Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hoi.
Het is de receiver ( ontvanger ) die rood-groen knipert, ik heb geprobeerd deze na een tip te resetten, maar vooralsnog is het niet gelukt.
Dus ik omhels alle tips.
Groeten COR

Vooral op lipo rijden met 28t en de orginele esc NOT

Ik heb ongeveer 10 minuten gereden met de 28T. Temps in de gaten gehouden, maar liep ongeveer op naar de 55 graden, dan maar gestopt.

Inmiddels me pinion kunnen vervangen.
@Mike, bedankt voor je tips, heb het geprobeerd maar ging niet met dat gleufje.

Heb er met een dremel die hele tandwiel aan de zijkant eraf gesneden, en daarna ging het schroefje eruit, en kon hem daarna vervangen.

@Michael, de 23T zit er dus op. Dus het is een YES? :D

Zal ik binnenkort nog 3S bestellen, of zeggen jullie, NOT? :P

@ Mike, nog een vraagje over de slipper clutch, wanneer weet ik of die goed zit, of aan gedraaid moet worden? Hij beweegt wel een beetje heen en weer als ik hem "wiebel" (wiebele wiebele:P).

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik weet niet wat je precies bedoelt. Maar draai gewoon je moer vast totdat de veer ingedrukt is (dan kan je je moer ook niet verder draaien) en dan een 1/3 tot 1/4 slag terug.

Om te testen of dit goed is. Zet je auto op een ondergrond met veel grip (gras/tapijt), druk je auto naar beneden en geef wat gas als ie dan doorslipt moet het goed zijn.

En na een rondje gereden heb voel dan even aan je slipperclutch of die niet de heet is.

Na heb hem eraan gezet op een tapijt en naar beneden gedrukt, maar hij reed gewoon weg :P.

Nu ben ik gebotst tegen de stoep, recht met de bumper, nu is dus de bumper (die gehele gedeelte) waar de kap op zit gebroken. Hebben jullie nog tips qua sterkere bumper? Of gewoon een nieuwe kopen via ebay voor 6 euro ongeveer?

Tja, ze zeggen dat ze niet kapot gaan... Ik heb ooit die van een DF-03 (ook een buggy) kapot gereden, een foto van de defecte was genoeg om gratis een nieuwe toegestuurd te krijgen.

@Snoebel en FireFrenzy, haha oke, zal er even over kijken, zal wel lelijk staan denk ik op de e-revo:P
Is dit niet een goede vervanger? http://www.ebay.com/itm/RPM-73982-F...ccessories&hash=item1e60365118#ht_3268wt_1139

Weet alleen niet waar die in moet, want die hele bracket is afgebroken, dus die zal wel gewoon erin gaan waar de huidige bumper zit.

Staat ook bij dat je LED erin kan doen:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=14273&cat_name=AX10 SCORPION#

Moet je die dan in je ontvanger doen?

@Mike: hierbij wat ik bedoel:

2wdy9ad.jpg

De slipperclutch tandwiel? (die grote in ieder geval), als je daarbij de tandwiel links en recht beweegt, dan beweegt hij een beetje heen en weer misschien 0,05 mm. Is dat normaal, of moet die strak staan, dus hij mag helemaal niet bewegen (wel draaien natuurlijk)?
Dit is trouwens met de nieuwe 23T pinion :D eindelijk...

Dan is het goed zo.
Ik zie wel wanneer ik dan aan die slipper ga zitten. In ieder geval, heb er nog niet aan gezeten:P

Dan even mijn laatste vraagje voor voorlopig.
Ik merkte dat als ik een grote afstand neem van me auto, (20 a 30 meter). En ik geef klein beetje gas, dan gaat die stotteren, geef ik genoeg gas dan rijd die weer normaal.
Heeft dit te maken met de afstand en de 27 mhz zender (want van dichtbij doet die het wel goed), heb de throttle ook afgesteld.
Of kan dit zijn dat de bedrading van de accu doorloopt aan de voorkant (bij de servo) en niet aan de achterkant?

Of kan dit te maken hebben dat die gister was gecrashed en flink over de kop is geslagen...
OF heeft dit te maken met de lipo's die gewoon wat meer gas nodig heeft dan een nimh.

Zit er wel aan te denken om nar 2.4 ghz te gaan.

PS. De motor is toch volledig dicht, misschien kan er stof in de motor zijn gevallen van het afzagen van de tandwiel gister?

