Trainertoestel Heron van PM

• Topicstarter Topicstarter G
  • Startdatum Startdatum
G

G

Guest
Goedenavond,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum actief was, er kwam een
brommer-hobby bij etc. Ben nog wel vriend van het forum gebleven,
en heb sinds enkele dagen weer eens iets van de kast gehaald, en afgestofd :D

Heb mijn Dragonfly microheli ongeveer een jaar terug geruild voor een trainertje met brandstofmotor, hier wat gegevens:

Lengte: 100 cm
spanwijdte: 141,5 cm
Motor: MAX-S OS 30
Prop: 9-4
Servo's: 4x S3001
Ontvanger: Webra Nano S6
Accu: Robbe 4,8V 2000mAh NiMH
De vleugel was al volledig ge-oracovered.

Heb de romp destijds ge-oracovered met een leuk opvallend kleurtje, heb het motortje laten lopen(goede compressie)
Servo's op de gasservo na geplaatst.

Kopie%20van%20DSC00242.JPG

Kopie%20van%20DSC00243.JPG

(sorry voor de telefoonkwaliteit)

Had ook een tankje gekocht van 250cc geloof ik, maar dat pastte net niet met de brandstofslangen.
Ook moet ik de gasservo nog plaatsen.
Verder moet de oracover op de vleugel nog even strak gespannen worden met de verf-afbrander.
Misschien ga ik ook nog op zoek naar een fail-save voor de gasservo, veiligheid voor alles 8)

Kopie%20van%20DSC00245.JPG

Mijn vragen nu:
1. Weet iemand iets over dit vliegtuigje? Merk/type etc?
2. Voldoet een 150cc tankje ook? Zo ja, hoelang zal ik daarmee kunnen vliegen?
3. Iemand tips voor goede beginnersinstellingen voor mijn zender?
(Futaba FF9 Super, ja dat is overkill, maar in opwelling gekocht toen ik heli's wilde gaan vliegen (wat de komende 2 jaar te duur blijft).
Ik wil hem nu wel gaan gebruiken, heb ik de komende 5 jaar geen nieuwe nodig.
4. Nog andere tips m.b.t. mijn vliegtuigje?

(Ik ben van plan om een paar lessen te nemen, weet nog niet waar en van wie.
Ik weet wel dat ik voorlopig geen lid ga worden van een vliegclub,
o.a. omdat ik geen geld ga uitgeven aan brevetten/certificaten en contributies.
Voor lessen heb ik natuurlijk wel wat over.)

Wellicht dat ik hem ga ruilen als hij vliegklaar is, met een electro vliegtuigje kan je makkelijker zelf verder oefenen,
en is minder gevaarlijk dan nitro-vliegtuigjes.

Edit: Topictitel, nieuwe foto's

Goede tip, ga wel bij een club, want met brandstof wildvliegen is link :lol: .
Op de een of andere manier ligt dat voor mij bij electro toch anders.
Verder kan er denk ik ook prima een 150 cc tank in, alleen wat vaker tanken.

Neem de instellingen van de club dicht bij jou in de buurt ( dan kun je daar later nog terecht)
Verder zou ik een andere prop kopen , vind hem er nogal slowflyerig uitzien :lol: maar dat ligt vast aan mij.

23cm lange prop zie ik niet op een slowflyer zitten.
Over dat wildvliegen, eigenlijk heb je helemaal gelijk, ik ga ook liever elektro vliegen.
Maar dan moet ik deze wel zien te ruilen naar een echte trainer, groot en met rolroeren.

een minimagje is 49 euro, er is vast wel iemand die je vliegtuig wilt ruilen tegen 2mini servo's , een regelaar , een accu en een ladertje.

trouwens, volgens mij heb ik een 9-4 op me piper zitten :lol:

een echte trainer, groot en met rolroeren.

Dat elektro beter te wildvliegen is komt vooral omdat elektro vaak kleiner is en ook slomer enzo. Je hebt dus niet zo'n groot veld nodig en als je ergens tegen aan crasht is de schade minder omdat het vliegtuig lichter is.
Je moet dus geen zwaar en groot elektro vliegtuig kopen om te gaan wildvliegen.

