Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hey, wat voor een veren /olie gebruiken jullie? Ik lees redelijk vaak zwart achter en bruin voor, maar sommige klagen dat deze veren eigenlijk iets te kort zijn.
Als je een stuk terug gaat in deze draad, dan zijn er meerdere berichten over dit onderwerp. Ik meen dat mmirage ook een stuk over zijn dempers en gebruikte veren heeft geschreven en anderen ook.
Om precies te zijn een bericht van mmirage d.d. 1 augustus 2009 (nu nog op pagina 11).

Laatst bewerkt:
Hey wiebe,

Pagina 11 was het niet (hier niet in ieder geval) en 1 augustus stond ook niets van Mmirage, maar heb hem inmiddels gevonden:

Tadaaa

Hij raad GPM aan, daar heb ik ook al van alles over gevonden. Maar een wagen die ik op het oog heb heeft de GTR shocks, dus moet even zoeken of ik dan wellicht die GPM veren los kan bestellen.

De GPM shocks voor de mini zijn gewoon uitmuntend wat betreft kwaliteit. Zeker als je de prijs erbij in overweging neemt. Op dit moment "best bang for the buck" zonder enige twijfel.
De standaard shocks zijn te redden door er zwarte en bruine veren in te zetten, maar je moet dan wel de onderste en bovenste caps vast zetten met likje Pattex. Dan blijven ze wel redelijk op hun plaats en lekken ze nauwelijks. Bij shock maintenance mag je ze echter weer naast de eieren in het water leggen om de boel los te krijgen. Alle sealtjes en rubbertjes overleven dat overigens prima.
Tussenweg is nog de standaard shock body's vervangen door de alu shock body's.
(7066X ipv 7066)
Zwakke punt blijft dan het plastic capje aan de onderkant. Minder lekkage aan bovenkant door plastic op alu schroefdraad ipv plastic op plastic.
Maar voor dezelfde munten heb je een setje GPM's !

Andere upgrades die ik nog heb gedaan en voor anderen interessant kunnen zijn:

De draararmpjes rondom vervangen door RPM. Behoeft verder geen uitleg. Gewoon super. En bovendien met duidelijkere instructies voor camber en toe-angle dan Traxxas zelf geeft in de handleiding.

Intergy heeft niet de allerbest reputatie wat betreft aftermarket parts, maar dat geldt voornamelijk voor de alu goodies. De stalen midden-voor en midden-achter aandrijfassen zijn een goede upgrade (Integy T3409)
Icm de Traxxas CVD's en geshimde diffs hebje dan een oerdegelijke aandrijflijn.

Had zelf wat speling met de stock plastic steering arm, dus vervangen door die van alu van GPM. Werkt perfect, even meebestellen als je de GPM shocks bestelt.

Mijn Mini gaat nooit meer een schoonheids wedstrijd winnen, dankzij m'n laatste upgrade, de thrasher set van T-bone racing. Bestaat uit soort van sneeuwschuiver die de ergste frontale klappen kan opvangen en achterbumper voor de mislukte of te harde landingen op de billetjes.
Niet echt mooi, maar wel echt oersterk. Icm de RPM armen near bulletproof mini Revo!

De toelinks en pushrods ben ik nog niet uit. Zowel die van Traxxas als GPM hebben nadeeltjes. Voorlopig blijf ik blij stock met de plastic hollow balls vervangen door staal (7028X). Zeker als je RPM armen en Hot-racing knuckles hebt kun je ook prima je zaakjes instellen.

T-bone1.jpg

T-bone2.jpg

Zijn dat nog plastic toe links en pushrods ?? Wat ik heb gezien zijn die vaak de dingen die het eerst vervangen worden.

Die trasher set is inderdaad erg lelijk :D maar functioneel zal het zeker zijn!

De kleine ronde blikjes heb ik gebruikt.
+\- 1 blikje per 3 liter water ofzo?!

Ok bedankt ,ging dus verkeerde genomen hebben:rolleyes:
Zullen dit ook eens proberen ,zie enkel een beetje op tegen het volledig demonteren,maar ging toch gebeuren met paar nieuwe aankopen die onderweg zijn:-D
Dan zal alles zowat veranderd zijn buiten de motor en esc ,nu maar beginnen sparen voor zijn grote broer ;)

Die Tenbol is op zich wel leuk maar diffs en andere aandrijf componenten zullen het minder naar hun zin hebben denk ik zo.

LED lampen op e-revo

Hallo, zojuist mijn LED-lampjes geïnstalleerd op mijn e-revo, hieronder een foto van het resultaat:

erevolampen.gif

Erg leuk om zo in het donker te rijden, dan zie je nog goed wat de voor- en achterkant is!

goede zaak man:P moet nog ff een 2e ledje voor mijn 1:10 slash halen dan heb ik dezelfde set (doe er misschien nog undercar neon op for kicks:P) maar dat ziet er erg fucntioneel uit...

kent iemand deze losi wielen.lijkt mij wel wat onder de revo vxl
LOSB0967
ik heb ze net gekocht via ebay voor 11€
echt een spotprijsje.ik ben benieuwd
Zoek de verschillen:
Losi & Proline Bow Ties
LOSB0967-450.JPG
&
Pro%20Line%20Bow%20Tie%20Truck.jpg

Idee is exact hetzelfde alleen met minder detail en het ziet er uit als hard plastic. Heb je een link van de ebay, wil ook wel zo'n setje voor mijn STe.

@ wiebje1962, voor op een baan kan ik me indenken, maar voor mul zand kun je beter een grover profiel of liever nog paddles hebben.

@ Nard
Als ik op het strand rijd dan is dat meestal op het natte of nog hardere deel van het strand. Met de M18T van Xray. Die kan niet echt op de rest van het strand omdat daar te veel hobbels in zitten. Daar hebben ze prima grip (vindt ik). Maar ik ken alleen deze banden en die van de merv, dus dat zegt misschien niet zo veel!!!!

Laatst bewerkt:
Ahh op het hardere deel zullen deze banden het goed doen ja :). Voor heel los zand moet je eigenlijk echt een band hebben die in de zand grijpt.

Back