Traxxas 1/16 e-revo Topic!

servo 2080

ben op zoek naar een 2080servoke.
heeft toevallig iemand eentje liggen dat wegmag?of een goede vervanger.
waterproof hoeft dat niet te zijn.

Ok zal dus zelf moeten dual servo in mekaar steken want winkel wil dus niet (vraag me niet waarom want denk dat ze het zelf niet weten)

Nu ik heb bijde servo's geplaatst, heb verstelbaar linkje (zie foto 3)

Nu ben ik nog op zoek naar armpje die op de servo komt wat die krijg je er blijkbaar niet bij en vind het niet direct terug op het net.

En misschien nog mensen met raad waar er nog op gelet moet worden zodat je bijde servo's niet stuk helpt:rolleyes:

DSC04127.jpg

DSC04134.jpg

DSC04132.jpg

Ok zal dus zelf moeten dual servo in mekaar steken want winkel wil dus niet (vraag me niet waarom want denk dat ze het zelf niet weten)

Nu ik heb bijde servo's geplaatst, heb verstelbaar linkje (zie foto 3)

Nu ben ik nog op zoek naar armpje die op de servo komt wat die krijg je er blijkbaar niet bij en vind het niet direct terug op het net.

En misschien nog mensen met raad waar er nog op gelet moet worden zodat je bijde servo's niet stuk helpt:rolleyes:

De servo's moeten altijd in tegengestelde richting van elkaar draaien! In ieder geval als je ze op dezelfde manier installeert zoals jij gedaan hebt.
Ik weet niet meer precies hoe dat ook al weer gaat, maar misschien weet iemand dat wel?! Ik meen mij te herinneren dat daar iets voor is zodat het signaal van de geregelde kabel wordt omgedraaid, of zoiets.....

in tegengestelde richting??dat is tegen elkaar werken!
bij de grote revo en e-maxx zitten ook 2 servos op deze manier.
die draaien ook in de zelfste richting hoor.

Er zijn ontvangers die twee servo aansluitingen hebben. In sommige gevallen zijn (of kunnen) die zo (worden) ingesteld dat de servo's in tegengestelde richting kunnen draaien. Of zoals bij de grote revo zitten de servo's spiegelbeeldig geïnstalleerd.
Gezien de positie van de stuurinrichting in de ervy gaat dat echter niet lukken, denk ik.

Laatst bewerkt:
:mrgreen:ik zit net nog eens te denken, maar je hebt waarschijnlijk gelijk dat het zo goed gaat.
Als ik de foto van de twee servo's in de aouto bekijk, dan zal de ene weliswaar trekken en de andere duwen, maar het zou inderdaad goed moeten gaan.:cool:
Als allebei de servo's met de klok mee draaien, dan zal de linker aan de 'stuurhevel' trekken en de rechter zal er tegen aan drukken.

Mijn fout!!!!!!!!! Zag het niet helamaal goed voor mij :(:confused::sleeping: zat weer eens te slapen of zo.......
Je hebt dus alleen een Y-kabel nodig om beide servos aan te sturen!

Is het niet zo ?
erevo.png

even in woorden wat ik bedoel met het tekeningetje (misschien is de tekening niet zo duidelijk)
de assen draaien beide in dezelfde richting,maar de hevels zitten beide aan een andere kant,dus duwt de ene hevel en de andere trekt.
sorry als ik het fout heb!

ja dat klopt helemaal, beide servo's moeten de zelfde kant op draaien!!!!;)
en idd, een y kabel is een oplossing, maar ik meen mij te herrineren dat traxxas hier al wat op had verzonnnen. volgens mij hebben ze namelijk op de ontvanger nog een extra uitgang, iets van aux ofzoiets. die is bedoeld voor een 2 de stuurservo.

Zo heb ik het ook. Ik heb een DX3R zender en daarbij heb ik de tweede servo op aux gezet. Bij mij ging het eerst wel fout, want mijn stuurkanaal stond op Normaal en mijn aux op Reverse, dus... maar wanneer je ze beiden hetzelfde insteld gaat het goed.

Bij de standaard ontvanger heb je twee stuurservo uitgangen dus dan gaat het helemaal goed.

Gr Rick

Bedankt voor de reactie's ,maar wat word bedoeld met y-kabeltje
1ste servo zit in ch1 en 2de zit in ander slotje met ook ch1 onder en ze draaien inderdaad in zelfde richting zoals he moet.
Heb enkel nog armpje voor op servo nodig om het te kunnen uitproberen
Maar alles draaid zoals het zou moeten(denk ik toch)
Niet iedere ontvanger, zoals mijn NIET TRAXXAS ontvanger, heeft twee stuurkanaal uitgangen.
Op dat moment heb je dus een kabel nodig die van 1 stuuruitgang twee uitgangen maakt. Zie het maar als een 'omgekeerde' parallelle kabel voor accu's. Bij de accu's maak je van twee - één en bij servo's maak je van één - twee.

Niet iedere ontvanger, zoals mijn NIET TRAXXAS ontvanger, heeft twee stuurkanaal uitgangen.
Op dat moment heb je dus een kabel nodig die van 1 stuuruitgang twee uitgangen maakt. Zie het maar als een 'omgekeerde' parallelle kabel voor accu's. Bij de accu's maak je van twee - één en bij servo's maak je van één - twee.

Dus heb ik in princiepe niet nodig dan?

Heeft iemand al ervaring met het vervangen van de standaard regelaar door een Castle Creations Sidewinder? Is die sterk genoeg voor de standaard motor?
Of is het beter gelijk een stap groter te gaan naar de Mamba Max (dus NIET de pro).
Ik wil vooral meer instellingen aan kunnen passen, maar niet gelijk een vermogen uitgeven of mijn chassie moeten 'verbouwen'.

weet iemand het bestelnr van het stukje dat op de servo zit.ik kan dit namelijk niet terug vinden op technische fische.alvast merciekes

Back