Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Sleurhutje, het verschil zit hem in het tapen. Als ik de Dirt Hawgs niet had getaped dan zouden die harder gaan. Wellicht dat je nog 1 of 2 KMPH kunt optellen bij de Talon omdat ik de LiPo tussendoor niet had geladen.

Klamath, vreemd. Hier doet hij het gewoon, probeer het nog eens zou ik zeggen.

dafke, zoals Klamath al aangeeft inderdaad met klitteband op de batterij deurtjes en aan de binnenzijde van de kap. Die body clips vind ik zwaar irritant en dit systeem werkt heel lekker en snel.

Ik vind zelf baloonede banden wel mooi. zolang ze maar geen onbalans hebben. Heb bijvoorbeeld Hong Nor banden op m'n E-Revo zitten. die dingen zetten zo'n 6 centimeter uit (in diameter, dus 3cm op de band) bij hoge snelheid.
ziet er super uit. :)
Over de bestuurbaarheid. ach, hij kantelt me niet om, en competief meedoen in wedstrijden doe ik toch niet.

Een beetje vind ik wel leuk. Maar ik kan me wel ergeren aan mijn BadLands (op de voorste wielen) op de RC8Te door het unloaden. Maar met tapen heb ik het 0,0. Die Dirt Hawgs heb ik op de Hyper Mini STe gehad die met 95kmph nog niet baloonen.

mooi fimpje nard, is het veel makkelijker om met met een mini e-revo 80 te halen dan met een savage?
ik zie dat hij wel zeer goed op de baan blijft

Ligt helemaal aan je set-up. Beide in stock vorm is de MERV zeker makkelijk omdat de banden van de Flux echt baloonen als een dolle en de auto echt een zwabber wordt.

Hoi,

Ik heb zojuist mijn MERV GTR shocks even uit elkaar gehaald omdat ik nieuwe veren had ontvangen. Ik dacht maar meteen even te controleren hoe het met de vloeistof e.d. stond en de shocks even goed te reinigen. De vloeistof was heel erg helder wat goed is natuurlijk. Nu zit ik echter met drie vragen:
  1. Twee shocks hebben een piston met 1 gaatje, twee andere met 1 gaatje. Welke moet waar? (kon het in E-Revo VXL Driveshaft Assembly.pdf niet terug vinden). Ik gok die met 1 gaatje achter?
  2. Welke vloeistof zal ik gebruiken? Stock is 40wt, denk dat ik voor 50wt van Associated ga.
  3. Ik heb 7148 besteld maar nu is er het volgende aan de hand:
    P1050235.JPG

Links zijn de groene die er standaard op zaten, rechts de zwarte die ik vandaag heb ontvangen (thanks Patrick). De groene zijn groter en dikker en ze voelen net zo stijf als de zwarte. Is dit normaal want de groene zijn al niet super lang, dus met de zwarte zal ik de vering niet eens helemaal kunnen uitrekken / op zijn slapst zetten. Volgens mij zijn die andere Slash VXL springs ofzo, die zijn langer als de specs van TH kloppen.

Thanks!!

Laatst bewerkt:
gisteren de alu fusees van HR besteld. als ik weer thuis ben zouden die er moeten zijn. :) hopelijk is die nare speling in de fusees dan einderlijk weg.

Niemand een snel antwoord op mijn piston gaatjes / shock oil vraag ? Wilde zo dadelijk de shocks weer bouwen.

EDIT: Inmiddels gebouwd met 50wt en zwarte veren. Wil eigenlijk 2 lipo's gaan proberen vandaar deze set-up.

Laatst bewerkt:
Op het Traxxas.com forum lopen ongeveer 645363286553 draadjes over de 1/16 veertjes. Een eenduidig antwoord is er tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Veel posters beweren dat het verkeerd verpakte Slash veren in een E-revo verpakking zijn, maar anderen spreken dat weer tegen. Denk ook dat ik me daarbij aan moet sluiten, want de eerste melding van de te korte veertjes werd vorig jaar zomer al gedaan en gezien het feit dat Traxxas streng modereert en meeleest daar lijkt het me heel sterk dat ze tot op de dag van vandaag de verkeerde veren verpakken....
Van de gaatjes in de pistons is ff nieuw voor mij.
Moet op eens denken aan de conference van Youp van t Hek over Ikea stapelbed. "en nu pak jij het plankje met de 2 gaatjes ":D:D

Samen met de Hot Racing Axle carriers (waar Klamath en Sleurhutje het over hebben) zijn de alu shocks van GPM de allerbeste upgrade voor de MERV. De standaard shocks en veertjes (groen, bruin, zwart, pimpelpaars), vergeet ze, zijn te zwak voor het geweld wat de mini aankan qua jumps ens snelheid.
De GPMs kosten iets van 25 buck ex verzending en echt NIGHT&DAY difference met de stock shocks. Ook tov de alu GTR shock set van Traxxas zelf !
Gewoon bestellen, you wont regret !!!!

