Training Garderen

Ok de lijst groeit.
Tot nu toe:
Arno
Bas
Peter
Bart
Alex
Loet
Goswijn
Frans.

Nog meer liefhebbers uit het westen van het land of misschien uit omgeving Zuidlaren/Groningen?

hoi allemaal

helaas kunnen rob en ik niet :( wij hebben helaas andere verplichtingen morgen

groeten arnold en rob (ik hoop dat jullie mooi weer hebben morgen ,en natuurlijk succes met de eerste taak van de winter postal :D

Better leter dan helemaal never.
Jammer, maar ik kon er toch niet bij zijn.

Ok, dus kom maar op met die sterke verhalen.

Frans

Frans Bal zei:
Better leter dan helemaal never.
Jammer, maar ik kon er toch niet bij zijn.

Ok, dus kom maar op met die sterke verhalen.

Frans

Frans,

Zeker jammer want het was een zeer gezellige en leerzame bijeenkomst

Het weer was goed (bewolkt maar droog, weinig wind en zwakke tot soms matige thermiek).

Begin van de dag werd er vrij gevlogen waarbij de (soms lastige) belletjes die langs kwamen vaak tot het einde van het gezichtsveld werden uigevlogen waarna de lange terugvlucht/ zoektocht naar de volgende bel begon.

Later op de dag zijn een flink aantal all up last down gevlogen en hebben Bart en Peter met de mini’s de eerste taak van de WinterPostal gevlogen (over het resultaat kan ik natuurlijk niets kwijt). De full size piloten hebben besloten om deze taak maar tot een later moment uit te stellen

Er was nagenoeg geen schade, alleen een deukje in de carbon D-box van Peter zijn Turbo-2007 na een botsing met de Twister van Alex.
Wel moest Loet aan het eind van de dag aardig hoog springen om z’n DLG uit de kaken van een Pitbull te houden

Bas

Een mooie dag vandaag in Garderen. Omdat ik pas na Zoetermeer ben gaan experimenteren met ballast vond ik het nodig om ook vandaag op deze dag ballast te vliegen. We hebben veel AULD gedaan en ik heb niet een idee wie dit gewonnen zou hebben (buiten mijzelf om) maar aan het eind van de dag was Alex toch wel vaak de langstvliegende (het lichtst??) . Het verschil was niet groot maar 10 seconden is toch wel iets. Zijn modellen zijn licht (ook met ballast) en zijn te koop voor ieder rustig werkend mens (mooie prijs, prima vliegeigenschappen en gedrag).

Mijn fototoestel was mee en is weer mee terug zonder een enkele foto genomen te hebben. Het was gewoon te verslavend om toch maar weer even te gaan gooien. In plaats van een 1.5 liter thermoskan mee te slepen had ik nu alleen een .8 liter thermoskan mee en zelfs die was niet leeg.

Van Bas Breijer kon ik een stuk turbulatietape "lenen" en heb dit uitgeprobeerd op mijn Tantalus 1 en 2. Korte conclusie is: Een meer gemoedelijk gedrag in de bochten maar ik zal het meer moeten testen om tot een verdict te komen.
Voor vragen moet je niet bij mij zijn maar bij de dader die het materiaal heeft aangeschaft. Het is achterlijk dik voor mijn gevoel maar bij combat zetten we wel eens een schaar of prop rechtop in een buitenvleugel als die voor meer dan de helft is weggevlogen door en tegenstander (gewoon als weerstand)

de tekst Tantalus moet ook weer worden aangepast aan de maat van de turbulator.

Een mooie dag waar Arno om 16.00 uur zou weggaan en net als ik om net iets na vijven wegreed..........

Loet

Leuk dagje vliegen vandaag met de minimale wind en even zo minimale thermiek. Inderdaad gigantisch ver weg vliegen om lange vluchten te maken.
@ Bas
Die pittbul was een Rottweiler en er hat een camera bij moeten zijn om vast te leggen hoe hoog Loet sprong om maar te zorgen dat hij zijn model ving. Ik denk dat Loet niet lager durfde binnen te komen bang dat die rottweiler zou springen naar het model.
Dit was al de tweede mid-air zonder schade aan de Twister. 4 week geleden al eens tot de ligger van de Aspi van Peter en vandaag op de koolstof D-doos van Peter zijn Turbo die openspleet . Zo'n koolstof D-doos gevuld met schuim heeft zo z'n voordelen.
@ Loet
Bedankt voor de reclame. Hoeveel ben ik je schuldig?

Alex
P.S. Dit model verkoopt zich zelf. (al 2 Nederlandse toppers aan de Twister)

Leuke sessie gisteren in Garderen. Tot een uur of drie was het thermiekvliegen, daarna werd het thermisch duidelijk een heel stuk minder. Na drie uur zijn we dus ook een fors aantal all-up – last down’s gaan vliegen. Omdat er toch wel redelijk wat drift stond bleek het al snel nodig om “wat zwaarder” te vliegen. Onder dit soort omstandigheden moet je niet op iedere beweging meteen gaan draaien (zowat elke bocht is dan hoogte verlies) maar de kist zo stabiel mogelijk laten vliegen, laten glijdennnnnnnn ……….. Heb niet geteld hoeveel starts er gemaakt zijn maar de onderlinge verschillen waren razend klein en het aantal keren dat alle kisten binnen een marge van 10-15 sec weer onder waren had de overhand. Bas en Peter beide met een Turbo (hoe zwaar waren jullie kisten gisteren?) , Alex met een Twister (geballast tot ik meen 300 gr), Loet met zijn Tantalus (hoe zwaar was die kist Loet ?) en ik met een Aspi van 330 gram.
Alex had met enige regelmaat een sekondje of 5-10 meer vliegtijd te pakken maar ik denk dat uiteindelijk iedereen wel een aantal “overwinningen” heeft gescoord.

Dit was al met al heel leuk maar geeft ook aan dat onder deze neutrale condities de toestellen mekaar nietzo heel veel ontlopen; betekent dus dat de invloed van de vlieger zelf toch wel erg belangrijk is……………………….

Arno

arno888 zei:
Bas en Peter beide met een Turbo (hoe zwaar waren jullie kisten gisteren?) , ……………………….

Arno

Arno,

ongeveer 275 gram. Ik heb al dat gewicht niet nodig om snel beneden te zijn. :wink:

Bas

Loet Wakkerman zei:
Van Bas Breijer kon ik een stuk turbulatietape "lenen" en heb dit uitgeprobeerd op mijn Tantalus 1 en 2. Korte conclusie is: Een meer gemoedelijk gedrag in de bochten maar ik zal het meer moeten testen om tot een verdict te komen.
Loet

Loet,

Zoals aangegeven hecht het turbulatietape erg goed. Mocht je besluiten om het tape er af te halen (kan b.v. nodig zijn als je je tegenstanders ook een keer een paar puntjes gunt) dan volgt een tip van Arno.
Voor verwijderen de tape warm maken met een strijkbout. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat het werkt. Niet bij mij aankloppen als het mis gaat!!!!

Bas

Bas B zei:
Loet Wakkerman zei:
Loet

Loet,

Zoals aangegeven hecht het turbulatietape erg goed. Mocht je besluiten om het tape er af te halen (kan b.v. nodig zijn als je je tegenstanders ook een keer een paar puntjes gunt) dan volgt een tip van Arno.
Voor verwijderen de tape warm maken met een strijkbout. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat het werkt. Niet bij mij aankloppen als het mis gaat!!!!

Bas

Bedankt voor de tip. Ik laat de tape lekker zitten en bouw gewoon nog een paar kisten zonder tape :D :D

Loet

Back