Eerst, je hebt een slipperclutch en gearmesh. De slipperclutch is een soort van koppeling die klappen richting je aandrijving moet opvangen. Gewoon de spur goed vastpakken en de schroef helemaal aandraaien. Dan doe je hem 1/4 los en probeer dan een wheelie te trekken met de wagen (op dezelfde omstandigheden als voorheen, waar het dus wel kan). Gaat dat dan doe je hem weer 1/4 los en probeer je het weer. Zodra je geen wheelie meer kunt trekken schroef je hem weer 1/4 vast. Dan staat die goed afgesteld, voor de zekerheid vooral in het begin even controleren of de spur niet warm wordt. Wordt die wel warm dan draai je hem weer wat aan.

M.b.t. het bewegen van de twee tandwielen (pinion en spur) dat moet. Ze moeten een beetje kunnen bewegen, dit noemen we "gear mesh". Ik zet de tandwielen altijd strak op elkaar en zet hem dan iets losser zodat de tandwielen een beetje speling hebben.

Voor bumper; ga voor TBone. Heb zelf ook Tbone voor en achter gehad en ik weet zeker dat dat veel schade heeft voorkomen. Foto's en klik naar rechts.

Zender; kan aan zoveel dingen liggen. Slecht contact, storing in de lucht, zwakke batterijen. 2.4Ghz is zeker een hele fijne oplossing en helemaal niet duur. Voor €20 heb je er volgens mij al een van HobbyKing. Weinig instel mogelijkheden, maar dat mag je voor dat geld natuurlijk niet verwachten.

Top, super bedankt voor je bericht!
Heb een 2.4 ghz van traxxas zelf aangeschaft via ebay. Was ook niet zo duur, en denk dat die ik erg goed is en zit er ook nog fraai uit!

Zender: ja ik dacht misschien iets met de motor dat die stottert, maar ik denk dat het toch de zender is inderdaad.

Nou, vandaag mijn Imax B6AC binnen gehad (en lipos). Lipo laden vergeet het maar. Meteen bij laden de melding; input vol err.

Terwijl de ac een ingebouwde adapter heeft, kan ik hem straks zeker op mijn kosten terugsturen naar hobbyking...

Trouwens moest ik ruim 50usd voor snel zenden betalen moest ik er alsnog 2 weken op wachten... Gaat lekker..

Revo is trouwens wel te gek maar helaas nog steeds voor maar 8 min per keer...

Ja joh , ga je nu zielig doen omdat je een paar tientjes wilden besparen en in hk besteld met het risico dat het defekt is en je weer kosten moet maken om het terug te sturen ?.dichterbij huis is in de meeste gevallen goedkoper :mrgreen:

ik heb de mijne besteld bij een shop die het inkoopt bij hk en dan verkoopt hij bijv. imax 6BAC voor 35,-.
ik betaal alleen maar de producten + de winst voor hem en de verzendkosten van hem naar mij.
en van hem krijg ik garantie.

Nou, vandaag mijn Imax B6AC binnen gehad (en lipos). Lipo laden vergeet het maar. Meteen bij laden de melding; input vol err.

Terwijl de ac een ingebouwde adapter heeft, kan ik hem straks zeker op mijn kosten terugsturen naar hobbyking...

Trouwens moest ik ruim 50usd voor snel zenden betalen moest ik er alsnog 2 weken op wachten... Gaat lekker..

Revo is trouwens wel te gek maar helaas nog steeds voor maar 8 min per keer...

Welke LiPo's heb je en hoe heb je je instellingen op de imax staan?
Heb je 1 of meerder lipo's geprobeerd? Probeer anders de cell van de lipo te checken, miss is die niet goed ofzo.

Je kan gewoon beter normaal versturen altijd, scheelt je maar een paar dagen. Als je geen geduld heb zou ik niet in het buitenland kopen.

Welke LiPo's heb je en hoe heb je je instellingen op de imax staan?
Heb je 1 of meerder lipo's geprobeerd? Probeer anders de cell van de lipo te checken, miss is die niet goed ofzo.

Je kan gewoon beter normaal versturen altijd, scheelt je maar een paar dagen. Als je geen geduld heb zou ik niet in het buitenland kopen.

het is een input volt error dus het ligt niet aan je lipo ik zou is een andere kabel proberen..

Hoi samen.

In reactie op mijn eerdere post's betreffende een niet meer reagerende auto het volgende.
Hij lijkt in fail safe stand te staan, maar resetten lukt op geen enkele manier, of ik er nu een Nihm of een Lipo aanhang, hij weigert dienst.
Zet ik de zender niet aan dan krijg ik wel reagerende lampjes ( groen en/of rood ) maar zo gauw als ik de zender aanzet ( of ik hem nu eerst of nadien aanzet, maakt niet uit ! ) gaat de ontvanger direct rood/groen knipperen en krijg ik eigenlijk geen lampje brandende op de ESC ( op een minimaal knippertje na ).

Zou de ESC kaduuk zijn ( zoja, is deze eenvoudig te wisselen ? )

Echt bedankt voor wat info.

Groeten COR.

Back