Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Kabel maak je ook makkelijk zelf als je een beetje handig bent :-)

Zag bij Shamrock laatst wel een hele mooie oplossing, die hadden een printje met de balance stekkers en banaan chassisdelen om dit te doen. Vond het alleen wat zonde van de extra stekkers die je dan weer nodig had om in het printje te steken.

Maar dit zou je dan moeten maken :

bal_gen_2s2s_wmain.gif

Lastige is de balancer kabel.

Laatst bewerkt:
Handig wel, electrotechnisch wat minder...;)

Ach en zo help ik iemand weer van wat kabels af.
Vraagje naar de bekende weg, lader gaat dan gewoon op 4S balance neem ik aan...

Yep, gewoon 2.2A 4S instellen en dan moet het goedkomen. Even goed checken op hoeveel C je de cellen mag laden, ik raad gewoon 1C (dus 2.2A) aan.

Nog niet eens naar gekeken ... Druk met werken (met dit weer op het land pal in de zon = zweten 4 life) en thesis ... Maar hij komt, you have my word!

Met dit weertje buiten op het land word niemand blij van natuurlijk... Damn, kijk maar uit dat je geen zonnesteek of iets oploopt! :o
Uiteraard wacht ik geduldig af! Net zoals op de Romeo Charlie Eight Tango Echo! ;)

:banana::banana: /ME IS VANDAAG MET EEN 8 VOOR ZIJN THESIS GESLAAGD!!:banana::banana:

**sorry voor de offtopic**

Congrats!!:D

Rij je met de 'speed' pinion ? Want die heb je wel nodig bij de 3S, zonder die komt de motor op niet veel meer toeren dan met de 2S.
Hij gaat trouwens echt wel een heel stuk harder nog met de 3S hoor :-).. Maar wie wil dat nou ? lol

Ja, degene die Traxxas er origineel bij levert. Maar ik vertrouw de 3s van LRP niet echt. Vanaf het begin heb ik onbalans erin zitten 3,8v / 4,2v / 3,9v en het vreemde is dat hebben ze beiden... Hierdoor slaat mijn lader ook niet af. Want hij stopt met laden omdat een cel op 4,2 zit maar slaat niet af omdat ie de 12,6 volt niet haalt...

Al een andere balanceer kabel geprobeerd maar het blijft. Misschien moet ik er eens mee terug naar PK. Accus' waren duur zat. Dus nu is het verschil tussen 3S en 2S niet zo heel groot...

De originele pinion is 28T, de 'speed pinion' is 23T (deze wordt aangeraden voor 2 NiMH in serie en 3S LiPo). Ik heb de 23T er ook op zitten en rij gewoon met 2S. Kwa topsnelheid mis je niet veel en de temps blijven een stuk koeler!

Traxxas%20Mini%20E-Revo%20VXL%20Speeds%20(KMPH).jpg

Yep, dat zie je goed, de 'speed pinion' is kleiner ! dan de originele.

Maar op 3S maakt de motor veel meer toeren dan op 2S, met de normale pinion krijgt de motor dat niet voor elkaar. Dus met de kleinere pinion rijdt je dan uiteindelijk een stuk rapper omdat ie wel sneller op toeren komt. Maar dit is alleen tijdens het 'gewone' rijden, met speedruns, als je maar lang genoeg vol gas blijft gaan is de top natuurlijk nog sneller met normale pinion op 3S. Op een beetje circuit of tijdens het bashen in grof terrein met je niks aan een 3S met normale pinion.

Maar ik sluit me aan bij Nard, ook ik rij op 2S MET de speed pinion, meer dan snel zat, veel trekkracht en lekker te beheersen.

Laatst bewerkt:
Dat zou dus inhouden dat er 28 km/h verschil zit in de 3S en 2S nou ik zal het vanavond nog eens uitproberen, maar optisch zie ik niet zo veel verschil...

Ik denk dus dat mijn 3S lipo's ver beneden de maat presteren!

Klopt, ik verwacht dat je LiPo gewoon niet genoeg sap kunnen leveren om de motor lekker op toeren te laten komen waardoor hij niet op topsnelheid komt.

EDIT: wat snoebel dus al voorheen zei.

Laatst bewerkt:
Zal eens langs PK gaan, want met 3S rijdt ie prima maar zoals aangegeven supers... Sterker nog wheelie trekken gaat soms zelfs maar net aan...

Als je de goede maat hebt wel! :D Grapje....
Maar ze zullen denk ik wel passen! Waar wil je trouwens de witte dish rims vandaan halen?

Laatst bewerkt:
Ja die passen. Zie ook een post van MMirage recent geleden waarin hij een hele stapel met Traxxas witte dish wielen + Dirt Hawgs heeft.

Ja die passen. Zie ook een post van MMirage recent geleden waarin hij een hele stapel met Traxxas witte dish wielen + Dirt Hawgs heeft.

Hele fijne bandjes zijn dat. Passen mooi! Zeker met de TRX wheels! Zal er eerdaags een foto van maken. Vandaag mijn difftandwielen binnen gekregen, dus vanavond of anders komend weekend de MERV weer in elkaar steken en mijn eerste ritje maken met de mmp

Back