Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Weet je waar ik die 6cell nimh accu's kan krijgen. Ik zie ze niet op de site van hobbyking?

Haal eerst maar de auto. De lipo's en 2 nimh komt later wel. Je zult al zien hoe "snel" die gaat op een nimh, als het je eerste keer is. Persoonlijk zou ik gaan voor de 27 mhz variant, omdat je toch altijd nog kan overschakelen op de 2.4 ghz. Is niet zo duur.

Haal gewoon die van 249 euro. En je hebt er nog veel plezier van!

heb je iets over die auto gelezen? behalve in dit topic?
vxl taat voor de brushless variant.
wat dat inhoud zoek je maar op op google..

Hey, sorry dat ik voor jou soms wat domme vragen stel,maar ik ben leek op dit gebied. Ik probeer voor mezelf een juiste keuze te maken in welke merv is straks aan ga schaffen en wat de verschillen zijn. Ik stel misschien wel veel en mischien (voor jou) domme vragen, maar ik wordt er wel wijzer van. Zeker op een forum als dit. Dus bedankt voor je reactie, maar de manier waarop staat me niet zo aan. Je hoeft nl niet te reageren op vragen van iemand anders. Blijkbaar heb jij daar erg moeite mee, aangezien je sinds 21 april 2010 al 879 berichten hebt geplaatst.

Hey, sorry dat ik voor jou soms wat domme vragen stel,maar ik ben leek op dit gebied. Ik probeer voor mezelf een juiste keuze te maken in welke merv is straks aan ga schaffen en wat de verschillen zijn. Ik stel misschien wel veel en mischien (voor jou) domme vragen, maar ik wordt er wel wijzer van. Zeker op een forum als dit. Dus bedankt voor je reactie, maar de manier waarop staat me niet zo aan. Je hoeft nl niet te reageren op vragen van iemand anders. Blijkbaar heb jij daar erg moeite mee, aangezien je sinds 21 april 2010 al 879 berichten hebt geplaatst.

Je moet nu niet bijdehand lopen doen tegen een medeforumgenootje.

Al die vragen had je makkelijk inderdaad op google kunnen vinden, of gewoon weg dit forum helemaal door te lezen, want die vragen zijn al aantal keren gesteld.

Als dit de eerste keer is dat je in de RC wereld komt, is de merv van 249 euro een goede keus. Duur zat, maar dan heb je echt wat. En over een paar maanden, kun je lekker een lipo lader en lipo's erbij kopen, dan wordt het nog leuker moet blijken!

Dus conclusie: bestel gewoon de merv van 249 euro met 27 mhz zender (tenzij je 30 euro meer bijlegd voor een 2.4 ghz). Maar aangezien je nieuw bent, kun je die er nog later bij kopen als je echt races enzo wilt gaan doen, of als je denkt dat je in een wijk woont waar veel storingen zijn. (bij mij is dat niet het geval, daarom heb ik een 27 mhz).

Succes ermee, en met de merv, heb je zeker geen verkeerde koop gedaan. Kzou zeggen, morgen meteen halen! Want hoe je ook rekent, de prijzen komen toch steeds op hetzelfde neer! ;)

wat wil je daar precies mee zeggen? dat alles wat ik in die tijd heb gezegd "negatief" was? ga dan maar even mijn berichten doorzoeken.
en ik vindt inderdaad dat je soms "domme" vragen stelt, nou vindt ik dat niet erg, maar je doet er zelf niks voor om de antwoorden te vinden.

wat wil je daar precies mee zeggen? dat alles wat ik in die tijd heb gezegd "negatief" was? ga dan maar even mijn berichten doorzoeken.
en ik vindt inderdaad dat je soms "domme" vragen stelt, nou vindt ik dat niet erg, maar je doet er zelf niks voor om de antwoorden te vinden.

Op internet vind ik inderdaad niet altijd de (duidelijke) antwoorden die ik zoek. Daarom stel ik de vragen op dit forum. Geen vraag is weliswaar zo dom als de vraag die niet gesteld is! Maar goed, genoeg hierover.

Ik heb weer een vraag om over na te denken:
Ik wil straks in eerste instantie met 1x 2s lipo gaan rijden. Tot hoeveel mAh mag ik dan gaan (1800/2200/....5000) en hoeveel C (20/25/40)??
Hoe hoger het mAh des te langer de reistijd toch?
Ik ga uit van Imax B6 AC Lipo snellader. Standaard esc en geen gedremel aan mijn accuruimte.

Ik begrijp de reactie eigenlijk wel, je zegt dat je de antwoorden niet kunt vinden maar het komt nogal over alsof je ook 0,0 moeite steekt in het zoeken van informatie.
Om daarna iemand te flamen op zn postcount nu je tot zo ver op een gemiddelde van 7 onnodige posts per dag zit vind ik ook een beetje onzinnig eigenlijk, daarmee ga je zijn postcount zeker verbreken.