Laatst bewerkt:
Gaatjes in de piston was mijn fout. Na een paar keer goed blazen waren het wel gaatjes,voorheen leek het enkel of er een markering / kleine inkeping was.

In ieder geval de shocks gevult met 50wt Asso, zwarte veertjes en net even met 2 * 2S LiPo in parallel gereden. Sow hey wat een verschil!! Auto is merkbaar langzamer (wellicht dadelijk nog even GPSen) maar tig keer stabieler!! Heb hem nog niet op de kop gehad, doordat hij zwaarder is kantelt hij minder snel en schuiven de banden wat meer dan normaal. Weet niet hoe het met de gewichtsverdeling in de lucht zit, maar daar kom ik zondag hopelijk achter.

EDIT: Nog even gespeeld en natuurlijk de GPS erop geplakt : 48.4 KMPH waar ik met 1 LiPo 56.6KMPH ging. Echter zal dit denk ik op een circuit sneller zijn door zijn betere handling.

Laatst bewerkt:
Kan een gedeelte meegaan in de ervaring van MMirage: de GTR-shocks vallen me toch wat tegen (gezien de prijs/kwaliteit). Vandaag nog een rondje gereden met de nieuwe progressieve veren en ik heb niet het idee dat de GTR's het verschil maken. Dus ik ga maar 's een setje GPM bestellen...Kan ik objectief vergelijken. En ach, de GTR's voelen zich vast ook prima thuis op de Slash!

:-)

Groet, Ronald

Kan een gedeelte meegaan in de ervaring van MMirage: de GTR-shocks vallen me toch wat tegen (gezien de prijs/kwaliteit). Vandaag nog een rondje gereden met de nieuwe progressieve veren en ik heb niet het idee dat de GTR's het verschil maken. Dus ik ga maar 's een setje GPM bestellen...Kan ik objectief vergelijken. En ach, de GTR's voelen zich vast ook prima thuis op de Slash!
Progressieve veren zullen niet echt veel bijdragen aan een veranderd rijgedrag omdat de wijze van constructie al zorgt voor een progressieve werking. Alleen als de veren heel stug zijn kan je voorkomen dat de bodem over grond gaat. Maar knap afgesteld en de juiste gewone veren en je bereikt hetzelfde. :yes: ;)

Het echte voordeel van alu schokbrekers is dat de hulzen hun vorm behouden onder druk. De platic dempers zullen iets uitzetten onder druk waardoor de olie sneller langs de zuiger zal gaan en je minder controle kunt uitoefenen. :?

Had de GTR shocks er al opzitten toen ik hem kocht. Als ik nieuwe ging halen zou ik ook de GPM een kans geven.

Agja upgrade op mijn RC8Te van Plastic naar Alu threaded voelde ik ook geen verschil, alleen handig dat ik nu snel en makkelijk rijhoogte kan aanpassen.

Heb me maar eens terug wat aangeschaft voor de revo!!

Carbon spoilertje , wheeliebar , nieuwe body , extra servootje en nog wat nodige reserve onderdelen.

Maar ik was eens aan het kijken naar Proline banden, man ze zijn wel prijzig:( Heb net 1 van mn bandjes gescheurd dus ga er nieuwe steken..

Ik was aan het denken voor gewoon terug de traxxas banden te gaan halen voor offroad en voor wat speedruns van die 1/8 baanbanden dus van een onroad. van offroad zijn veel te groot..

Iemand sugesties of raad iemand me dit af ??

Alvast bedankt :rolleyes:

We hebben het niet toch over de MERV, of heb ik iets gemist? :x De MERV (en de MES? Mini-E-Slayer :p ) hebben iig standaard threaded shocks.

de SC10 heeft standaard shocks met alu behuizing, maar ook niet threaded. daar had je dus ook spacers nodig. dus alu shocks wil ook niet automatisch zeggen dat ze threaded zijn.

Ik zit zelf iig nog wel de GTR shocks te overwegen voor m'n MERV. vind de plastic shocks niet zo geweldig aanvoelen.

Back