Traxxas 1/16 e-revo Topic!

ik heb alleen de stock combo gereden en dat was al vrij hilarious:) als de 2e meer power heeft verwacht ik eeehm 'problemen' niet kwa integrety van de driveline maar meer van "hij licht al weer op zijn dak"

Ook hard, wat is 28T dan?

Of zal ik eerder gaan voor de Traxxas Stampede XL5??? Die is 219 euro. en de e-revo is 249 euro. Gebruik voor gras/strand en op straat. Wat zou je me aanraden?

Die revo is trouwens de 27 mhz versie (bereik 100 meter) Is dat genoeg?
Als je de Stampede haalt zul je later zeker wel sneller willen gaan, ik heb zelf een Rustler XL5, ik heb er een VXL van " gemaakt " door er een brushless set in te zetten. En ik rijd nu op LiPo's. Die heb je zeker nodig om hoge topsnelheden te halen. Als ne hoge snelheiden wilt halen raad ik de Rustler aan boven de Stampede, die ligt namelijk wat lager bij de grond, en kukelt wat minder snel om bij scherpe bochten.

En dde 27 mHz heeft geen 100 meter afstand, nouja, misschien op een hele afgelegen plek, maar in een woonwijk met alle andere stralingen van draadloze verbindingen brengen allemaal storingen in het 27 mHz systeem. Rond de 50 meter begin je echt wel te merken dat hij bijvoorbeeld ineens naar links stuurt, of hij rijd ineens eventjes achteruit. Ik raad trouwens echt aan om een 2,4 gHz te halen als je speed runs ( hoge snelheids pogingen ) gaat doen, dan kun je het niet veroorloven om op 80-90 km/h ineens naar links/rechts te schieten.

Welke combo is het leukst?

De merv met originele ESC en VXL380 (gewoon originele VXL) of met een setje Castle creations Sidewinder SCT met Neu Castle 1410y 3800kv. (Is er iemand die de laatste set op 3s rijd?)

De motor van de VXL is goed, alleen de regelaar is bagger, dus neem standaard motor met andere regelaar.

Laatst bewerkt:
Kon de combo aan een goede prijs kopen, dus heb nu de sidewinder SCT met Neu-castle 1410-1y 3800kv motor. Momenteel heb ik enkel de sidewinder erop staan, maar zou er wel graag de neu opzetten, daarom ook volgende vraag...
Iemand een Tenbol motor mount teveel? anders past hij er niet op...

Edit: Btw, iemand enig idee van beste spur/pinion combo voor de castle kit?

Laatst bewerkt door een moderator:
je zou ook de mount van een brushed 1/16 summit kunnen gebruiken als je die cheaper kan krijgen... (misschien heeft iemand in het summit er een over??)

je zou ook de mount van een brushed 1/16 summit kunnen gebruiken als je die cheaper kan krijgen... (misschien heeft iemand in het summit er een over??)

Had een paar mensen van het forum gecontacteerd waarvan ik dacht dat ze misschien een motor mount hadden. Heb van allemaal al een pb terug (toch een geweldig forum!) Ik heb dus net bij the toyz de tenbol motor mount besteld.

Ik heb ondertussen ondervonden dat de originele ESC inderdaad verschrikkelijk slecht is... VXL motor doet het stukken beter met de sidewinder SCT! Nu is het wachten op de motor mount om het verschil te zien tussen de vxl en de neu-castle 1410-1y 3800kv motor.

Toch bedankt voor de summit tip !

Ik heb ondertussen ondervonden dat de originele ESC inderdaad verschrikkelijk slecht is... VXL motor doet het stukken beter met de sidewinder SCT!

Kun je dit wat beter onderbouwen want in mijn ervaring is de vxl set in de 1/16 modellen van traxxas niet zo heel slecht hoor? Goed, je kan er geen instellingen in doen en dat is op zich wel een beperking, je remkracht kan je dus bijvoorbeeld niet aanpassen maar afgezien van die beperkingen vind ik de vxl combo eigenlijk best een aardige.

Kun je dit wat beter onderbouwen want in mijn ervaring is de vxl set in de 1/16 modellen van traxxas niet zo heel slecht hoor? Goed, je kan er geen instellingen in doen en dat is op zich wel een beperking, je remkracht kan je dus bijvoorbeeld niet aanpassen maar afgezien van die beperkingen vind ik de vxl combo eigenlijk best een aardige.

De originele ESC word nogal snel heel warm (zeker op 2s en 3s), met de sidewinder blijven de temps veel lager, is de auto sneller (reageert sneller) en remt gewoon een heel stuk beter dan met de originele ESC, om een voorbeeld te geven na een half uurtje rijden op 2s ligt de temp van esc de helft lager op de sidewinder dan op de vxl ESC en dat terwijl de auto veel beter rijd (stock spur, 23t pinion). Ook zijn er verhalen genoeg over de standaard esc die snel kapot gaat op 3s. Ik zou het graag wat meer onderbouwen, maar rij er zelf nog maar van gisteren mee. Firefrenzy heeft ook met een sidewinder (v1) gereden en kan mijn verhaal wel bevestigen denk ik, ook Dikke Hond en Nard Cox hebben allemaal een andere ESC gemonteerd... (Merv van Nard staat trouwens te koop in de te koop sectie...)

Naar mijn mening is het allesinds een serieuze vooruitgang voor de Merv. Nadat ik de tenbol heb en de andere motor gemonteerd heb zal ik proberen er een filmpje van te maken.

YouTube - ‪Revo VXL 1/16 Mods Mamba Max 5700kv‬‏

Dit is alvast hoe het er min of meer zou moeten gaan uitzien...

