Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ja prijs lader valt wel mee, bij hobbyking hebben ze bv de iCharger 106B voor een kleine 60 euro. Dit is kwalitatief één van de beste laders met een sublieme balancer... Sowieso zijn er zeel degelijke lipo chargers rond de 40 euro.

linkje naar de icharger:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : iCharger 106B-plus 250W 6s Balance/Charger

ivm de lipo's heb ik de connector erop gesoldeerd, hoe minder onderbrekingen (koppelstukjes) hoe beter...

EDIT: De lipo's zelf heb ik van bij hobbyking, 2x2s lipo + 2x3s lipo voor €34,60 ($49,88 ) verzending inbegrepen, dus de prijs ervan valt reuze mee...

Heatsink op 2s niet echt nodig, op 3s is het aangewezen dat je af en toe de temps eens check't, hoewel ik er eigenlijk nog niet echt problemen mee gehad heb (wel speedpinion monteren !!)

Laatst bewerkt door een moderator:
iets speling hebben ze altijd wel Gertjan. Ik heb het natuurlijk bij jou niet gezien, maar op 2 van mijn wielen voel ik ook speling, en ik heb de auto ook bijna weer helemaal in elkaar en waar nodig onderdelen vervangen!

Heb je originele lagers of imitatie? Ik heb van Ebay een setje gekocht en deze passen wel beter dan de originele wanneer de asjes wat ouder zijn.

Ik heb al enige tijd een probleem met mijn Merv.

Het begon met dat mijn linker achterwiel er steeds afvloog. Uiteindelijk is drivingshaft er van gebroken en toen zag ik dat de binnenste wiel ring (Ball Bearing) zwaar beschadigd was (waarschijnlijk al bij de aankoop, maar dat maakt niet meeruit).

Uiteindelijk mijn drivingsshafts vervangen door de stalen drivingshafts waarbij ik mijn diffs heb moeten open maken.

Na het dichtschroeven van alles had ik al meteen problemen dat mijn aandrijving niet meer goed was.

Ik heb vanalles geprobeerd. Alles 3 x uit elkaar gehaald (ook de diffs), maar we komen er niet uit.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Kan het zijn dat er iets kapot is in de auto? De Diffs bijv?

Ik heb er een filmpje bij gemaakt.

Excuses voor de onscherpe beelden. Het is kut focussen met een SLR als je ook je zender in je hand hebt.

9esVn8Q8_40[/media] - E-revo 1/16 aandrijf probleem

Ik heb al enige tijd een probleem met mijn Merv.

Het begon met dat mijn linker achterwiel er steeds afvloog. Uiteindelijk is drivingshaft er van gebroken en toen zag ik dat de binnenste wiel ring (Ball Bearing) zwaar beschadigd was (waarschijnlijk al bij de aankoop, maar dat maakt niet meeruit).

Uiteindelijk mijn drivingsshafts vervangen door de stalen drivingshafts waarbij ik mijn diffs heb moeten open maken.

Na het dichtschroeven van alles had ik al meteen problemen dat mijn aandrijving niet meer goed was.

Ik heb vanalles geprobeerd. Alles 3 x uit elkaar gehaald (ook de diffs), maar we komen er niet uit.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Kan het zijn dat er iets kapot is in de auto? De Diffs bijv?

Excuses voor de onscherpe beelden. Het is kut focussen met een SLR als je ook je zender in je hand hebt.

9esVn8Q8_40[/media] - E-revo 1/16 aandrijf probleem

Lijkt mij een diff probleem, ik neem aan dat je al gecontroleerd hebt dat beide blokkerende wielen vrij kunnen ronddraaien? kan je zelf de wielen op dezelfde as tegengesteld draaien (bv: van de 2 wielen vooraan eentje vooruit en het andere achteruit draaien)?

Central Driveshaft is ok als ik goed kan zien op het filmpje, het vermogen komt dus normaal in je diff, ligt dus ergens in de diff's of om de één of andere reden lopen je linkerwielen aan (installatie van deze driveshafts al eens gecontroleerd? alsook de lengte geinstalleerd, kan zijn dat ze misschien om de één of de andere reden wat verder in je diff duwen en daardoor niet correct aansluiten en zo minder meelopen...

Ik heb nu 4 keer gereden met mijn MERV en ik zie dat mijn voorste body posts heel erg aan het slijten zijn, als ik nog een paar keer ga rijden dan kan ik de body er niet meer opzetten omdat er dan geen gaatjes meer zijn voor de body clips. Ik heb dus zitten zoeken naar die dingen. Zal ik voor aluminium gaan(slijten die minder snel?) of gewoon een paar extra van traxxas zelf?

Groeten

Daan

Lijkt mij een diff probleem, ik neem aan dat je al gecontroleerd hebt dat beide blokkerende wielen vrij kunnen ronddraaien? kan je zelf de wielen op dezelfde as tegengesteld draaien (bv: van de 2 wielen vooraan eentje vooruit en het andere achteruit draaien)?

Central Driveshaft is ok als ik goed kan zien op het filmpje, het vermogen komt dus normaal in je diff, ligt dus ergens in de diff's of om de één of andere reden lopen je linkerwielen aan (installatie van deze driveshafts al eens gecontroleerd? alsook de lengte geinstalleerd, kan zijn dat ze misschien om de één of de andere reden wat verder in je diff duwen en daardoor niet correct aansluiten en zo minder meelopen...