Kijk hier maar eens: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die
Begrijp ook dat met het spammen van vragen als "wat is een 2s" "wat is een vxl" het vinden van relevante informatie die echt over de auto gaat aleen maar moeilijker kan worden op deze manier voor toekomstige eigenaren die het willen gaan uitzoeken.

Niet lullig bedoelt verder hoor ik wil me nergens aan branden, en dit topic is zeker al wel vrij onoverzichtelijk.
Maar met een beetje eigen zoek en leeswerk vind je op al je gestelde vragen makkelijk antwoorden, waarschijnlijk sneller dan dat je je vraag op het forum poste, en zonder mensen te irriteren... ;)
Succes

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag ben ik naar mijn winkel geweest met mijn kapotte servo. Gelukkig viel die onder garantie!

Ik heb meteen klittenband gekocht. Dat erop gemaakt, veeeel handiger :)

Ook heb ik voor het eerst met mijn 3s lipo kunnen rijden, wat een power! Het enige wat me nogal opviel was dat als ik ongeveer op zijn topspeed was, dat de banden (gewoon standaard talon banden) heel erg bol stonden (als cd's ofzo..). Hierdoor heeft hij weinig grip. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Of zal ik voor andere banden gaan?

Vanmiddag ben ik naar mijn winkel geweest met mijn kapotte servo. Gelukkig viel die onder garantie!

Ik heb meteen klittenband gekocht. Dat erop gemaakt, veeeel handiger :)

Ook heb ik voor het eerst met mijn 3s lipo kunnen rijden, wat een power! Het enige wat me nogal opviel was dat als ik ongeveer op zijn topspeed was, dat de banden (gewoon standaard talon banden) heel erg bol stonden (als cd's ofzo..). Hierdoor heeft hij weinig grip. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Of zal ik voor andere banden gaan?

Dat is inderdaad normaal, ik heb de originele Tallon's getaped, is alvast een stuk beter, maar heb mij ook nog Dirt hawg's besteld op de pro line beatlock's (deze ga ik natuurlijk ook tapen...). Maar het ballooning effect is veel minder als je ze taped, hoeft dus niet per se andere banden te kopen

Dat is inderdaad normaal, ik heb de originele Tallon's getaped, is alvast een stuk beter, maar heb mij ook nog Dirt hawg's besteld op de pro line beatlock's (deze ga ik natuurlijk ook tapen...). Maar het ballooning effect is veel minder als je ze taped, hoeft dus niet per se andere banden te kopen

Okee, maar dan moet ik dus eerst de banden van de velgen afhalen door ze te gaan koken? En daarna er weer op lijmen? Dan heb ik liever alvast die beadlock's denk ik, kan ik ze daar opzetten(ik neem aan dat dat wel past?) en dan kan ik later makkelijk andere soorten banden erbij kopen en erop zetten.

Waar heb jij die banden gekocht? Bij thetoyz.com zijn ze uitverkocht...

tkn, de beadlocks zijn een erg zware combo.
Je kunt de banden beter in de oven doen dan ze te koken (staan wel een paar how-to's online). Werkt echt veel beter.

Laatst bewerkt:
2x 2s lipo in serie?

Is het verstandig om in een mini revo te rijden met 2x 2s lipo in serie. Je ziet er wel filmpjes van op youtube maar volgens de manual is de ESC geschikt voor max. 3s of 14,4V.
Is het nu zo dat de ESC gelijk doorbrand of dat hij eerder aan z'n eind is. Heeft iemand van jullie hier ervring mee?

Gr. Robert

Is het verstandig om in een mini revo te rijden met 2x 2s lipo in serie. Je ziet er wel filmpjes van op youtube maar volgens de manual is de ESC geschikt voor max. 3s of 14,4V.
Is het nu zo dat de ESC gelijk doorbrand of dat hij eerder aan z'n eind is. Heeft iemand van jullie hier ervring mee?

Gr. Robert

Wat ik heb gehoord en gelezen is dat hij erg onverstandig is om dat te doen. Je hebt dan erg grote kans dat hij doorbrand ;)

Ik was er ook al bang voor, zal eens kijken of ik een 3s kan vinden die er goed inpast. Als iemand sugesties heeft hoor ik ze graag.

Gr. Robert

tkn, de beadlocks zijn een erg zware combo.
Je kunt de banden beter in de oven doen dan ze te koken (staan wel een paar how-to's online). Werkt echt veel beter.

Waar staat die tkn voor :$? Ja dat weet ik, maar hierdoor is hij wat stabieler, hij staat daarmee ook wat wijder op de wielen.

Okee, ik zal daar wel even voor gaan zoeken. En om ze vast te maken moet je gewoon 1 seconde lijm gebruiken? Als ik ze weer op de originele velgen zet...

+ 1 voor geen beadlocks op de merv, maakt de wielen echt te zwaar.

Gewoon seconde lijm.. ja kan.. maar na jaren ervaring met allerlei lijmen doe ik het tegenwoordig alleen nog maar met Loctite 401, vind deze zelfs beter als bv Proline tyre glue.

Back