Ik zou als ik jou was toch naar een club gaan, vaak hebben ze wel een juniorenlidmaatschap, dat scheelt al een hoop (je ouders lief aankijken mss ook :lol: ). Zeker als je het nog moet leren, dan kun je beter bij een club gaan, van wie zou je het anders willen leren??? (van leren vliegen bij een vliegschool kun je ook een jaar lid zijn bij een club, of langer :lol: )

Je moet inderdaad gewoon met dat vliegtuig naar de club gaan. Ik denk niet dat je goedkoper uit bent als je eerst een elektrovliegtuig aanschaft en het lidmaatschaps geld valt ook best mee.

Daar kunnen ze ook meteen al je vragen beantwoorden over je vliegtuig en het is echt niet zo dat je meteen lid hoeft te worden voor wat vragen. Als je bij een club bent is het vliegen ook leuker omdat er meer gezelligheid is omdat je met meer man bent.

Zou het haalbaar zijn om dit toestel om te bouwen naar elektro?
Wat voor brushless motor/regelaar zou dit ding wel de lucht in kunnen trekken?

Ik wil niet zo beleerend over komen als andere. Ben zelf ook beginner. Maar denk je nu echt dat het niks kost als je iets of iemand schade toebrengt?? 8O
Kost je waarschijnlijk "iets" meer als naar een vliegklub gaan!!! :lol:
Succes!

Eloi zei:
Ik wil niet zo beleerend over komen als andere. Ben zelf ook beginner. Maar denk je nu echt dat het niks kost als je iets of iemand schade toebrengt?? 8O
Kost je waarschijnlijk "iets" meer als naar een vliegklub gaan!!! :lol:
Succes!
Dat begrijp ik, zit hier al wel een tijdje en heb er voldoende over gelezen.

Vandaar zeker ook dat niemand een antwoord op mn vragen wil/kan geven :?

Denk dat ik hem dan maar te koop/ruil zet voor een kleiner elektro-iets waarmee ik niet alleen maar naar clubs verwezen wordt :wink:

Ik begrijp wel wat je bedoel. ik kreeg ook constant te horen ga naar een club.
Maar denk eens na het maakt niet uit hoe groot iets is. Je wil ermee vliegen en het kan dus vanaf hoogte uit de lucht vallen!!
En probeer je maar eens voor te stellen hoe veel snelheid dit heeft en hoe hard dit neer komt.
Hoe k.. dit antwoordt ook is ga toch echt naar die club :( !! (luister mijn zoon!!haha :lol: ).

Het is een Heron van PM.
Zie ook mijn site.

Een prima toestelletje. Als je van plan bent in deze hobby actief te blijven zou ik hem niet weg doen.

Hans Meij zei:
Een prima toestelletje. Als je van plan bent in deze hobby actief te blijven zou ik hem niet weg doen.
Toch besloten hem weg te doen, het is onverantwoordelijk om hiermee te gaan wildvliegen.

Eloi zei:
Ruilen voor een helm!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb ik al, vliegtuig is net even meer waard, en in de advertentie staat ruilen tegen e-vliegtuig of e-heli :wink:

Eloi zei:
Gewoon doorgaan man!!!
Ik stop helemaal niet, zoek alleen een geschikter vliegtuig :D

Na wat gelezen te hebben op het forum, denk ik dat ik maar voor zo'n MPX Minimag ga :D .
Is vast wat geschikter om zelf mee aan de gang te gaan.

Vliegtuig staat nu te koop/te ruil

Erg erg erg domme keuze :roll:

Dit gaat je in totaal meer geld kosten dan dat je had betaald voor een vliegclub en dan met die brandstofkist vliegen...

Maarja, eigenwijsheid stamp je er niet zo makkelijk uit :evil:

flying jesse zei:
Erg erg erg domme keuze :roll:

Dit gaat je in totaal meer geld kosten dan dat je had betaald voor een vliegclub en dan met die brandstofkist vliegen...

Maarja, eigenwijsheid stamp je er niet zo makkelijk uit :evil:
Slaat dit nu op wat ik van plan was in de eerste post, of dat ik hem ga ruilen voor een electro?

Back