Inderdaad een diff probleem. Het diff doet wel wat het doen moet: 1 wiel kan niet goed meedraaien, dus zorgt het diff ervoor dat je niet je aandrijving in de soep draait, maar dat de kracht gewoon naar het andere wiel gaat.

Waarschijnlijk heb je de diff te strak in elkaar gezet of niet gesmeerd met het juiste vet (mag zeker niet te dik zijn).
Probeer eens, als je alleen het diff in je handen hebt, aan 1 meenemer te draaien, en kijk dan of de andere in tegengestelde richting draait. Lukt dat niet, maak hem dan weer open en doe nog een keer het draaien en kijk wat er gebeurt. het mag zeker niet te strak/stroef gaan. Je moet je voorstellen dat dit allemaal op kleine schaal is, en dat je hem niet met dezelfde krachten in elkaar hoeft te zetten alsof je dat bij een 1:1 auto zou doen.

Ik heb nu 4 keer gereden met mijn MERV en ik zie dat mijn voorste body posts heel erg aan het slijten zijn, als ik nog een paar keer ga rijden dan kan ik de body er niet meer opzetten omdat er dan geen gaatjes meer zijn voor de body clips. Ik heb dus zitten zoeken naar die dingen. Zal ik voor aluminium gaan(slijten die minder snel?) of gewoon een paar extra van traxxas zelf?

Groeten

Daan

Alu maakt niet uit slijt ook snel. Gewoon een paar extra kopen en minder omrollen ;). Wat ik zelf doe nu al een tijdje, is een o-ring pakken en die erop lijmen.

YouTube - E-revo 1/16 aandrijf probleem
ik heb een soort gelijk probleem met mijn ERBE gehad. Uiteindelijk had ik een paar oplossingen gevonden. 1: Er zat bij mij aan de achterkant een diff shim ringetje die had ik er tussen uit gehaald(ik weet niet of dat ook bij een 1/16 vxl diff zit.). 2: Ik kon het ringetje laten zitten maar dan wel de schoerfjes minder vast aandraaien. Zelf heb ik oplossing 1 gekozen. Heb je wel de standaard O-ringen erin gedaan????

Groeten

Daan

Ik gebruik gewoon velcro op de battery box en in de kap (zoals je kan zien op de YouTube speedrun van Nard, werkt super en de bodyposts dienen niet meer om de kap te vergrendelen, ze kunnen dus slijten zoveel ze willen. Is trouwens nog sneller om je kap te verwijderen en te plaatsen ook.

vandaag weer eens mijn mini revo van de plank gehaald en gereden. Pfff met het standaard motortje was deze niet vooruit te branden en deze was in een mum van tijd 80 graden!

Dus toch maar even mijn NEU 1110/2y/3.2 gepakt, deze is eruit omdat deze veel herrie begon te maken, en een poging gedaan tot openen. Met succes want met 1 tik op de as kwam het plaatje aan de achterkant los en kon ik de rotor eruit halen. Na alles lekker schoongemaakt te hebben doet ie het weer!
Alleen wil ik de lagertjes vervangen, hierop zit speling, iemand een tip waar ik kan kijken? De mannen van NEU heb ik al een paar keer gemaild, maar hoor ik niets van!

Waarschijnlijk heb je de diff te strak in elkaar gezet of niet gesmeerd met het juiste vet (mag zeker niet te dik zijn).
Probeer eens, als je alleen het diff in je handen hebt, aan 1 meenemer te draaien, en kijk dan of de andere in tegengestelde richting draait. Lukt dat niet, maak hem dan weer open en doe nog een keer het draaien en kijk wat er gebeurt. het mag zeker niet te strak/stroef gaan. Je moet je voorstellen dat dit allemaal op kleine schaal is, en dat je hem niet met dezelfde krachten in elkaar hoeft te zetten alsof je dat bij een 1:1 auto zou doen.

In het begin had ik de diff idd te strak aangedraaid, nu is het wat losser. Ik heb de diffs met WD40 gesmeerd. Ik zal de auto later weer uit elkaar halen en kijken of de wielen in de tegengestelde richting draaien.

Bedankt!!

ik heb een soort gelijk probleem met mijn ERBE gehad. Uiteindelijk had ik een paar oplossingen gevonden. 1: Er zat bij mij aan de achterkant een diff shim ringetje die had ik er tussen uit gehaald(ik weet niet of dat ook bij een 1/16 vxl diff zit.). 2: Ik kon het ringetje laten zitten maar dan wel de schoerfjes minder vast aandraaien. Zelf heb ik oplossing 1 gekozen. Heb je wel de standaard O-ringen erin gedaan????

Wat zijn O ringen? Ik heb volgens mij niks overgehouden bij het vervangen van de diffs en alles weer erin gezet zoals ik het uitelkaar had gehaald...

Nope, o-ringen zijn de afdichtringen van rubber om de behuizing af te sluiten, shims zijn ringetjes van verschillende diktes van metaal om de tandwielen af te stellen op bv een as.

Geen idee waar je WD40 wilt gebruiken bij een diff, maar in het diff hoort diff olie, aan de buitenkant (op de tandkranswielen) een goed plakkend vet. Zoals bv Hudy Graphite Grease.

Lagers voor de mamba, Bocabearings heeft diverse speciale sets voor de mamba : http://www.bocabearings.com/bearing...ic-lightning-abec-5/neumotors-1100-series-all, dit is maar een voorbeeld.. ze hebben goedkopere en duurdere...

Laatst bewerkt:
Back