Traxxas 1/16 e-revo Topic!

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
T-bone is goed spul. Ik heb zowel de front als rear bumper er op gehad. Er was echter een heel irritant zwak punt aan die dingen, de meegeleverde hex schroefjes. Die stripten al als je er alleen maar naar keek ! Ik knutsel met Hudy tools dus daar lag het ook niet aan.
Blijkbaar was ik niet de enige, want de nieuwste spullen van T-bone zijn allemaal voorzien van betere (sterkere) schroeven.

Ander niet heel onbelangrijk feitje is dat je MERV door die T-bone hekken te lelijk wordt om naar te kijken ;)

Heb hier ook nog die T-bone chassis-brace liggen, maar die gaat er pas op na een crash als alles weer eens uit elkaar moet.

Heb volgens Traxxas de twijfelachtige eer als een van de eerste de CVD's 7151X te slopen (pin gebroken, binnenste van de twee, das nie dezelfde maat als de stock stub axle pins helaas, want die had ik liggen...)

Even "rebuilden" met 7055 dacht ik, maar nee dus....
7055 staat wel al maanden in de part list, maar geen enkele (web) shop had het.
Even een belletje naar Traxxas UK. Na mijn vraag stilte aan de andere kant van de lijn en werd ik doorverbonden met Traxxas USA, en wederom stilte....
Das nie goed dacht ik:( En inderdaad, gaat nog wel ff duren voordat de spares van de CVD's beschikbaar zijn. Heb gelukkig nog een tweede set van die CVD's liggen dus dat bespaart me het gehannes met terugbouwen van de stockers en aanpassen van diff.
Mocht er iemand de komende tijd ook een CVD slopen, dan even een PM naar mij voor een vervanging.

Als ik zin en tijd heb kan ik met de dremel misschien nog wel zelf wat fabrieken. De pins die kunnen breken zijn 9.5 mm lang en circa 1.2mm diameter.
Overigens zit bij de nieuwste versies van 7151X wel al een reserve setje O-rings, wat mij betreft mogen ze die pins er ook bij doen!

MMP kun je het beste bevestigen met servo tape. Die rode van jamara gebruik ik altijd, oersterk en nog watervast ook, wat in dit geval niet extreem handig is ofzo ;)

M'n eerste MMP zat ook met klitteband vast, maar door het kleine oppervlak en flinke aantal g's tijdens een crash vloog ie toch los waardoor m'n behuizing brak. Huidige MMP zit met servo-tape, duidelijk een meer solide oplossing!

RPM bumpers zijn nieuw voor mij, die ga ik ook even bestellen, lijkt me wel wat!

Nog even wat betreft thetoyz. Hun verzendsysteem of althans connectie met USPS is echt een tombola. De ene keer binnen 5 dagen in de bus en de andere keer 4 weken. En bij thetoyz bestel ik altijd alleen de kleine noodzakelijke rommeltjes dus geen grote zwaardere verpakkingen die in het vangnet van de TNT douane-bromsnor terecht komen.
Kan het niet verklaren, maar hou daar wel rekening mee.

Overigens is hun klantenservice top !

Heb vandaag mijn cvd's (7151X) op de merv gezet. Je krijgt wel waar voor je geld moet ik zeggen, vele uren knutselfun!!! Het zal alvast niet slechter zijn veronderstel ik, want telkens na een rit moest ik wel een verbinding van de plastieke herstellen.

@ MMirage, zolang hij maar goed blijft springen vind ik het goed :). De breedte van de bumpers vangen volgens mij echt veel op kwa impact.

@ bokkenrijder, zo erg is het nog niet toch. Met de stock assen moest hij na elke rit iets van het plastic maken, denk gewoon dat die crosspins eruit popte (dat heb ik één keer gehad).

Heerlijk om de ochtend te beginnen met wat interessante tekst! Muchas gracias MMirage!

