Training Garderen

Heren, waar is het in garderen ik heb ook wel zin om te gaan gelijk een goede reden om mijn nieuwe ontwerp z'n eerste maiden te laten maken. Het is voor mij alleen nog even afwachten of mijn nieuwe zender morgen binnen komt. Heb een week terug een nieuwe binnen gekregen had er een mooi lipo setje in zitten echter deze ging in vlammen op 20 minuten gebruikt alles nieuw en goed geladen shit happens tijdens het programmeren begon de zender te brommen en effen later te stinken. Raam los en zijn enigste en laatste vlucht.
Maar goed als TNT morgen de nieuwe brengt ben ik er zaterdag ook bij.

indien je op 40mhz vliegt mag je wel een zender van mij lenen heb er nog wel 1tje over. heb er anders ook nog wel een ontvanger bij
gewoon 4 kanaals maar wel met 2 rolroerservo's mogelijkheid.

bedankt maar ik vlieg met 2,4 Ghz maar volgens track en trace ligt hij sinds vanmorgen tien over zes in amsterdam dus ik ga ervan uit dat hij binnen komt.

even goed bedankt maar ik heb het rompje gebouwd voor mijn 2,4 en de sateliet ontvanger zit ook in weg gelamineerd das ik krijg een zwaarte punt probleem ik had anders de zender van mijn vader kunnen ophalen. maar ik heb vertrouwen in TNT.

Maar waar is het in garderen

"mag ik daar dan eens mee gooien?? ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anders dat zou gooien t.o.v. de blaster. die begin ik al steeds hoger te gooien
welke neem je mee dan"

Robert, is geen probleem. Denk dat ik oa de T07 en de FW4 meeneem.

Peter

Hellaas met onverichte zaken terug gekeerd naar huis, ik kon het niet vinden na een uur rond zoeken en vragen maar huiswaarts gekeerd. Morgen maar eens kijken of vlieg weer is en dan de maiden maar eens maken.

misschien een idee om volgende keer dan even telefoonnummer ofzo uit te wisselen?? ik vond het wel weer een zeer geslaagde dag en lekker gevlogen. (tnx peter ;))

Rob, vervelend dat je het niet kon vinden. Met het plaatje in post #34 en een navigatie systeem had ik verwacht dat het zou moeten lukken.
De opkomst was boven verwachting en het weer was redelijk goed maar wel was het ERG koud!!!. Ondanks dat het bewolkt was en er erg weinig wind stond zat er genoeg beweging in de lucht om zo nu en dan een leuke vlucht te maken. Dat het niveau in Nederland aardig hoog is bleek uit twee All Up Last Down sessies. De meeste gooien haalde meerdere mensen de drie minuten en het was echt niet makkelijk!
Iedereen bedank voor de gezellige dag!

Bas

inderdaad ondanks dat de zon het een beetje liet afweten was het toch nog redelijk thermisch. all up last down was wel leuk omdat ik normaal gesproken met de balster vliegt en dan altijd laatste bent. vandaag vloog ik met een twister en werd ook regelmatig niet laatste. een leuke geslaagde gezellige dag. oja ik heb nog wat foto's die zal ik morgen even uploaden want ik moet zo weer weg ;)

Rob, vervelend dat je het niet kon vinden. Met het plaatje in post #34 en een navigatie systeem had ik verwacht dat het zou moeten lukken.

Ik denk dat het een smoesje was van Rob, hij wil gewoon niet zijn model aan ons laten zien en volgend jaar genadeloos toeslaan.;). Met het 'permalinkje 34' kan zelfs mijn eigen Helle-Helle het vinden.:p

het weer was redelijk goed maar wel was het ERG koud!!!.
Bas, ik heb je een beetje bestudeerd, en niet alleen als je vloog, maar het enige dat je in vergelijking met de zomer-wedstrijden extra aan had was een dun jasje dat ik volgens mij ook al eens ergens gezien bij een regenbui in de zomer afgelopen jaar.

Mijn net nieuwe 2 weken oude irriTantalus moet al weer gerepareerd worden omdat er een uitgeleende Twister met koolstof D-box tegen aan moest vliegen. Heel slim van Alex om Twisters uit te lenen om de enige niet commerciële kist aanwezig op het veld uit te schakelen.:)

Over het vliegen: In de AULD was volgens mij Alex de beste, strak gevolgd door Bas en Peter. Ik heb de andere piloten niet allemaal kunnen volgen omdat ik ook wel eens wat langer dan hen vloog en niet alles heb hoeven volgen met een geland model in mijn hand. Wat me wel opviel was dat ik bijna nooit echt lekker mee 'echt' omhoog kon komen. Niet met de Tantalus7 of irriTantalus8. Ik denk dat ik 40% van de 3 minuten max vol heb kunnen vliegen, vond het voor mezelf best goed maar er is dus nog veel te oefenen onder dit soort marginale omstandigheden.
Dat viel Alex ook op en heeft dat aan mij geventileerd. Gelukkig motiveert mij dit soort ventilaties en stel ik mezelf gerust met het feit dat ik gemiddeld ongeveer net zo veel Twisters, voor als na mij zie landen. Ik ben dus een gemiddelde piloot en dat is dan misschien 1 van de opties. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik slechte modellen heb en ingeschat wordt als goede piloot. Dat mijn modellen erg goed zouden zijn en ik ingeschat wordt als slechte piloot is ook iets om te overdenken. Het kan allemaal zo maar waar zijn. :confused:

Maar, waar het om ging vandaag: lekker met elkaar een tijdje vliegen, dat is zeker gelukt. Het weer zat mee, we zijn bij het lezen van dit item allemaal weer lekker warm en ik kijk uit naar de volgende meeting. 2de-Kerstdag??

Loet

Laatst bewerkt:
Was vandaag inderdaad een perfect vliegweertje en het blijkt wel weer dat je op de hei het hele jaar door thermiek hebt. De lange vluchten maakten dat je te weinig starte om het echt warm te krijgen maar als je 150 van de 160 km van de heenweg door de regen rijdt dan verwacht je eigenlijk niet veel goeds maar éénmaal uit de auto geen drup meer gehad en heerlijk gevlogen. Ook bleek de Irritantalus lang niet zo irritant voor ons als verwacht. Kan natuurlijk ook zijn dat Loet zijn coach miste.

Back