Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik denk dat ik een van de eerdere setjes had... Maar hoe dan ook ze vergen nog wel steeds de meeste aandacht!

Wat me gisteren ook opviel was hoe versleten de driveshafts zijn, dus de centrale aandrijfassen naar voor en achter. Waarschijnlijk omdat er zand tussen de middelste skidplate en de as komt. Ze lijken meer op barbapapa dan op een mooie ronde strakke as... :D

Ik denk dat ik een van de eerdere setjes had... Maar hoe dan ook ze vergen nog wel steeds de meeste aandacht!

Wat me gisteren ook opviel was hoe versleten de driveshafts zijn, dus de centrale aandrijfassen naar voor en achter. Waarschijnlijk omdat er zand tussen de middelste skidplate en de as komt. Ze lijken meer op barbapapa dan op een mooie ronde strakke as... :D

Dat ze aandacht vergen heb je groot gelijk in! :cool:

Voor het zand plak ik een dikke strook tape aan de onderkant. Daar kun je een boel zand mee buiten houden!

Heb een probleempje met met mini e-revo..
was juist aan het rijden met m'n e-revo en achter even reed ik wat trager..en ineens stopt hij en begint hij te trillen!
Als ik terug thuis was heb ik motor eruitgehaalt en eens gas gegeven en de motor trilde..Heel raar..Als ik beetje gas geef draait het tandwiel maar alleen 90° naar links en dat weer 90° naar rechts,als ik volle gas geef dat gebeurt hetzelfde maar dat hapert hij af en toe.
Hoe komt dit en hoe is het te voorkomen?
ik had deze auto nog maar 2 of 3 week!

Groetjes,
Jeremy

teruggaan naar de winkel, lijkt op een defect in de regelaar of motor.
waarschijnlijk een fase kapot

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een vraag, als ik die traxxas e-revo 1/16 koop zit er standaard een accupack bij, kan je hier gewoon lippos instoppen zonder wat aan te passen en welke lipos zijn het beste?

Zijn er nog andere noodzakelijke upgrades die gelijk aangeschaft moeten worden?

Alvast bedankt.

de motor klinkt inderdaad als een kapotte fase, ik heb iets vergelijkbaars gehad met een kapotte connector tussen mijn esc en mijn motor in een 5.5t ezrun

de 2s zan zippy 2200mah en de 1600 3s zijn de beste wat je met een kleine search ook wel teweten was gekomen....

oja en nog een vraag kan ik de spektrum d3s zo installeren of kan dat niet?
had iets gelezen over dubbele stuur servos dat het niet kan, iemand ervaring?

Beste Goor,

Al jou vragen worden in dit topic omschreven, dus een beetje zoeken zou geen kwaad kunnen.

Ja er kunnen lipo's in.
Zippy's 2s Lipo hebben de beste prijs/kwaliteitsverhouding
Nee, je hoeft niets aan te passen voor de Lipo's alleen de ESC goed instellen.
Ja up-grades voldoende, maar niet noodzakelijk
Ja een spektrum d3s kan er zo op maar er zit een goede 2.4 ghz zender bij.

Scheelt jou weer zoeken en lezen...

@ Goor:

Ik heb alleen de RPM armen gemonteerd omdat mijn standaard armen gebroken waren.
Verder heb ik (nog) niks veranderd.
Proline dirt hawgs komen eraan en een 2s lipo.
Maar dat was ook nodig.

Groeten,

Ruud

Mijne mervke heeft deze week een heel deel veranderingen ondergaan. De dx3s is nu de controlepost van de raket, temp. sensor op de regelaar geplaatst en rpm geinstalleerd (heeft nog een beetje verfijning nodig om de factoryclean look te bekomen, en als laatste de proline baja kap. Deze moet alleen nog gespoten worden. (zelfs zonder kleur is dit een prachtige kap):p
pics volgen later

Ik heb nog even een vraagje.
Zit er een lipo Volt cut off op de Merv?
Volgens mij niet maar ik wou het toch even zeker weten.
Moet ik dan zo'n lipo verklikker kopen?

Op de MERV VXL wel. Zo'n vraag kun je ook best zelf beantwoorden met de kleinste vorm van zelf even Googlen...

Google.jpg

Laatst bewerkt:
Back