Traxxas 1/16 e-revo Topic!

We hebben het hier over de Flightmax 2200mAh 2S, waar ook de vraagsteller het over heeft.

Solderen gaat vrij gemakkelijk, kabels zijn niet zo heel erg dik, en connectors zijn zowat de makkelijkste die er zijn voor de accu's.

kan mijn vector nx81 ook lipo's opladen, wat gebeurt er als dat niet kan

Kan iemand mij een tip geven, ik heb voor mijn zoon een brushed e-revo gekocht, bij nader inzien niet slim gezien het brushless geweld. Nu heb ik begrepen dat je er alsnog een brushles set in kan plaatsen. Op internet kom ik veel sets tegen waaronder de velineon set 4000 kv. Doe ik hier goed aan om deze in te bouwen. Op dit moment valt de snelheid met de brushed motor nogal tegen. rijden nog wel met nimh accu's . Wie heeft er wat tips

Kan iemand mij een tip geven, ik heb voor mijn zoon een brushed e-revo gekocht, bij nader inzien niet slim gezien het brushless geweld. Nu heb ik begrepen dat je er alsnog een brushles set in kan plaatsen. Op internet kom ik veel sets tegen waaronder de velineon set 4000 kv. Doe ik hier goed aan om deze in te bouwen. Op dit moment valt de snelheid met de brushed motor nogal tegen. rijden nog wel met nimh accu's . Wie heeft er wat tips
Ja, de velineon set is prima! Het is zelf van traxxas. Er zijn ook nog wat andere varianten maar ik ben niet zo bekend met de 1/16 regelaar-motor setjes. Houd er wel rekening mee dat de lipo's natuurlijk wel een speciale lipo lader nodig hebben.

Ja, de velineon set is prima! Het is zelf van traxxas. Er zijn ook nog wat andere varianten maar ik ben niet zo bekend met de 1/16 regelaar-motor setjes. Houd er wel rekening mee dat de lipo's natuurlijk wel een speciale lipo lader nodig hebben.

Top, bedankt voor de snelle reactie, lipo lader hebben we reeds in ons bezit. Ik weet genoeg bedankt

+1 voor de originele Velineon set !

Ik zou de te koop sectie ff in de gaten houden, komen heel regelmatig setjes langs. (Voor sommige kan het blijkbaar niet hard genoeg gaan).

Velineon esc is echt top.
NOT.
Heb nog wel een mooie dooie liggen. (derde pas)
Volgens mij al diverse keren gezien in dit topic dat de esc niet al te best is.
En nu dus ook zelf ondervonden

Beter een 1/10 regelaar erop pleuren.

Motor doet wel wat hij moet doen.

Laatst bewerkt:
Ook ik kan het vanuit mijn eigen ervaring alleen maar met snoebel eens zijn.
De velineon sets zijn top. Meestal als je leest dat iemand zijn esc heeft opgeblazen ( let wel MEESTAL) heeft de betreffrende persoon iets buiten normaals gedaan.

Velineon sets: +1, ook wat mij betreft.

Ach alles is kapot te krijgen, ik heb al heel wat Merv's onder handen gehad, in mijn omgeving rijden de diverse zoontje en dochtertjes deze auto. (Ja, klopt.. ik zal er wel iets mee te maken hebben:-)). En kan echt wel uit ervaring zeggen dat de motor en ESC retesterk zijn bij normaal (lees 2S lipo gebruik).

ps. De meesten schakelen wel na een tijdje over naar een Slash trouwens :-).. Die is minder sterk dan de Merv... maar ja.. de kids vinden zo'n grotere vaak leuker !

zoals op 4s rijden ;-), waar ze niet voor gemaakt zijn.

Dat is idd wel heel dom als je dat doet.
Ook al zou het wel kunnen in de nihm stand .
Weet alleen niet hoelang je het vol houd :D

Eerste 2 gingen in serie op nimh.

3de ging op 2s met zandschoepjes q racing was erbij:yes:.
ezrun 60a erin nergens geen last van.
Zelfs met de schoepjes op 3s 10 min gereden ging perfect.
Speedruns met een 31t pinion op 3s ook prima.
Natuurlijk kan de 60a ook kappot maar mij nog niet overkomen.

Over de motor heb ik niks te klagen

Laatst bewerkt:
4 Vragen

Gisteren met het mooie weer ook even gereden en merkte het volgende:
1. De standaard wielen zijn aan vervanging toe.
2. Er zit speling in de voorwielen.
3. Een krakende geluid van de achterkant.
4. Bij het optrekken lijkt de wielen de eerste paar seconden te stoppen en dan weer te draaien en weer stoppen enz.

Ik rij overigens met een EZ-Run 60A ESC (de velineon zat er niet bij).

Dus de vragen bij de opmerkingen hierboven:
1. Welke aftermarket off- en on-road banden banden kan ik het beste gebruiken?
2. Hoe krijg ik de speling er uit?
3. Wat is er aan de hand? Is het de achterdiff die de geluid produceert? Hoe los je het op?
4. Wat is er aan de hand? Programmering van de ESC niet juist?

1. Wat ben je zelf al zoal tegen gekomen?
2. Als het ''IN'' de wielen zit moet je nieuwe wielen kopen. Het zal waarschijnlijk wel op de axles zitten.
3. Waarschijnlijk je acterdiff ja, heb je het enkel het hard optrekken of ook als je op een constante snelheid voorbij rijd? Wanneer het enkel het optrekken is is je diff rott (pinion en bevel gear schuren langs elkaar heen), oplossing; nieuw type bulkheads kopen, nieuw pinion / bevel gear, diff rebuilden en goed shimmen.
4. Zo kun je toch niet rijden lijkt me?

1 In 2.2" is er genoeg keuze maar met welke hebben de mensen hier goede ervaring en welke hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding?
2 Je bedoelt de axle carriers?
3 Bij optrekken. Wat zijn dan de nieuwe type bulkheads? 7105 en 7107 hebben hetzelfde bulkhead deelnr 7029 toch?
4 Nou bij het optrekken lijkt het te stotteren, wat is hiervan de oorzaak?

1. Wat ben je zelf al zoal tegen gekomen?
2. Als het ''IN'' de wielen zit moet je nieuwe wielen kopen. Het zal waarschijnlijk wel op de axles zitten.
3. Waarschijnlijk je acterdiff ja, heb je het enkel het hard optrekken of ook als je op een constante snelheid voorbij rijd? Wanneer het enkel het optrekken is is je diff rott (pinion en bevel gear schuren langs elkaar heen), oplossing; nieuw type bulkheads kopen, nieuw pinion / bevel gear, diff rebuilden en goed shimmen.
4. Zo kun je toch niet rijden lijkt me?

Ik heb zelf ook een aantal 3s accu's voor de Merv, maar vind persoonlijk dat de 2s het beste presteerd. 3s is wel heel erg snel bij deze merv...

het is weer een beetje late reactie... maar thanx voor de info over de lipo's!
beetje zoeken leverde veel tegenstrijdigheden op, en nu geloof ik jullie maar :)

en ik heb nu een tijdje rond geneusd mbv de zoekfunctie over bandjes/velgjes. ik snap er helemaal niets van! wat ik weet is dat ik 2.2" wielen zoek met een hex van 12mm.
maar is er überhaupt wel iets wat geschikt is/1op1 past? en als het dan nog even kan, financieel aantrekkelijker is dan de stock setjes?

Back