Traxxas 1/16 e-revo Topic!

mmm, half google af gegaan met de zoek term 'e revo 7107' maar geen 'toemen' tegen gekomen. Bedankt micheal-broek!!

meer/andere opties zijn nog altijd welkom..

@patrickbaja, ja maar ik heb al een zender dus koop ik hem liever iets goedkoper en zonder zender.

???
Voor dat soort dingen moet je toemen gewoon bellen.
Ik heb nooit gezegt dat ze zo op de site staan.

Vandaag reed mijn zusje met mijn Merv en sloopte deze. Ik wil graag de onderdelen bestellen, maar heb hulp nodig bij wat ik precies moet bestellen. Zo te ziet is de middelste stang onder de draagarmen kapot. Hoe heet dit en waar kan ik dit artikel het beste bestellen? Zijn er ook soorten die minder snel kapot gaan? Ik wil graag ook andere gevoelige onderdelen upgraden. Wat raden jullie aan om er meteen bij te kopen?

Bedankt!

5654352541_2642670ff8_z.jpg

5654350535_a3aa3cf3b3_z.jpg

Laatst bewerkt:
Traxxas maakt zeker CVD's voor de merv. Enig nadeel tegenover GPM is dat je voor de Traxxas CVD's te installeren de 2 diff's helemaal moet opengooien om de drivecup's te installeren. Bij GPM moet je gewoon het bestaande asje eruithalen en dat van GPM installeren.

Ik heb beide oplossingen op 2 verschillende MERV's, en ik kies vanaf nu voor GPM

@Aestiva
Respect voor je zusje! Hoe heeft ze een dergelijke breuk op die plaats voor elkaar gekregen? Ik heb een licht verbouwd Mervje gehad op 6S met behoorlijke amusante crashes (boven de 100km/u) maar ik heb nooit 1 stock aandrijfas gesloopt !

Traxxas CVD's zijn eigenlijk niet nodig.
Ze zijn duur, de installatie is echt een rotklus en ten opzichte van de stockers voegen ze niets toe. Met 4s/6s heb ik wel een Traxxas CVD kapot gekregen, maar nooit een stocker !
Achilleshiel van de CVD's is de rubber ring die de crosspin in de stub axle in toom moet houden. Die O-rings sleten bij mij redelijk snel en de gevolgen laten zich raden. Had er met Traxxas contact over gehad en het was ze bekend. In de "MK2" CVD setjes zijn die O-rings versterkt.
Nog een nadeel is dat als je een CVD sloopt je dan op zoek moet naar de rebuild kits die ook relatief prijzig zijn en matige beschikbaarheid. En als je diffs eenmaal zijn omgebouwd voor gebruik van CVD's kun je dus niet als noodoplossing tijdelijk een stock aandrijfas gebruiken, omdat de drivecups van de CVD's totaal anders zijn.

Op ebay koop je voor een paar buck handvol reserve stockers en die heb je binnen twee minuten ter plaatse verwisseld mocht het toch een keer mis gaan!

Mocht je een flipper zijn dan willen de U-joints er nog wel s uitvliegen in de assen (metalen bolletjes met puntjes). Dat voorkom je door de losse U-joints van de Rustler te gebruiken, zijn iets groter. Duwen, pielen, zweten en vloeken om ze er in te krijgen, maar die gaan er nooooit meer uit !
Ook krimpfolie om de U-joints heen helpt goed!

Conclusie: geld voor CVD's lekker in je zak houden....

Laatst bewerkt:
@Aestiva
Respect voor je zusje! Hoe heeft ze een dergelijke breuk op die plaats voor elkaar gekregen? Ik heb een licht verbouwd Mervje gehad op 6S met behoorlijke amusante crashes (boven de 100km/u) maar ik heb nooit 1 stock aandrijfas gesloopt !

Traxxas CVD's zijn eigenlijk niet nodig.
Ze zijn duur, de installatie is echt een rotklus en ten opzichte van de stockers voegen ze niets toe. Met 4s/6s heb ik wel een Traxxas CVD kapot gekregen, maar nooit een stocker !
Achilleshiel van de CVD's is de rubber ring die de crosspin in de stub axle in toom moet houden. Die O-rings sleten bij mij redelijk snel en de gevolgen laten zich raden. Had er met Traxxas contact over gehad en het was ze bekend. In de "MK2" CVD setjes zijn die O-rings versterkt.
Nog een nadeel is dat als je een CVD sloopt je dan op zoek moet naar de rebuild kits die ook relatief prijzig zijn en matige beschikbaarheid. En als je diffs eenmaal zijn omgebouwd voor gebruik van CVD's kun je dus niet als noodoplossing tijdelijk een stock aandrijfas gebruiken, omdat de drivecups van de CVD's totaal anders zijn.

Op ebay koop je voor een paar buck handvol reserve stockers en die heb je binnen twee minuten ter plaatse verwisseld mocht het toch een keer mis gaan!

Mocht je een flipper zijn dan willen de U-joints er nog wel s uitvliegen in de assen (metalen bolletjes met puntjes). Dat voorkom je door de losse U-joints van de Rustler te gebruiken, zijn iets groter. Duwen, pielen, zweten en vloeken om ze er in te krijgen, maar die gaan er nooooit meer uit !
Ook krimpfolie om de U-joints heen helpt goed!

Conclusie: geld voor CVD's lekker in je zak houden....

dat verschilt toch voor iedereen, ik heb ook heel vaak gezien dat die stock assen breken. Dus dat is gewoon geluk of pech hebben

Back