Traxxas 1/16 e-revo Topic!

hangt er natuurlijk wel van af, kijk als je er enorme schijnwerpers en een disco van maakt ga je het wel merken maar ik heb er persoonlijk niet erg veel last van.

PS: als je het leuk vind kan je de summit bumpers kopen. Hier zitten mooie houders in die ze ook nog eens beschermen.

oh ja en koop niet zon duur integy light nogwat dinges want het ziet er leuk uit maar je hebt er niks aan. Kan je beter een goedkopere kopen.

Voor als ze stuk gaan: (want dat gaan ze)
En ledjes kan je gewoon bij de lokale hobbyzaak krijgen (in elektrotechiek) kosten hier 60 cent per stuk en voor iets van 1,5 euro heb je er een krimpkous bij. Kan je ze zo zelf weer maken. Wat dan wel handig is, het hoeft dus niet maar het werk beter, is het vast solderen van de draden aan de pootjes. (de lange poot is de plus en de kleine de min).

Hallo ik heb een probleem
en ik heb al zitten zoeken maar niemand heeft het precies gehad kijk ik heb vandaag men esc binnegerkregen omdat die kapot was
dus ik instaleer hem steek er een vol geladen lipo in zet hem in lipo stand ik geef gas lukt niet ik stuur en dan geeft hij gas en stuurt
heb hem proberen kalibreeren lukt ook niet want bij mij flinkt het rood ledje maar 1 keer en geen 2 keer

Lol ,even je servo stekker en esc stekker wisselen op ontvanger...

En gebruik even leestekens , e.d leest wat makkelijker ,na twee keer lezen stuurt hij en draait de motor als je aan je stuur kanaal draait?.

ik geef gas lukt niet ik stuur en dan geeft hij gas en stuurt
heb hem proberen kalibreeren lukt ook niet want bij mij flinkt het rood ledje maar 1 keer en geen 2 keer

Even voor de duidelijkheid. als je gashendel gebruikt gebeurd er niks. als je met je stuur beweegd gaat de auto rijden en ook sturen.:rolleyes:

niet dat ik een oplossing weet, maar jouw verhaal is niet echt helder.

Dan heb je waarschijnlijk iets op je zender verandert ,en heb je een mix functie gebruikt ?, zodat bv je stuurkanaal wordt gemixt met je gas kanaal. Daarbij is het gaskanaal de "master" dus leidinggevend.
Zoniet zal je ontvanger waarschijnlijk overleden zijn , denk na wat je als laatste heb gedaan met je zender e.d nadat je esc was overleden.
Weet je zeker dat je de juiste stekkers in de juiste uitgangen van je ontvanger hebt gestoken?.
Throttle kanaal staat op 0, of in het midden ?

Laatst bewerkt:
gewoon ik was een beetje naarboven aan het rijden ? en toen branden er niks meer op men esc . En ja toen dees maar het lichte van men ontvanger brand nog

Jenss, men wil graag even duidelijk en op een rijtje wat het probleem precies is
En wat jij al gedaan hebt.

Alsjeblieft in jip en janneke, zo langdradig als je lukt, dit beeldscherm is geen camera waardoor we jouw probleem meteen op magische wijze kunnen zien.

Dus.
Nieuwe regelaar, wel stroom op de ontvanger, maar geen motor.
Dus de bec doet het. Das 1

Doorgaans pakt een regelaar de motor niet als het volgende gebeurt
- het gassignaal is hoger dan 0
- hij krijgt geen signaal
- regelaar is niet ingesteld

Waarschijnlijk ziet de regelaar geen 0 gas, dus zet hij de motor niet aan.
Wissel de stuurservo en de regelaar stekker eens om in de ontvanger.
Als je nu gas geeft, zou de stuurservo moeten bewegen.
Doet hij dit niet = ontvanger dood, of een groot probleem in je zender.

Je hebt allebei de stekkers in kanaal 1 gestopt. De eerste twee plekken in je ontvanger zijn voor kanaal 1, de derde plek is voor kanaal 2. Servo in eerste (of tweede) plek stoppen en de ESC in de derde. Klaar is Kees. Of Jenss.

Back