trainingsdagje 3 januari in drenthe

Jup.......

We vliegen in Havelte vaak maar met 2 tot 4 man en als we daar nu ineens met 10 man komen zouden we gedonder kunnen krijgen. Er is op 1500meter afstand een modelvliegclub. Garderen ligt wel zo centraal.

Trainingsdagje Drenthe wordt Garderen
Bij goed weer ben ik er rond 10 uur. Kanaaltje 70 voor mij :p

speulderveldparkerenys5.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/8402/speulderveldparkerenys5.jpg

10 uur klinkt goed en onderop het plaatje staan de coordinaten (van de parkeerplaats neem ik aan?) dus daar kom ik wel :)
-edit- ah, kanaal 74 hier...

Laatst bewerkt:
Trainen in Havelte..............!

Heren,

Ik heb dit draadje gelezen en ben geschrokken!
Trainen in Havelte, wetende dat er een club in de buurt zit.
Van die club ben ik dus lid en ik heb geen behoefte aan een crash waarvan een wildvlieger de oorzaak is ( hetzelfde kanaal )
Volgens mij kan het dus niet de bedoeling zijn, dat jullie als wildvliegers in de buurt van een modelvliegveld je gang gaan.
Wanneer jullie in Havelte willen vliegen..............geen probleem! Kom gewoon naar ons veld en vlieg als gastvlieger!
Wil je wildvliegen...........prima, maar niet in de buurt van ons vliegveld!

Ik ga uit van jullie gezond verstand!

mvg,

Kees

Heren,

Ik heb dit draadje gelezen en ben geschrokken!
Trainen in Havelte, wetende dat er een club in de buurt zit.
Van die club ben ik dus lid en ik heb geen behoefte aan een crash waarvan een wildvlieger de oorzaak is ( hetzelfde kanaal )
Volgens mij kan het dus niet de bedoeling zijn, dat jullie als wildvliegers in de buurt van een modelvliegveld je gang gaan.
Wanneer jullie in Havelte willen vliegen..............geen probleem! Kom gewoon naar ons veld en vlieg als gastvlieger!
Wil je wildvliegen...........prima, maar niet in de buurt van ons vliegveld!

Ik ga uit van jullie gezond verstand!

mvg,

Kees

Kees,

Met alle respect voor jou en de club waar je vliegt - maar wat wel of niet de bedoeling is is werkelijk niet jouw zaak. Aangezien het volgens de wet in dit land NIET verboden is om buiten verenigingsverband te vliegen en er niemand iets te maken heeft met WAAR je dan vliegt (zolang het toegestaan is via de gemeentelijke verordeningen) is het absoluut geen probleem als wij in de buurt van je vereniging willen vliegen. Sterker nog, al gaan we aan de overkant van de straat staan.

Dat dat niet verstándig is, dat is wat anders. Je hebt dit draadje gelezen maar kennelijk heb je niet goed gelezen anders had je gezien dat in het begin van deze planning (toen Havelte nog de vliegstek was) er hooguit een man of vier aanwezig zou zijn - En dan was er even iemand langs jullie gereden met een briefje waarop de door ons gebruikte frequenties staan. Met andere woorden, als er dan nog iemand gecrashed was dan was dat niet veroorzaakt door een van ons maar door een van jouw clubleden omdat er tegen beter weten in een in gebruik zijn de frequentie ingeschakeld wordt..

Waarom denk je dat er uiteindelijk is gekozen voor Garderen? Grotendeels is dat omdat er steeds meer mensen bij kwamen.. En er dus steeds meer frequenties in gebruik kwamen.

Doe ons allemaal een plezier en ga hier niet ongefundeerd lopen gillen over dingen die er helemaal niet (meer) toe doen. Als we een keer in Havelte komen vliegen zullen we zeker even langskomen en wie weet blijven we dan wel bij jullie vliegen..

In ieder geval een heel fijn nieuwjaar gewenst met veel thermiek en weinig reparaties :)

Kees,

Ik begrijp je standpunt en je hebt helemaal gelijk.
Gelukkig hebben we allemaal een gezond verstand.

Kees,

Bedankt voor je reaktie. Ik ben het helemaal met je eens In de toekomst zou ik heel graag eens langs komen als gastvlieger. Ik heb in het verleden al eens gezocht naar jullie club en overwogen om eens contact op te nemen (om donateur of lid op afstand te worden)

Het zou misschien best wel eens leuk zijn om een DLG evenement te organiseren in het Noorden van het land en Havelte is natuurlijk een prachtige omgeving om e.e.a. te combineren met camperen.

Maar misschien ga ik nu te ver in mijn gedachten...

