Traxxas 1/16 e-revo Topic!

In serie kan wel kloppen ja.
In parallel niet.

Ja in serie.

TBR komt zijn woord na. Heb zelf recent een TBR gebroken op mijn MBX6, foto gemaakt en kreeg kosteloos een nieuwe toegestuurd.

10 minuten kan wel kloppen maar je electronica zal heeel erg heet gaan worden, al helemaal wanneer je niet de 23T / speed pinion plaatst. Ik raad het je af!

Ik ben benieuwd!

Ik heb de 23T pinion geplaatst, dat MOEST van mijn verkoper. Anders kwam het niet goed volgens hem. Ik zal de volgende keer wel gewoon op 1 batterij gaan rijden.

Is het dan ook wel goed om op 3s lipo's te gaan rijden door modder en zand? Want dan wordt hij nog warmer neem ik aan? Of moet ik daarvoor een 2s lipo hebben?

Is het dan ook wel goed om op 3s lipo's te gaan rijden door modder en zand? Want dan wordt hij nog warmer neem ik aan? Of moet ik daarvoor een 2s lipo hebben?

als de zand niet te diep is is 3s geen probleem, anders zou ik 2s rijden als ik jou was, voor alles offroad gebruik ik eigenlijk 2s, zeker het zwaardere werk. Zo lichte zand ofzo rij ik ook op 3s, maar eigenlijk is dat zelden een meerwaarde, geeft gewoon teveel vermogen en constant wielspin, bij 2s heb je dit ook al maar het is naar mijn mening beter controleerbaar.

als de zand niet te diep is is 3s geen probleem, anders zou ik 2s rijden als ik jou was, voor alles offroad gebruik ik eigenlijk 2s, zeker het zwaardere werk. Zo lichte zand ofzo rij ik ook op 3s, maar eigenlijk is dat zelden een meerwaarde, geeft gewoon teveel vermogen en constant wielspin, bij 2s heb je dit ook al maar het is naar mijn mening beter controleerbaar.

hmm dat dacht ik al, ik ga waarschijnlijk over een maand ofzo over op lipo's. Dan neem ik één 2s lipo voor op zand(het is zand zoals op het strand, maar dan wel iets natter, dus aardig diep) en dan één of twee 3s lipo's voor op de weg. Maar dat komt dan wel. Ik ga nu even rijden :D

En dat is snel weer terug.... na 2 minuten rijden schoot mijn CVD los... ik heb hem erop kunnen zetten, maar ben bang dat hij nu veel vaker er af gaat schieten. Weet iemand betaalbare CVD's die er niet zomaar af vliegen? Ik heb de aluminium versie van traxxas al bekeken, maar deze zijn wel erg duur. Iemand een ander idee? Of een plek waar ik deze voor een redelijke prijs kan krijgen?

Ik blijf nogsteeds bij de mening dat je 2s of 3s kan rijden, maakt niet uit waar, als je je vinger maar beheerst. Maarja, dat vind ik.
haha, ik snap het. Zo zat ik ook te kijken :p

Stel anders je spur en pinion eens netjes af dat scheelt ook een hoop getik

Ik blijf nogsteeds bij de mening dat je 2s of 3s kan rijden, maakt niet uit waar, als je je vinger maar beheerst. Maarja, dat vind ik.

Daar heb je inderdaad gelijk in ikzelf heb 3x 2s en 2x 3s en als ik zonder 2s zit rij ik offroad ook op 3s, en in modder en diep zand geeft het niet extreem veel verschil (wielspin is er altijd wel) maar die vinger moet je zeker in modder goed beheersen wil je de temps wat ok houden, op 2s met speedpinion kun je je bijna alles permiteren en bijna constant volgas rijden zonder echt in de problemen te komen qua temps.

m.a.w. ik deel je mening compleet maar als beginner denk ik dat 2s meer aangewezen is als 3s offroad, trouwens als ik goed kan volgen rijd hij nu nimh, en van nimh naar 3s is wel een hele stap denk ik zo...

Daar heb je inderdaad gelijk in ikzelf heb 3x 2s en 2x 3s en als ik zonder 2s zit rij ik offroad ook op 3s, en in modder en diep zand geeft het niet extreem veel verschil (wielspin is er altijd wel) maar die vinger moet je zeker in modder goed beheersen wil je de temps wat ok houden, op 2s met speedpinion kun je je bijna alles permiteren en bijna constant volgas rijden zonder echt in de problemen te komen qua temps.

m.a.w. ik deel je mening compleet maar als beginner denk ik dat 2s meer aangewezen is als 3s offroad, trouwens als ik goed kan volgen rijd hij nu nimh, en van nimh naar 3s is wel een hele stap denk ik zo...
Ja daar heb je zeker gelijk in.

heb achter diff open gehaald
en het is er wat versleten
ik denk dat het daar aan licht er was bijna geen oli meer te zien.
wat nu te doen.

gekeken naar andere wat?

Integy wil je zoizo meestal niet aan beginnen, is niet getempered alu dus dat verbuigd vaak snel, nu zijn er zeker mensen waarbij het wel werkt maar die zijn meer de uitzondering op de regel...

EDIT: AAAAAH CVDs! voor de traxxas moet je je diffs uit elkaar halen voor de rest lijkt dat niet te hoeven, maar verder weet ik hier te weinig over...

gekeken naar andere wat?

Integy wil je zoizo meestal niet aan beginnen, is niet getempered alu dus dat verbuigd vaak snel, nu zijn er zeker mensen waarbij het wel werkt maar die zijn meer de uitzondering op de regel...

EDIT: AAAAAH CVDs! voor de traxxas moet je je diffs uit elkaar halen voor de rest lijkt dat niet te hoeven, maar verder weet ik hier te weinig over...

Ik had al eerder een post geplaatst maar dat had ik geen antwoord op gekregen volgens mij...

Ja, ik had wel gehoord dat integy niet zo goed was. Ik wacht wel even op andere antwoorden... het is geen probleem om de diffs uit elkaar te halen, daar leer ik alleen maar meer van.

Anderzijds vind ik de onderedelen van GPM en GH (golden horizon) wel degelijk...
Maar cvd's heb ik nog origineel zitten (zijn nog steeds niet kapot gegaan)

Back