Traxxas 1/16 e-revo Topic!

nieuw diff of shimmen. Shimmen is in dit geval een tijdelijke oplossing, uiteindelijke zal er een nieuw diff inmoeten

is het meestal de achterste?
of de voorste
dan hoef ik niet voor en achter uit te halen
wat is er dan met het diff ?
versleten?

Kom op zeg!
Gewoon goed luisteren waar het vandaan komt ( voor of achter )
Maar als het alleen achter ( of voor ) is zou ik het ze er allebei even uithalen.
En dan de andere ook even checken.

(...)

Niet doen!
Nu zijn ze waarschijnlijk nog tijdelijk te maken.
Als je er nu 3-5 accu's mee rijd is je diff stuk en kun 1 of 2 nieuwe diff's á 24.90 per stuk ipv een paar euro voor een maar shimmen.
Wat ik wel aanraad is, als je het toch uit elkaar hebt liggen, ook de nieuwe bulkheads te kopen.
Dus degene met de X erachter.
Het onderdeel nummer ga ik niet opzoeken dat kun je zelf ook.
Klinkt lullig maar het is wel zo...

ligt het dan aan het hele diff
of alleen de buitenste ring ik koop altijd alleen de buitenste ring voor 10tje

alleen de buitenste ring met de pinion heb je nodig. Nieuwe bulks heb je niet persé nodig als je het goed shimmed. de nieuwe bulkheads halen wat speling weg.
Gewoon de diff opnieuw opbouwen en rijden.
Zorg dat je niet volgas land en dan houden ze het enorm lang vol..

Wat is google ook alweer?
Wat is een zoekfunctie op een forum?

Bulkheads: voor en achter de kunstof delen waar het diff inzit en de draagarmen aan vastzitten.

Shimmen. Een platte ring van ong. 0,1mm tussen de lager en het diff om speling tussen pinion en ringgear op te vangen. Soms zijn er meerdere ringen nodig. Ik heb aan de kant van de ringgear 1 shim van 0,1mm moeten plaatsen.

Hallo, iemand van bij ons in de club rijd met een erevo 1/16 maar zijn servo is gesneuveld !

Welke raden jullie hem aan ? liefst geen originele meer wand het was zijn tweede ! Hij dacht aan een metalen servo

MVG

Een hitec mg85 of 82 passen er zo in en zijn een stuk beter en sterker dan origineel

Ik zie dat de chassis gemaakt is om er 2 servos in te doen

Stuurt de auto beter moest ik er 2 zo'n hitec servo's indoen ?

MVG

Ik verkoop de mijne veeeel extras ik weet niet hoeveel € ik er voor kan krijgen maar ik denk dat de prijs die ik gezet heb redelijk is

[mod]Gelieve géén links naar verkoopsites te plaatsen.[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
is het meestal de achterste?
of de voorste
dan hoef ik niet voor en achter uit te halen
wat is er dan met het diff ?
versleten?
Je heft hem eerst met de achterwielen van de grond duwt de snuit tegen de grond en geeft gas als je klik klik klik hoort is het de voorste en je kan ook de voorkant opheffen en de achterste naar beneden duwen zo zie ik het

Back