Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Gisteravond even nog even flink wat 1/16 goodies&parts in het te koop gedeelte gezet, met name interessant voor de beginnende rijder die nog nauwelijks spares of hopups heeft.

Zitten ook CVD's by trouwens....

@ruudxd, ik heb de swaybar kit op de grote Revo zitten en het rijdt echt stukken beter dan zonder. Scheelt echt een berg. Auto ligt beter op de weg, slaat minder snel om, etc. Maakt echt een groot verschil uit. Maar ik wist niet dat het er ook al was voor de Merv. Of het is een zelfbouwkit, zal het eens doorlezen. Dank voor de link!

net 2 batterijen toegekomen van hobbyking, volgens mij hadden ze het door dat ze vaak gepakt werden voor al die giften.
nu gebruiken ze als zender een andere naam met mijn achternaam :D
ik weet niet zeker of dit vroeger ook al zo was? was me nu voor het eerst op gevallen. wel een slim trucje

ff :ontopic:

ook de shocks van gpm gemonteerd en die zijn een stuk beter net als of je met sway bars begint te rijden
hij kantelt minder om minder wheelies maar toch zijn de veren zelf stiffer

Hallo,

Ik zag net een paar banden bij PK racing.
Art.Nr. TCWT22012S
Maar dit zijn crawler banden...
Kunnen die deze snelheid aan?
Ze zijn net zo duur als de standaard.
Dus kan ik beter deze de standaard of een andere set banden kopen?
Hebben jullie tips voor een setje bandjes van ongeveer 25 euro?

Leuke bandjes, maar ga je crawlen dan met de MERV?

Als je deze ipv de originele wilt gaan monteren; zou ik niet zo snel doen! Denk dat je op snelheid geen grip zult hebben en deze banden behoorlijk baloonen.

Oke.
Nee ik wil niet crawlen.
Maar wat is dan een goede optie?
Behalve de dirt hawgs.
Of gewoon de standaard?

Met de standaard ben ik nog steeds reuze tevreden. Lekker licht en voor offroad goed te doen! Mocht je beadlocks met Dirt Hawgs willen dan heb ik nog wel een setje!

De Merv voorzien van RPM draagarmen rondom, e.e.a. weer afgesteld toen me iets vreemds opviel. Er zit speling op de voorwielen en zo te zien bewegen de assen in de steering blocks (Hot Racing)...

Iemand anders die dit ook heeft? Ga het van het weekend weer eens uit elkaar halen, ik hoop/denk dat het de lagers zijn anders zijn die alu blocks van Hot Racing al versleten, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Bij mij zit er ook heel lichte speling op maar is dit niet op te lossen door die rode ''moertjes'' iets vaster te draaien? Wat ook nog kan is dat de witte Delrin versleten zijn...

Nee, de rode moeren staan zo strak mogelijk (nog strakker en hij veert niet meer terug). Nee, de as beweegt in het alu blok. Dus als ik bij wijze van spreken het alu blok met een tang vast hou dan beweegt de as t.o.v. het blok. Het lijkt wel (is niet zo) of de binnenste lagers er niet in zitten... :confused:

-edit- overigens vind ik die rode moertjes ook vrij snel weer losser gaan zitten...

Misschien zijn het dan die witte Delrin rondjes die tussen de as en knuckle zelf zitten versleten?

-edit- overigens vind ik die rode moertjes ook vrij snel weer losser gaan zitten...

Hmm, ik ben helemaal meegegaan in de HR knuckles hype maar er komen steeds meer klachten over die dingen...

Ik denk dat die HR knuckles best goed zijn maar slijten. Zelf kom ik er steeds meer achter dat alu mooi is maar ook erg breekbaar. Heb al een front skid plate van HR versleten en ik ga er weer gewoon kunsstof op zetten. Flaxibel, lichter en voor dat doeleinde sterker. Pushrods ed. van alu zijn prima, maar alles wat flex moet blijven, moet ook flex blijven...

Ik zal van het weekend e.e.a. eens uit elkaar halen... Nieuwe lagers er in en die witte ringetjes bestellen bij Liquid (ships gisteren net een bestelling gedaan...) en dan weer eens kijken. Anders ga ik misschien weer over op origineel. ;)

Als ik die dingen uit elkaar ga draaien kan ik meteen weer een nieuw setje bestellen... De helft van de rode moertjes heb ik kapot gedraaid... :confused:

Dat probleem heb ik dus totaal niet gehad. Wat ik wel altijd doe met zo'n fijne draad is dat ik de moertjes erop leg, dan eerst de verkeerde kant op draai (linksom = los) dan centreer je de moer goed. Je ziet hem dan wat dieper vallen en op dat moment draai je voorzichtig de goede kant op en voila, vast!

Daar hebben toch meerdere ontzettende problemen mee gehad. Je kunt net een goed setje hebben (of wij juist slechte) maar die van mij waren toch echt niet fantastisch!

Back