Traxxas 1/16 e-revo Topic!

hallo allemaal,

ik heb sinds 2 dagen een e-revo vxl, 2ehands en ik heb er geen accu's en ik wil op lipo's rijden.

nu is mijn vraag? ik zag dat de turnigy nano-tech 2cel 2200Mah er ook in past op youtube, heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zo ja zijn deze beter dan de gewone turnigy/zippy lipo's?

alvast bedankt,

ernst

Even om terug te komen op het stotteren:

Hij stottert nu wel wat langer, hou ik gas 1/8 ingedrukt, en als ik hem dan erop hou, blijf die heel lang stotteren/haperen (je kent het geluid wel).

Zou het te maken kunnen hebben met de slipper clutch/diff?

heb je de vertanding aan gepast? dat klinkt als cogging of misschien een set batterijen die de benodigde amps niet kunnen leveren...

Nee alles is stock, ik heb een LiPo accu bedoel je dat?
Wat is cogging?

Hij stottert trouwens alleen als die op ze wielen staat, doe ik de wielen omhoog, dan doet die het gewoon prima.

Heb net even een filmpje, bekeken volgens mij is het wel cogging. Hoe kan ik dat verhelpen dan? De tandwielen draaien wel gewoon goed, en zitten goed in elkaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
simpel:P meer gas geven, het is een bekend probleem van sensorless brushless motoren... Dus je kan of over gaan naar een sensored systeem, (duur) of het gewoon accepteren (goedkoop)...

Als je wat lager vertand zou het minder moeten worden...

Vlug knipperend betekend thermal shutoff dus het is te warm geworden, langzaam knipperen is de low voltage detection en zijn je accu's te leeg om te rijden.

Fast Blinking Red
: Thermal Shutdown
Protection Stage 1. If the motor has
lower than normal power and the VXL-3m
is hot, the VXL-3m has entered Stage 1
Thermal Shutdown Protection to guard
against overheating caused by excessive
current flow. If the motor has no power
and the VXL-3m is very hot, the VXL-3m
has entered Stage 2 Thermal Shutdown
Protection and has automatically shut
down. Let the VXL-3m cool. Make sure
your model is properly geared for the
conditions (
see page 24).

Slo

Dus af laten koelen en opnieuw proberen wrkt het dan nog niet ben ik bang dat je of de ESC of anders de motor stuk hebt.

Suck on this Traxxas/MERV:

De MERV is geen rommel en hij kon meer hebben dan ik had verwacht (ondanks dat er echt overal speling op kwam), maar kwa bashen gaat hij het denk ik toch afleggen tegen de Savage XS.

Laatst bewerkt door een moderator:
je zou zelf toch wel moeten weten dat zo'n filmpje niet veel zegt? (dat soort filmpjes heb ik ook wel gezien van de merv.) je kunt nog neit weten hoe lang het duurt voordat zo'n xs voor elende uit elkaar begint te rammelen. je weet neit of die net zo'n slappe slipper constructie heeft als de MTDT van HPI. je kunt aan het filmje niet eens zien of ze voor elke jump een nieuwe auto hebben gepakt. :roll: (zal wel niet, maar je kunt het ook niet 100% uitsluiten.)

My point beeing, HPI maakt echt geen embodyments van god op 4 wielen hoor. zitten ook genoeg bout constructies tussen.
Ik wacht wel af tot het ding echt op de markt is (hier in nederland.) voordat ik (sorry voor de verwoording.) zo'n bek op zet. ;)

Einde van het filmpje gezien? Ik gok van niet ;)

Niet dat zoiets heilig is, maar toch. Het feit dat hun marketing richt op springen, backflips en dat alles op beton en Traxxas enkel reclame maakt van wat over een weg rijden en een standing backflip zegt toch al iets over de focus (en wellicht de kennis van het kunnen) van het product.
Tel daar bij op de andere filmpjes die ik tot nu toe heb gezien van de SXS (Savage XS) ... dat is ook niet rustig rijden.

Daarnaast zullen er vast genoeg slechte HPI producten zijn. Maar het is gebaseerd op de Savage (imo een van de betere/beste bash trucks) en ze hebben denk ik niets overrushed gedaan gezien het tijdsverschil tussen de release van de MERV en SXS.

Laatst bewerkt:
Einde van het filmpje gezien? Ik gok van niet ;)

Dan gok je verkeerd. maar m'n uitspraak staat nog steeds. Heb dezelfde youtube filmpjes wel gezien emt de merv. dus aan de hand van filmpjes al beweren dat iets beter is is gewoon Bull.

plus, dit heeft de naam Savage, maar heeft voor zover ik tot nu toe heb gezien weinig gemeen met de 1/8 versie. 't is gewoon een nieuwe auto.

Nja, de overeenkomsten zijn best te vinden toch?
  • TVP design
  • Bumpers
  • Bulk
  • Radiobox
  • Axles
  • Banden/wielen/body
  • Hubs
  • Armen
  • Shocks
  • CC electronica

Het is niet zoals de MERV een 1/1 kopie wat misschien goed is aangezien de MERV toch ook redelijk wat kinderziektes kent/kende. Nogmaals, het is echt geen slechte / zwakke auto, heb hem zelf gehad en hij kon zeker meer hebben dan ik had gedacht.

EDIT: Sorry, zie nu pas dat dit nog het MERV topic is ... verder in het SXS topic.

Laatst bewerkt:
right,.. dat is logisch. eht is dezelfde auto, maar het is misschien goed dat die niet hetzelfde is.
De Merv is ook geen exacte 1:1 kopie van de grote versie.

Iig lijken het me beide leuke wagens (heb de merv gehad, de XS gaat ervan komen.)
Maar het is nu nog gewoonweg onmogelijk om te zeggen dat de ene beter is dan de andere.

Mamba Micro in Merv

Beste medeforummers,

Ik ben voornemens de standaard Velineon motor te vervangen voor
CASTLE CREATIONS MAMBA MICRO PRO + CM2068 - 6800KV

Als ik dit doe, draai ik dan binnen de kortste keren de hele handel in de soep?
Ik bedoel hiermee, kan de aandrijving dit aan?
Welk Spurgear en motorpinion raden jullie eventueel aan bij deze set?
Zou ik eventueel alleen de micro mamba kunnen nemen en deze aansluiten op de
Velineon (brushless) regelaar?

Graag jullie commentaar / reactie's!

Alvast bedankt!

mvg.

Erwin

loslatende banden

Hallo,

Ik rijd sinds 2 maanden met de Merv. Ik ben dik tevreden over deze rc auto. Heb alwel 2 onderdelen kapot gereden bij de ophanging van de banden, maar de onderdelen waren echt niet duur en de dag na bestelling in huis. Ik rijd met 2 standaard Nimh-accu's in serie en met 2S lipo's. Door de snelheid en kracht van de 2S lipo merk ik nu dat mijn achterbanden van de velg af gaan lopen. De auto rijd hier erg onstabiel door. Ik begrijp dat ik dit opnieuw moet gaan lijmen. Ik wil weliswaar de band van de velg afhalen, om alle rotzooi welke er nu inzit eruit te halen. Ik heb op dit forum weleens gelezen, dat mensen de banden in bv een oven stoppen om de banden los te krijgen. Ik heb het idee dat ik de band ook wel rustig los kan trekken van de velg. Heeft iemand een tip of advies voor het (makkelijk) verwijderen van de band van de velg, en welke lijm is te adviseren voor het opnieuw lijmen van de band.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Back