EDIT: Ik zeg ook niet dat de standaard set slecht is, de motor werkt alleen een stuk beter met een andere ESC, denk dat de ESC zowat de Achilleshiel van de VXL combo is...

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip dat die van Nard te koop staat, maar ik probeer juist in te krimpen (ook al is dat wel een heel mooi karretje!). Binnenkort ga ik misschien twee van mijn drie 1/16 rally's en een van de twee 1/10 revo's weg doen omdat 8 auto's wel wat veel is en ik wil er misschien nog wel een summit (de grote) bij hebben om wat meer in de drek te kunnen raggen ;)

Bedankt voor de tip dat die van Nard te koop staat, maar ik probeer juist in te krimpen (ook al is dat wel een heel mooi karretje!). Binnenkort ga ik misschien twee van mijn drie 1/16 rally's en een van de twee 1/10 revo's weg doen omdat 8 auto's wel wat veel is en ik wil er misschien nog wel een summit (de grote) bij hebben om wat meer in de drek te kunnen raggen ;)

2 rally's verkopen en nard's Revo kopen ;-), heb je toch al 1 wagen minder , en idd Nard heeft wel een zeer leuke set up...

ik heb gereden met die van dikke hond:P hij is nu de merv van een vriend van me in schotland... Dus ik kan niet objectief vergelijken want ik heb nooit met de stock gereden... Maar de VXL regelaars hebben een zekere "reputatie" om het eens delicaat te melden...

Als je de Stampede haalt zul je later zeker wel sneller willen gaan, ik heb zelf een Rustler XL5, ik heb er een VXL van " gemaakt " door er een brushless set in te zetten. En ik rijd nu op LiPo's. Die heb je zeker nodig om hoge topsnelheden te halen. Als ne hoge snelheiden wilt halen raad ik de Rustler aan boven de Stampede, die ligt namelijk wat lager bij de grond, en kukelt wat minder snel om bij scherpe bochten.

En dde 27 mHz heeft geen 100 meter afstand, nouja, misschien op een hele afgelegen plek, maar in een woonwijk met alle andere stralingen van draadloze verbindingen brengen allemaal storingen in het 27 mHz systeem. Rond de 50 meter begin je echt wel te merken dat hij bijvoorbeeld ineens naar links stuurt, of hij rijd ineens eventjes achteruit. Ik raad trouwens echt aan om een 2,4 gHz te halen als je speed runs ( hoge snelheids pogingen ) gaat doen, dan kun je het niet veroorloven om op 80-90 km/h ineens naar links/rechts te schieten.

Ik heb de E-revo 1/16 besteld. Gewoon de 27mhz variant, omdat die erg goedkoop was, en het is toch me eerste auto. 50 Meter vind ik ok best wel veel.

Alleen heb hem dinsdag besteld, en de winkel reageerd niet meer als ik om de track trace vraag :( Zou hem vandaag moeten krijgen.

Ik heb de E-revo 1/16 besteld. Gewoon de 27mhz variant, omdat die erg goedkoop was, en het is toch me eerste auto. 50 Meter vind ik ok best wel veel.

Alleen heb hem dinsdag besteld, en de winkel reageerd niet meer als ik om de track trace vraag :( Zou hem vandaag moeten krijgen.
Oh oke, 2,4 gHz zender + ontvanger is goedkoop te halen bij hobbyking, net als de lipo's. En dat is best raar, bij welke winkel is het? Staat er niet op de site dat ze afwezig zijn?

Oh oke, 2,4 gHz zender + ontvanger is goedkoop te halen bij hobbyking, net als de lipo's. En dat is best raar, bij welke winkel is het? Staat er niet op de site dat ze afwezig zijn?

bij toprc, staat dat ze wel online, beetje jammer als ze het niet hebben opgestuurd gister.
Ik moet eerst ff leren rijden, daarna dat ik hem misschien upgrade, weet het nog niet :P. Voor de accu wat er nu in zit is het wel goed, heb 249 inclusief gratis verzending betaald.

Zo een zender en ontvanger kost inderdaad geen drol daar, denk iets van 30 euro inclusief verzending:P

hoe strak hebben jullie je slipper altijd staan? ik heb hem volgens mij te strak. Rij elke week een diff kapot. en dat shimmen, waar doe je die ringetjes precies tussen? en hoe strak horen die tandwieltjes dan op elkaar te staan>? misschien dat ik dat maar is moet doen.

@mikeking111

heb hem gekocht hoor, de 27 mhz variant. Alleen hoorde boven dat dat veel storing kan geven rond de 50 meter, dat is wel weer minder :P!

hoe strak hebben jullie je slipper altijd staan? ik heb hem volgens mij te strak. Rij elke week een diff kapot. en dat shimmen, waar doe je die ringetjes precies tussen? en hoe strak horen die tandwieltjes dan op elkaar te staan>? misschien dat ik dat maar is moet doen.
Ik denk dat er tegenwoordig iets aan de hand is met de productie van de ring-gears.
De laatste 2 maanden strip ik ook de ene na de andere terwijl deze voorheen,met dezelfde set-up,het toch een pak langer uithielden.
Misschien zijn er nog mensen die dit probleem hebben.
Kunnen ook de gear-covers zijn die niet overal 100% evenwijdig zijn met ring-gear.
Heb eigenlijk al van alles geprobeerd maar het probleem blijft.
Op één plaats van de ring-gear gaat het wat stroever om daarna weer soepel te draaien tot die bepaalde plaats.
Misschien iemand ervaring mee en-of een oplossing hiervoor?

Wat zijn ring-gears dan? Heb nu net een auto gekocht, maar wat als dat meteen kapot gaat dan?

Back