Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hallo,

Ik rijd sinds 2 maanden met de Merv. Ik ben dik tevreden over deze rc auto. Heb alwel 2 onderdelen kapot gereden bij de ophanging van de banden, maar de onderdelen waren echt niet duur en de dag na bestelling in huis. Ik rijd met 2 standaard Nimh-accu's in serie en met 2S lipo's. Door de snelheid en kracht van de 2S lipo merk ik nu dat mijn achterbanden van de velg af gaan lopen. De auto rijd hier erg onstabiel door. Ik begrijp dat ik dit opnieuw moet gaan lijmen. Ik wil weliswaar de band van de velg afhalen, om alle rotzooi welke er nu inzit eruit te halen. Ik heb op dit forum weleens gelezen, dat mensen de banden in bv een oven stoppen om de banden los te krijgen. Ik heb het idee dat ik de band ook wel rustig los kan trekken van de velg. Heeft iemand een tip of advies voor het (makkelijk) verwijderen van de band van de velg, en welke lijm is te adviseren voor het opnieuw lijmen van de band.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een tijdje geleden mijn banden ook van de velgen afgehaald en ze getaped(dit zorgt ervoor dat ze niet dit gaan doen: XlumBt-JKVg[/media] Rustler with Mamba Max Pro 4600kV 4s Tire balloon - YouTube )
Ik heb ze toen in de oven gedaan, er zijn ook nog andere manieren, kijk maar eens naar dit filmpje: lHjcdiViDtQ[/media] How-To: Unglue & remove tires -- ALL 3 methods! - YouTube

Daarna heb ik ze gewoon met secondelijm vast gelijmd, bij mij werkt dit tot nu toe erg goed!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil binnenkort wat dingen gaan bestellen, ik heb dus een lijstje. Weet iemand verbeteringen? Kijkend naar prijs of kwaliteit van dingen? Of iemand ervaringen met een van deze onderdelen?

thetoyz1.png

yep allemaal,

waar kan ik de goedkoopste revo vxl 1/16 vinden ?

Je kunt gaan voor een tweedehands merv, maar je kunt ook voor een nieuwe gaan. Ik denk dat je het beste gewoon in NL kunt kopen ivm invoerbelasting en dat je veel meer moeite hebt met garantie etc.

Welke winkel weet ik zo niet, zoek eerst gewoon is op google!

Ben even aan het zoeken naar banden voor mijn MERV. Die ik nu heb die glijden overal overheen, ik wil dus meer grip, komt ook doordat mijn oude dus al redelijk versleten zijn.

Ik zie veel mensen die de Dirt Hawgs van Proline adviseren.

Ik zie deze, is dit wat? Of geven deze te weinig grip op de weg?

Ik zou best graag beadlock's willen, al maken deze hem wel wat zwaarder. Of is dit ook niet aan te raden?

Welke on-road banden kunnen jullie adviseren?
De Dirt Hawgs lees ik vaak.

Maar ik wil eigenlijk die zware velgen er niet in hebben.
Ik heb gelezen dat dit problemen kan geven met de originele Speed Controller/gearing

Iemand ervaring ?

Ik hoor het graag

Gr.

Marc

Ik heb een probleem ik Heb een mini erevo dat is niet het probleem maar ik blijf die diffs maar kapot doen kan iemand daar bij helpen als iemand zegt rustiger rijden dat wil ik niet horen als dat de enige oplosing is verkoop ik hem

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow..Misschien dat ik me nu moet schamen.. maar ik had niet eens door dat ie het over diffs had.. Denk dat ik nog niet wakker genoeg was :-)

Back