Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Stuurexpo staat bij mij daarom op 70%, anders blijft 't ding kantelen...Tot op heden heb ik alleen gelezen over homemade sway bars; wie oh wie is er handig...:-)
Stuurexpo op een offroad is minder van belang. Leren sturen is veel belangrijker. In het verleden deed ik ook alleen meer raggen (iets niet stuk was een slechte dag 8O ;)). Totdat ik ook onroad ging rijden. Bleek dat er meer was tussen halve en volle uitslag en heb toen geleerd heel precies te sturen en gas te geven. Ineens werd offroad heel anders. Zelfs op twee wielen blijven rijden na iets insturen behoorde tot de mogelijkheden. 8)

Whehehehe ... Das de ouderwetse Sleur.....

Heb hier nog wel een mooie lange servo arm voor je liggen .. Zal wel ff zoeken voor je :0
Hahahaha, yep, was weer even lekker. En ineens leeft het autorijden weer helemaal op bij de HoggTij gasten. :mrgreen:

Probleem zit niet in de servo-arm, sturen lukt op een halve meter rond alleen bij hoge snelheid zit er teveel ruimte in de servo-saver. Die wordt gewoon recht gedrukt. Eén van de vele tuningspuntjes. :yes: En eens kijken of alle speling uit kogels van de ophanging te krijgen is. Dat is toch een redelijk punt van ergernis en draagt ook bij aan grote draaicirkels bij sturen op hoge snelheid. :(

leuk om te zien dat er weer gereden wordt daar op hoogtij!

ik heb een nieuw bouwpakket besteld van de ansmann royal flash ,
(duurd nog max 3 weken voordat ik em binnen heb)
en als die af is kom ik ook wel eens langs om te rijden;)

mvg mick

Mijn merv is weer wat spoorvaster geworden.
Heb nu zowel voor (al een tijdje) als achter de knuckles (anodized aluminum axle carriers and steering blocks) van Hot-Racing gemonteerd.

Verlichting voor en achter ook top. Dus gister voor het eerst in het donker gereden.
Leds zitten in de kap, dus aan de voorkant shijnen ze wat opzij.
Dat is eigenlijk wel fijn, want als de auto op je af komt en de lichten zijn NIET super fel, dan komt hij dus recht op je af. Zie je een van de leds wel fel dan gaat hij dus niet recht op je af, en kan je meteen zien naar welke kant je moet bijsturen.

Heren,
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een bloedsnel Mini-Revootje zonder warmte issues capaple t/m 6S (NEU/MMpro), ik heb zojuist mijn behoorlijk getune-de MERV in het te koop gedeelte gezet.
Ben toe aan het volgende project.

Voor mensen die nog een zinvolle upgrade zoeken, koop de stainless steel screwset van Rcscrewz. Niet duur, natuurlijk wel een stevige klus om te installeren. Zelf had ik echter best wel eens last van gestripte hexjes door onder andere roest, maar met deze set was dat verleden tijd!
Aanrader!

Laatst bewerkt:
Nee helaas mijn doel niet gehaald....:( Doel was 100mph, max wat ik er uit heb kunnen persen was 128 km/u. Dat was overigens met de Lehner motor. Die bewaar ik voor het volgende project. De NEU die ik er nu in heb zitten voor de verkoop is nog lager in kV (2250 vs 3117 vs stock 4000) en past daarom beter bij een koele offroad set-up die je toch skyhigh kunt gearen voor snelheid als je dat wilt.

De MERV is natuurlijk aerodynamisch gezien geen optimale keuze voor speedruns,maar je komt toch best een heel eind.
En ik wist ook dat het heel moeilijk ging worden, paar Harry's op het USA forum waren zelfs aan de slag gedaan met een zelf geboetseerd chassis uit de CNC-machine en ook hen was het niet gelukt. De neus op de grond houden is het enige probleem, de gearbox, diffs en aandrijving houden het allemaal prima. Zelfs met een super losse slipper en laag afgestelde
wheeliebar krijg je nose-up problemen boven de 120 km/u.

Ik ben nu eigenlijk een beetje aan het zoeken naar een chassis wat hier wel perfect voor is, maar het moet ook wel tegen een klein hobbeltje in de weg kunnen. Als je er alleen maar mee over spiegels kunt blazen is het ook weer niks.

Damn dat is echt al ziek snel. Heb nu zelf 85kmph gereden met de MERV. Was goed te doen maar 128 is toch weel een hele hap sneller :).

Nja leuke wagen, dat zeker!!

Even een vraag, ik heb vorige week de defecte ESC verzonden naar de leverancier. Ik heb via de mail gevraagd of de ESC is ontvangen, maar geen reaktie gehad.

De leverancier gaat de ESC verzenden naar Traxxas om te bepalen of het onder de garantie valt, welke doorlooptijd zou ik mogen verwachten?

Even een vraag, ik heb vorige week de defecte ESC verzonden naar de leverancier. Ik heb via de mail gevraagd of de ESC is ontvangen, maar geen reaktie gehad.

De leverancier gaat de ESC verzenden naar Traxxas om te bepalen of het onder de garantie valt, welke doorlooptijd zou ik mogen verwachten?

wat denk je zelf?

opsturen naar Traxxas:4 á 5 dagen , nakijken en weer terug sturen , ik denk 2,5~3 weken minimaal.Ik hoop voor je eerder, suc6

Zijn dat groothandelaren? Dus de winkelier koopt niet rechtstreeks van Traxxas in?

Ik denk dat ik beter alvast een ESC kan aanschaffen, maar of dat een 3m moet zijn. Misschien beter een esc van de 1/10 nemen, past alleen niet op de standaard plek....

Zijn dat groothandelaren? Dus de winkelier koopt niet rechtstreeks van Traxxas in?

Ik denk dat ik beter alvast een ESC kan aanschaffen, maar of dat een 3m moet zijn. Misschien beter een esc van de 1/10 nemen, past alleen niet op de standaard plek....
Een winkelier die rechtstreeks inkoopt bij Traxxas, veelal via omwegen in Azië, zal ook via die omwegen zijn garantie moeten claimen. Als dat al überhaupt lukt want dat is een redelijke beperking van de fabrikant uit: Je koopt in via de dealers/importeurs en je kunt aanspraak maken op garantie en anders is dat het risico voor de winkelier. :? Beiden zijn inderdaad nerderlandse importeurs en dus de officiële kanalen.

Mijn ervaring met HPI en Merit is nu niet bepaald positief (om het maar zachtjes uit te drukken). Met RC-Connect daarentegen zijn ze zeer goed. De pinion op mijn E-Revo was zo hard aangedraaid door de chinese kinderhandjes dat de imbus/stelbout al dolgedraaid was. Niet meer los te krijgen dus, ook niet met een overmaatse torx. Naar de winkel terug gegaan en die had de volgende dat een nieuwe pinion en de mededeling dat ik de huidige uit kon boren (je moet wat als je een kleinere pinion erop wilt zetten).

Qua regelaar... :? Als je niet meer dan 3S gaat rijden, kijk dan eens naar de LRP Nexxt 4X of de Graupner Genius Sport 35R.

Voorlopig mijn laatst standaard speedruns. Heb bij deze verschil in band grote getest op 3S 28/50 :

Laatst bewerkt door een moderator:
Als hij neit met bodyclips vast zit, zal de body wel met klitteband op de zijkant van het chassis vast zitten. (klitteband in de kap en op de deurtjes van de batterij vakjes. werkt goed.)

Back