G
G
Guest
Goedenavond,
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum actief was, er kwam een
brommer-hobby bij etc. Ben nog wel vriend van het forum gebleven,
en heb sinds enkele dagen weer eens iets van de kast gehaald, en afgestofd
Heb mijn Dragonfly microheli ongeveer een jaar terug geruild voor een trainertje met brandstofmotor, hier wat gegevens:
Lengte: 100 cm
spanwijdte: 141,5 cm
Motor: MAX-S OS 30
Prop: 9-4
Servo's: 4x S3001
Ontvanger: Webra Nano S6
Accu: Robbe 4,8V 2000mAh NiMH
De vleugel was al volledig ge-oracovered.
Heb de romp destijds ge-oracovered met een leuk opvallend kleurtje, heb het motortje laten lopen(goede compressie)
Servo's op de gasservo na geplaatst.
(sorry voor de telefoonkwaliteit)
Had ook een tankje gekocht van 250cc geloof ik, maar dat pastte net niet met de brandstofslangen.
Ook moet ik de gasservo nog plaatsen.
Verder moet de oracover op de vleugel nog even strak gespannen worden met de verf-afbrander.
Misschien ga ik ook nog op zoek naar een fail-save voor de gasservo, veiligheid voor alles 8)
Mijn vragen nu:
1. Weet iemand iets over dit vliegtuigje? Merk/type etc?
2. Voldoet een 150cc tankje ook? Zo ja, hoelang zal ik daarmee kunnen vliegen?
3. Iemand tips voor goede beginnersinstellingen voor mijn zender?
(Futaba FF9 Super, ja dat is overkill, maar in opwelling gekocht toen ik heli's wilde gaan vliegen (wat de komende 2 jaar te duur blijft).
Ik wil hem nu wel gaan gebruiken, heb ik de komende 5 jaar geen nieuwe nodig.
4. Nog andere tips m.b.t. mijn vliegtuigje?
(Ik ben van plan om een paar lessen te nemen, weet nog niet waar en van wie.
Ik weet wel dat ik voorlopig geen lid ga worden van een vliegclub,
o.a. omdat ik geen geld ga uitgeven aan brevetten/certificaten en contributies.
Voor lessen heb ik natuurlijk wel wat over.)
Wellicht dat ik hem ga ruilen als hij vliegklaar is, met een electro vliegtuigje kan je makkelijker zelf verder oefenen,
en is minder gevaarlijk dan nitro-vliegtuigjes.
Edit: Topictitel, nieuwe foto's
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum actief was, er kwam een
brommer-hobby bij etc. Ben nog wel vriend van het forum gebleven,
en heb sinds enkele dagen weer eens iets van de kast gehaald, en afgestofd

Heb mijn Dragonfly microheli ongeveer een jaar terug geruild voor een trainertje met brandstofmotor, hier wat gegevens:
Lengte: 100 cm
spanwijdte: 141,5 cm
Motor: MAX-S OS 30
Prop: 9-4
Servo's: 4x S3001
Ontvanger: Webra Nano S6
Accu: Robbe 4,8V 2000mAh NiMH
De vleugel was al volledig ge-oracovered.
Heb de romp destijds ge-oracovered met een leuk opvallend kleurtje, heb het motortje laten lopen(goede compressie)
Servo's op de gasservo na geplaatst.
(sorry voor de telefoonkwaliteit)
Had ook een tankje gekocht van 250cc geloof ik, maar dat pastte net niet met de brandstofslangen.
Ook moet ik de gasservo nog plaatsen.
Verder moet de oracover op de vleugel nog even strak gespannen worden met de verf-afbrander.
Misschien ga ik ook nog op zoek naar een fail-save voor de gasservo, veiligheid voor alles 8)
Mijn vragen nu:
1. Weet iemand iets over dit vliegtuigje? Merk/type etc?
2. Voldoet een 150cc tankje ook? Zo ja, hoelang zal ik daarmee kunnen vliegen?
3. Iemand tips voor goede beginnersinstellingen voor mijn zender?
(Futaba FF9 Super, ja dat is overkill, maar in opwelling gekocht toen ik heli's wilde gaan vliegen (wat de komende 2 jaar te duur blijft).
Ik wil hem nu wel gaan gebruiken, heb ik de komende 5 jaar geen nieuwe nodig.
4. Nog andere tips m.b.t. mijn vliegtuigje?
(Ik ben van plan om een paar lessen te nemen, weet nog niet waar en van wie.
Ik weet wel dat ik voorlopig geen lid ga worden van een vliegclub,
o.a. omdat ik geen geld ga uitgeven aan brevetten/certificaten en contributies.
Voor lessen heb ik natuurlijk wel wat over.)
Wellicht dat ik hem ga ruilen als hij vliegklaar is, met een electro vliegtuigje kan je makkelijker zelf verder oefenen,
en is minder gevaarlijk dan nitro-vliegtuigjes.
Edit: Topictitel, nieuwe foto's