Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ja, ik snap wat jullie bedoelen.
Die lipo accu's en laders zijn veel voordeliger te krijgen.
Vind alleen nog nergens een aanbod voor een e-revo met 2,4 ghz zender met standaard accu en zonder lader.

Kun je doen inderdaad, alleen toemen heeft hele slechte referenties... moet je maar toemen intikken op google mbt tot garantie:D

Kun je doen inderdaad, alleen toemen heeft hele slechte referenties... moet je maar toemen intikken op google mbt tot garantie:D

Mja, ik heb de mijne in België bij een lokale RC boer gehaald (wel officiële Traxxas center) en heb de mijne dan ook 329 betaald. Garantie is sowieso al wat beperkter, je kan namelijk moeilijk gaan klagen dat je er zelf ergens mee tegen geknald bent en er iets stuk is... en voor 50 euro (die hij daar minder kost) heb je al een stuk of 3 setjes ophangingsarmpjes, servo is ook maar een kleine 20 euro's (originele). Het enige wat de prijs maakt is de vxl set (motor en esc) en met de motor zal het zelden misgaan, en de originele esc wil je helemaal niet terug als hij defect is en denk zelf dat je voor 60 - 70 euro wel degelijk ezrun esc hebt, een castle zit rond de 100...

Voor 279 zou ik hem gewoon kopen en mij van garantie niet teveel aantrekken, lipo's en lader erbij en je hebt voor een 320 euro de merv met lipo's en lader, terwijl ik al 329 heb betaald aan de merv alleen. (de mijne is nu 3 maand en heb ook al geen garantie meer door het veranderen van motor en esc)

Tja moet je zelf weten, maar een 2.4 ghz kost ook 30 euro. En als je hem bij een goede winkel haalt heb je nog 1 jaar garantie ook, verkoopt je 27 mhz voor 15 euro en je hebt weer bespaard.. Toemen zegt wel 2 jaar, maar daar klopt helemaal niets van zoals meerder mensen als hebebn gezegd.

Garantie is alleen voor de elektronica... en dat is het duurst.. dus daar is het degelijk wel prettig als je garantie hebt.

Tja moet je zelf weten, maar een 2.4 ghz kost ook 30 euro. En als je hem bij een goede winkel haalt heb je nog 1 jaar garantie ook, verkoopt je 27 mhz voor 15 euro en je hebt weer bespaard.. Toemen zegt wel 2 jaar, maar daar klopt helemaal niets van zoals meerder mensen als hebebn gezegd.

Garantie is alleen voor de elektronica... en dat is het duurst.. dus daar is het degelijk wel prettig als je garantie hebt.

Bij de link zit er een 2,4ghz zender bij, nu ik wil hen niet verdedigen ofzo, ben van België dus heb geen ervaring met de desbetreffende winkel. Als je de ESC doorbrant moet hij opgestuurd worden naar een dienst die controleert of hij defect gegaan is tijdens normaal gebruik, vinden zij van niet krijg je nog nix... Overlaatst had een vriend van mij een defecte servo op een slash (de grote) bij normaal gebruik ( gewoon op straat heen en terug rijden), en volgens traxxas was er iets abnormaal gebeurt en hij heeft de servo zelf mogen betalen dus garantie is ook niet altijd alles.

als er ergens staat dat er 2 jaar garantie krijgt laat je dit gewoon zien en kunnen ze niks anders. Maar als jij tegen een boom aan rijdt en je motor is kapot dan kunnen ze dat niet vergoeden want dat is je eigen schuld. Maar stel je motor brandt door moeten ze dat wel vervangen.

ik ben nu een lipo aan het laden van 2200mah een 2s.
de lader geeft 8,4 volt aan en 2290mah. is dit erg?

als die al 8,4 volt zal aangeven, zal je lader wel snel afslaan, het ampere waar je mee laad zal je dan zien teruglopen. tot dat hij niks meer bijlaad en dan is die klaar. ;-)

Garantie is altijd een moeilijke zaak. Al zullen veel winkels hier niet moeilijk over doen. Wanneer is het de schuld van de klant, en wanneer van het product? Dat moet je maar eens zien te bewijzen.
Tevens zijn er een aantal garantie voorwaarden natuurlijk, waarbij kapot door eigenschuld bijv. niet door wordt vergoed.

