzetting.

    Volgens mij wil je een voorstel doen om het resizen van foto's op dit forum te veranderen. Prima. Dat zal een goed voorstel zijn, maar formuleer het dan ook als zodanig. Nu is het een klaagzang en schoppen-tegen-de-regels, die velen ergert. Daardoor kunnen we hier hooguit met z'n allen chagrijnig zitten te zijn.


    :eek:ntopic: Voorlopig zijn er weinig tot geen problemen meer met de snelheid van het forum, dus laten we daar blij mee zijn.
     
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Oke deze twee namen horen dus bij elkaar?
    Bedankt Ron

    Ik ben een aantal dagen niet op het forum geweest, (ben een beetje een nieuwe hobby aan het verkennen) maar het is nu lekker snel.

    Ik wil dan ook Robert bedanken voor zijn inzet.
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ja, een bedankje voor Robert is wel op zijn plaats.
     
  17. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Beste Sven, je begint kandidaat kampioen planken misslaan te worden.

    Ik kom uit in jouw ogen waarschijnlijk archaïsch syteem, dat nog het meest lijkt op het nog oudere gilde systeem. In dat systeem solliciteert een potentiële leerling bij een "meester" of hij zijn leerling mag worden. Of, een "meester" nodigt een in zijn ogen geschikte leerling daartoe uit. Daar zit niets dwangmatigs in, behalve dan de leergierigheid van de leerling en het plezier van de "meester" om iemand in zijn vak te zien groeien, ondanks het feit dat hij weet dat er een moment komt dat de leerling de "meester" gaat overstijgen. En ik kan je vertellen dat er in die gevallen veelal een hechte band tussen die twee ontstaat die gebaseerd is op onderling respect.

    En dan ben ik met een lange aanloop op de woorden gekomen waar het hier om gaat: onderling respect. En dat is wat ik bij jou van jouw kant mis: respect voor anderen. Je slaat lukraak om je heen, iedereen die een andere mening heeft dan jij verkondigt onzin, of hij wilt zijn mening aan jou opdringen, of is ouderwets, of heeft verouderde apparatuur, of gaat niet met zijn tijd mee, want (en dat is het grote probleem kennelijk) hij is het niet met jou eens.

    Ik ben al 60 jaar bevriend met mijn beste vriend, we komen uit totaal andere sociale klasse, we hebben totaal andere opleidingen qua richting en niveau, we hebben totaal andere beroepen, we hangen verschillende politieke richtingen aan, en toch komen we elke maandagavond (ik kom nu net terug) bij elkaar om onder meer van gedachte te wisselen over alle problemen die er zich in dit leven en deze maatschappij voordoen. En we kunnen dit blijven doen omdat we elkaar respecteren, ondanks het feit dat we het dikwijls niet eens worden.

    Ik hoop voor jou dat er eens een moment komt dat je tot het inzicht komt dat er toch niet één groot gelijk bestaat, en dat je nuances leert herkennen.

    Ik weet ondertussen wel hoe jij vindt dat een forum zou moeten opereren. Ik ben het daar niet mee eens, maar dat is toch niet zo erg? Ik ben in grote trekken blij met dit forum, en doe een suggestie hoe het in mijn ogen beter zou kunnen gaan. De leiding mag hiermee doen wat hij wilt, en daar leg ik mij op voorhand bij neer. Sterker nog, als gast heb ik me daarbij neer te leggen. Als ik dat niet wil doen vertrek ik zonder morren en ga op zoek naar een ander platform waar ik me wel thuis en welkom voel.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    volgens mij zijn de traagheid klachten opgelost.

    aangezien ik topic starter ben heb ik een tooltje :lol:.

    omdat dit verder niet meer over de storing gaat en ik het hier al zie escaleren.

    heb ik mij een hee ldegelijk slot aangeschaft

    [​IMG]
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Willen we even normaal doen tegen elkaar?

    Wil je iets veranderd zien op het forum?
    robert@modelbouwforum.nl is het emailadres waar je terecht kan.
    Op een normale manier graag, onderbouwd met redenen waarom en liefst aangevuld met de technische oplossingen die erbij horen.
    100% kans op antwoord, eveneens met redenen omkleed.

    Hier lopen mopperen heeft weinig zin en is niet constructief.
    Op elkaar lopen miepen is al helemaal onzinnig in dit opzicht.

    Zoals Ron terecht meldt: "...diep ademhalen, ahoeoeoeoeoeoeoemmmmmm ... Morgen is er weer een dag."
    En dat geldt niet alleen voor Sven.

    Edit: Alwin, je was nét ff te snel... Slotje hoeft mijns inziens niet; wel even nadenken.
     
  20. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ok heb de sleutel gelukkig nog ;)

    wel graag weer vriendelijk naar elkaar toe he :tank:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina