Trainingsdagje Den Haag

Ik denk dat ik de vleugelbevestiging van m'n MicroDLG maar eens ga afmaken.
Vliegen wordt waarschijnlijk niks.

weer ziet er op zich redelijk uit. bewolkt, geen regen, wel wat wind. best wat wind eigenlijk (14 knopen), maar goed. misschien valt het mee. Ik ga gewoon naar mijn werkt en neem mijn mini mee. Aldaar zal ik het forum en telefoon in de gaten houden om te kijken of er nog iemand langskomt. Waarschijnlijk ga ik zowieso s'ochtends al ff knallen daaro :).

Hoe het veldje nu is weet ik niet. Zal niet al te droog zijn gok ik, maar goed, daar gaan we niet dood aan.

Ik denk toch dat ik thuis blijf, 14 knotsen is wat veel voor mijn Bonsai (ik gooi wel een stuk hoger met een beetje wind). Misschien rij ik nog wel even naar het strand om daar wat van het duin af te gooien.
Ik hou het morgen nog even in de gaten, maar reken niet op mij.

Ik denk dat ik afhaak vandaag, geen zin om met windkr5 op een doorweekt veld met het gevoel van " wat doe ik hier eigenlijk" te staan.

Helaas, volgende keer beter. Misschien is even soaren op het strand een beter idee.

GJ

Ik ga zo met Kuip even naar Langevelderslag, eens kijken of mijn delta daar wil vliegen.
Geen weer voor de Bonsai.

ik ga vanavond misschien ook ff naar langevelderslag, scheveningen of iets ertussen.
Kijken of het niet te hard is voor de parapente. Anders gewoon bij scheveningen met de Ariane :). die kan altijd.

Lastige is dat het iets af zou nemen wat mooi is, maar dat er wel weer een stormpje aan komt. hoop dat die zich niet al te radicaal zal aandienen...

Heren,

Zullen we weer een nieuwe trainingssessie houden? (jullie moeten nog trainen voor Swalmen :)).
Mijn voorstel: Vrijdag 10 augustus op het Ypenburg/Nootdorp veldje

Leon

Ik ben dan vrij, maar misschien ga ik een paar daagjes met het gezin weg. Lijkt me wel weer leuk om een gooidagje te houden.

sjips, zou heel graag willen, maar ik ben vanaf 4/8 op vakantie
Maar vliegtuigen gaan wel mee :D

Als de weergoden een beetje tot rust komen en de wind weer acceptabel wordt en het droog is natuurlijk, zal ik volgende week nog wel regelmatig op het genoemde veld te vinden zijn. Vooral in de avonduren...moet ook nog werken tenslotte. :?

@Raymond: Jij zei geloof ik dat de Bonsai lekker vliegt met een beetje wind. Wat is een beetje? Hoeveel lood plaats je extra. Wil het kistje zo vlak voor de vakantie natuurlijk wel heel houden :)

Ruud

Dat stukje lood blijkt maar 15 gram te zijn, niet veel. Maar de bonsai lijkt daarmee net wat stabieler te liggen. Je kan hiermee goed tot windkracht 4 vliegen, daarboven wordt het toch wel moeilijk om tegen de wind in te komen.
Het gooien zonder wind (is er ook wel eens geen wind dan???) gaat steeds lekkerder en hoger , dus mijn voorkeur voor wind is wat verminderd. Tuurlijk gooi je met wat wind wel iets hoger, maar zonder wind kan je lekker pielen op een nulletje zonder dat je de bel uit moet om terug te kunnen komen.

Fotor zei:
Tuurlijk gooi je met wat wind wel iets hoger, maar zonder wind kan je lekker pielen op een nulletje zonder dat je de bel uit moet om terug te kunnen komen.

hehehe, hoor ik hier een verslaafde praten? goed bezig! join the club ;)

Ik ben komende week niet veel in de buurt (helemaal niet zegmaar). daarna weer 2 weken wel, dus dan zal ik ook vaker s'avonds daar te vinden zijn.

We hebben dan al 4 deelnemers voor 10 augustus. Da's genoeg om het geheel door te laten gaan.
En het weer gaat ook nog beter worden!

Deelnemers:
  • Sietse van Doorn (kanaal 78)
  • Bart Rotteveel (kanaal 83, 40Mhz)
  • Leon Wubbe (kanaal 282)
  • Gerrit Jan Kuiper (kanaal 64)
Ik heb er zin in!

Leon

Ja, ik ook! Maar mijn vrouwtje heeft goed in haar hoofd zitten dat ze die dagen naar de caravan wil. Is dan 90 km rijden voor mij. Ik weet het nog niet. Als het een beetje lukt kom ik.

Maar even hier gepost:

Ik ben zoals gemeld die dag op vakantie. Maar vandaag (1 aug) is mijn eerste verlofdag :)
Vanaf een uur of 12 ben ik, gezien het weer, in ieder geval een paar uurtjes op het veld te vinden.

Ruud

Back