Aangezien ik nog steeds niet tevreden ben over het ratelen van iets in mn MERV heb ik gister alles weer uit elkaar gehaald en ben ik tot de ontdekking gekomen dat mn achterste bulkhead (het nieuwe type) niet bepaald goed afsluit... Ik heb ondertussen echt alles geprobeerd maar blijf met een opening zitten. Er zat zelfs een steentje vast tussen de driehoekige ruimte in de bulkhead zelf :confused: Geen flauw idee hoe dat daar moet komen want het is gewoon een steentje van 3 mm groot....
Tot mn verbazing was het 1 grote aangekoekte zooi in de bulkhead waar ik een uur mee bezig ben geweest om het schoon te maken...
Vandaag maar eens een nieuw setje halen dus anders blijf ik de zooi aan het schoonmaken!

Nu zit ik met een andere vraag en die zit me al heeeeeeeeel lang dwars!! Ik merkte gister dat er een speling van plus minus 1mm op het asje van de spur en op de aandrijfas (correct me if i'm wrong) van de gearbox zit.
Nu had ik gister de motor met gearbox aangesloten en ff los van de auto laten draaien maar daar komt ook een continu ratel vanaf... Alsof het te los zit. Is er iets bekend dat er geshimt moet worden??

Ik heb echt het gevoel dat ik met een maandagochtend of vrijdagmiddag auto zit opgescheept... :(

ps: Nard hoorde geen verschil maar die van hem is ''as smooth as butter'' terwijl die van mij een geluid maakt alsof het eerst een week in de zandbak heeft gelegen!

Laatst bewerkt:
Hot racing alu knuckles zijn echt een drama, ben gisteren een uurtje bezig geweest om een enkele knuckle erop te krijgen. De teflon busjes zijn te groot en de draad is echt waardeloos getapt. Dat wordt echt nog flink hobbieen om die erop te krijgen. Wat een slechte kwaliteit spul ! Maatvoering is echt drama.

Ik ben er ook zeker niet tevreden over... De witte teflon busjes die je erbij krijgt kun je beter weggooien en de losse op Liquidrc kopen! Die passen als gegoten!
Verder heb ik ook problemen gehad met de rode locknuts (als ze zo heten)
Enkele draaien er soepel de poepel in maar voor de meeste heb je Arnold Schwarzenegger nodig... :confused:
Voor de prijs had ik iets totaal anders verwacht!

Hot racing alu knuckles zijn echt een drama, ben gisteren een uurtje bezig geweest om een enkele knuckle erop te krijgen. De teflon busjes zijn te groot en de draad is echt waardeloos getapt. Dat wordt echt nog flink hobbieen om die erop te krijgen. Wat een slechte kwaliteit spul ! Maatvoering is echt drama.

Oppassen dat je ze er niet scheef in draait.
Heb ze zelf ook op de merv zitten. pasten er perfect op, geen problemen mee gehad.

Ik ben er ook zeker niet tevreden over... De witte teflon busjes die je erbij krijgt kun je beter weggooien en de losse op Liquidrc kopen! Die passen als gegoten!
Verder heb ik ook problemen gehad met de rode locknuts (als ze zo heten)
Enkele draaien er soepel de poepel in maar voor de meeste heb je Arnold Schwarzenegger nodig... :confused:
Voor de prijs had ik iets totaal anders verwacht!

Heb je een linkje van die teflon busjes ? Was al ff aan de slag gegaan met dremel en schuurpapier, maar als ik kant en klare kan krijgen...

Nevermind, heb ze al gevonden :-)

Laatst bewerkt:
Bij mij pasten ze wel goed, alleen merk ik dat de rode moeren na het rijden toch losser gaan zitten waardoor je alsnog speling krijg...

Losser ?? Zoals die van mij erin gaan, gaan ze echt nooit van ze leven los onder het rijden !

Ik zag in de beschrijving staan dat er wat loctite aan moet.... yeah right..

het is erg fijne draad in de fusee's. dus pas echt op dat je ze er niet scheef in draait! (dat gebeurt namelijk erg snel) de o-ring die om de moertjes zit zal lostrillen wel voorkomen.

en die rode moertjes zijn veel te zacht! na een uur zitten prutsen met die dingen heb ik ze meteen in de vuilbak gesmeten. waardeloze kwaliteit. kheb al veel wagens gehad en die gaan iedere week na een weekend rijden volledig uit mekaar om te kuisen en met die knuckles moet je dat nooit proberen.

@ DH, vaag van je diff. Zit er nog wel fluid in het diff, anders lekt dat wellicht, maar er zou hoe dan ook geen zooi in mogen komen ....

Back