Groeten,

Bart

PS: Ik heb in het verleden ook wel wild gevlogen in Havelte niet wetende dat daar een club was, totdat ik een keer op het internet ging browsen en jullie clubpagina vond. Verder vloog ik dan in de buurt van de genie put en dat is alweer een stukje verder weg... heel heel vroeger vloog ik er met mijn VV zwevers op de hei maar daar heeft niemand last van....:D

Gastvliegen

Hallo Bart,

Bij de genieput was eerst ons `veld`
Dit is voor mijn tijd.
Van de Pelikaan ( zo heet onze club ) was ik na Hans Bakker voorzitter. Ben ik een jaar of 5 geweest.
Op dit moment telt onze club niet al te veel actieve leden meer.
Het veld is mooi, maar ligt omrind door bomen in een open recreatiegebied.
Voor motorkisten etc. is het veld niet geschikt en te gevaarlijk.
Wildvliegen in de buurt van ons veld is extra gevaarlijk, omdat er veel wandelaars, fietsers etc. verblijven. Bij storing komt het spul naar beneden en we willen geen letsel aan derden lijkt me.
Vandaar mijn wat geschrokken reactie, waarbij ik uiteraard ook begrijp dat niemand bewust uit is op ongelukken, ellende etc.

Jullie tak van modelvliegen kan voor onze club heel interressant zijn, gezien de omstandigheden hoe we vliegen.
Weinig ruimte etc.

Ik nodig jullie hierbij graag uit om eens te komen kijken/vliegen/demonstereren.
Bij interesse graag een PB en ik ga ermee aan de slag!

mvg,
Kees

Lijkt me leuk

Kees,

PB komt eraan, DLGn lijkt mij op basis van de luchtfoto (meen ik ooit gezien te hebben op julie webpagina) misschien wel geschikt voor jullie veld in Havelte. Het seizoen 2009 wordt heel druk maar wellicht is er nog een gaatje te vinden in de (wedstrijd) kalender.
Cheers

Bart

Kees,

Ben het volledig met je eens.

Sadkingbilly,

Wat wel mag of niet is ondergeschikt aan goed fatsoen en boeren verstand.
Goed fatsoen is om niet in een straal van een kilometer of 4 te gaan "wildvliegen" van een erkend modelvliegveld, ook al zou dit van de wet wel mogen.
Lijkt mij teveel op voorrang nemen i.p.v krijgen.

En wat er zo allemaal afspeelt in de directe omgeving van het veld van de Pelikaan gaat hun zeker alles aan.

Goed 2009

Frans

Bedankt.............

Voor je positieve reactie Frans!
Inmiddels al een aantal plezierige PBtjes gehad van jouw collegavliegers.
Ik ga kijken of we een mooie dag in Havelte kunnen organiseren met jullie als gastvliegers en een demonstratie! Leren we allemaal weer van!
Ik meld me!

mvg,

Kees

Sadkingbilly,

Wat wel mag of niet is ondergeschikt aan goed fatsoen en boeren verstand.
Goed fatsoen is om niet in een straal van een kilometer of 4 te gaan "wildvliegen" van een erkend modelvliegveld, ook al zou dit van de wet wel mogen.
Lijkt mij teveel op voorrang nemen i.p.v krijgen.

En wat er zo allemaal afspeelt in de directe omgeving van het veld van de Pelikaan gaat hun zeker alles aan.

Goed 2009

Frans
Hoi Frans,

Je hebt natuurlijk gelijk (niemand met een zender in zijn handen en een greintje verstand zal ooit die zender aanzetten binnen stoorbereik van een club!) en zenderbewaking is in mijn ogen het belangrijkste "serieuze" onderdeel van een dag vliegen (ook voor ons morgen!), het ging me dan ook zeker niet om de inhoud van zijn bericht maar meer om de (inderdaad nogal geschrokken) toon ervan..

Hoewel ik uit vrije keus een wildvlieger ben (lid geweest van een club en word dat misschien in de toekomst weer maar dan elders - probeer ik altijd voor ik ergens ga vliegen te kijken of er geen club in de directe omgeving zit (je zegt 4km, ik houd altijd 10 aan voor de zekerheid), of er geen andere wildvliegers in de omgeving zijn, of ik een eventuele noodlanding kan maken zonder ongelukken te veroorzaken (geen kinderen etc op het veld!!)

Met andere woorden, ik probeer altijd zo verantwoordelijk en veilig mogelijk te vliegen en het irriteerde me een beetje dat er werd gesuggereerd werd dat we onveilig of onnadenkend bezig waren; tenslotte had ik de adresgegevens van de club al op zak om de door ons gebruikte frequenties door te kunnen geven..

--

Bij deze in ieder geval mijn excuses aan jou Kees voor mijn wat heftige reactie, het was zeker niet zo bedoeld als het er staat.. Ik moet zeggen dat ik (achteraf) ook blij was met jouw reactie, stel je voor dat niemand van ons van jullie bestaan wist en we gewoon met 20+ man waren gaan vliegen, anderhalve kilometer van jullie veld..

Ik ben bang dat ik tijdelijk even mijn eigen motto vergeten was, "beter tien keer onnodig waarschuwen dan éénmaal schade"

Groeten,
Alwin

Excuses................

geaccepteerd Alwin!
Klaar zo!

We gaan elkaar zien in Havelte.
Succes en veel plezier met je hobby!

mvg

Kees

Back