Hey luitjes,
net heb ik weer gereden met mijn E-revo, maar op de een of andere manier rijd hij maar niet soepeltjes. Hij hapert bij wegrijden en soms komt hij niet eens van zijn plek, en zit hij rare geluiden te maken. Ik rijd met een Spektrum Dx3R, standaard servo, Castle Creations Sidewinder en standaard vxl motor.

Ik heb het idee dat de motor wellicht niet goed meer is. Ik heb vroeger een Slash gehad en daarvan begaf de motor het op een gegeven moment ook.

Iemand hier ervaringen mee. En iemand eventueel een alternatief voor de vxl motor?

Groeten Wesley

Ik heb ook wel eens naar alternatieven gekeken en kwam alleen op Neu, Lehners of Leopards uit. Nadeel van NEU en Lehner is de prijs en de Leopards zijn er alleen maar met 4mm as.

edit:
- zie net een Leopard 2848 met 3,2mm as op ebay. Even groot als de VXL motor en ook 2 polig.
- of een tacon 2848 (volgens mij hetzelfde als een leopard)

Laatst bewerkt:
oke thanks, ja ik ga het eerst nog ffe proberen met een andere regelaar

Ik rij nu met de nieuwe Sidewinder SCT & Castle Neu 1410-1Y combo set op de revo, en is wel super, meer vermogen dus een stuk sneller en temps liggen stukken lager, kan het alleen maar aanraden. Als je de nieuwe battery box op de merv hebt (die met schuine zijde aan de motorzijde) moet je enkel een Tenbol Motor mount kopen en hij past er zo op...

Ik rij nu met de nieuwe Sidewinder SCT & Castle Neu 1410-1Y combo set op de revo, en is wel super, meer vermogen dus een stuk sneller en temps liggen stukken lager, kan het alleen maar aanraden. Als je de nieuwe battery box op de merv hebt (die met schuine zijde aan de motorzijde) moet je enkel een Tenbol Motor mount kopen en hij past er zo op...

Oke ja ik heb een Sidewinder SV2.. apart ik ge eens zoeken.

als die al 8,4 volt zal aangeven, zal je lader wel snel afslaan, het ampere waar je mee laad zal je dan zien teruglopen. tot dat hij niks meer bijlaad en dan is die klaar. ;-)

klopt, heel kort na mijn post sloeg de lader af. was dus iets te vroeg met mijn vraag maargoed. ik wil die accu natuurlijk ook niet overladen.:p

Wat voor standaard Nimh accu wordt er bij een MERV geleverd?
Wat is het wezenlijke verschil tusen een 27 mhz en een 2,4 ghz zender?
Wat zouden jullie adviseren?

De mooiste setup lijkt me om een MERV met 2,4 ghz zender en met standaard Nimh accu aan te schaffen zonder lader. Ik koop elders dan een extra Nimh accu en 2 turnigy's en een snellader welke lipo's en Nimh's kan laden. Ik ga eerst met de standaard accu rijden, dan de tweede nimh accu erbij, daarna naar 1 lipo en eventueel nog naar 2 lipo's.
Is turnigy een goed merk, en welk type zou je adviseren voor de MERV 1800 Mah of 2200 Mah?

6 cell nimh dus 7,2Volt. 2,4ghz stoort niet meer 27mhz wel. Veel verdere bereik. En als je met andere mensen rijd stoort het niet. Het is gewoon veel beter.

Ik zou gewoon 2,4ghz edition kopen. 2S lipo's kopen van turnigy en een lader van turnigy of imax b6 is ook een goede.

6 cell nimh dus 7,2Volt. 2,4ghz stoort niet meer 27mhz wel. Veel verdere bereik. En als je met andere mensen rijd stoort het niet. Het is gewoon veel beter.

Ik zou gewoon 2,4ghz edition kopen. 2S lipo's kopen van turnigy en een lader van turnigy of imax b6 is ook een goede.

Weet je waar ik die 6cell nimh accu's kan krijgen. Ik zie ze niet op de site van hobbyking?

Back