Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik heb sinds enkele dagen de Merv in huis. Super wagentje. Hij gaat echt super snel, en dan rijd ik nog maar met de standaard Nimh. Zelfs bij deze accu trekt ie de wagen al op zijn achterwielen. Ik wil niet weten wat die 2s lipo gaat doen. (Deze lipo's zijn besteld,maar nog niet binnen). Ik heb weliswaar een vraag over de 2.4 ghz zender van Traxxas. Naast het batterijvakje (4 batterijen) zit een leegvakje met een soort stekkeraansluiting. Weet iemand waar deze aansluiting voor is? Ik vind hier niets over in de handleiding. Is er te zeggen hoeveel rijbeurten er mogelijk zijn, voordat de 4 (in mijn geval, niet oplaadbare) batterijen leeg zijn? Is er iemand die middels de Multi Function Knob dingen heeft ingesteld? Deze instelling zijn in de handleiding erg vaag omschreven met die menu-tree en ik zou niet weten wat je er nu uiteindelijk mee kan.

Ik heb sinds enkele dagen de Merv in huis. Super wagentje. Hij gaat echt super snel, en dan rijd ik nog maar met de standaard Nimh. Zelfs bij deze accu trekt ie de wagen al op zijn achterwielen. Ik wil niet weten wat die 2s lipo gaat doen. (Deze lipo's zijn besteld,maar nog niet binnen). Ik heb weliswaar een vraag over de 2.4 ghz zender van Traxxas. Naast het batterijvakje (4 batterijen) zit een leegvakje met een soort stekkeraansluiting. Weet iemand waar deze aansluiting voor is? Ik vind hier niets over in de handleiding. Is er te zeggen hoeveel rijbeurten er mogelijk zijn, voordat de 4 (in mijn geval, niet oplaadbare) batterijen leeg zijn? Is er iemand die middels de Multi Function Knob dingen heeft ingesteld? Deze instelling zijn in de handleiding erg vaag omschreven met die menu-tree en ik zou niet weten wat je er nu uiteindelijk mee kan.

Dat vakje daarnaast is volgens mij (weet ik niet zeker!) Voor een accu, die je dan kunt gebruiken ipv de batterijen.

Ik heb die knop gebruikt om het sturen af te stellen, je kunt hiermee dan afstellen hoe scherp hij stuurt, dat staat wel beschreven als het goed is... verder gebruik ik hem niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Snel een vraagje; staan de rockers zo goed of ondersteboven?

IMG_0021.JPG

Groeten,

Na een run van 5 min had ik al een stuk of drie steentjes van 2-3mm bij de middenas zitten... hebben jullie dat ook en wat doen jullie eraan?

Sommige schuurden tegen de middenas en er zat er zelfs 1 klem bij het gewricht... (lijkt mij niet gezond voor de auto)

Greoten,

EDIT: volgende probleem:

Hij staat nu in 'sport' mode, maar achteruitrijden lijkt sneller te gaan dan vooruit?! Als ik voor 1 sec vooruit gas geef en vergelijk met 1 sec achteruit, lijkt achteruit ook krachtiger.

Wie o wie kan me helpen, ik gebruik een Futaba 2PL en alles is gekalibreerd...

P.S. Bij een vorige auto had ik een gelijkaardig probleem, maar daar was het omdat de achteruit van de regelaar op 80% stond en blijkbaar zaten de motor draden omgewisseld. In plaats van die goed te doen stelde ik het kanaal op m'n zender in op 'reverse'. Toen had ik dus 80% vooruit en 100% achteruit. Maar dit kan het niet zijn, want de regelaar staat op 100% vooruit en achteruit.

Laatst bewerkt:
Allemaal al gedaan. Blijkbaar is het geen bekend probleem.

Kan het ook zijn dat ondanks voor en achteruit op 100% staat, de vooruit een beetje minder agressief is dan achteruit?

Grts,

EDIT: Wat is de (realistische) snelheid als alles stock is (nimh)?

Allemaal al gedaan. Blijkbaar is het geen bekend probleem.

Kan het ook zijn dat ondanks voor en achteruit op 100% staat, de vooruit een beetje minder agressief is dan achteruit?

Grts,

EDIT: Wat is de (realistische) snelheid als alles stock is (nimh)?

als op de esc ingesteld staat dat de motor even hard moet draaien zowel voor vooruit en achteruit. dan kan het wel kloppen dat achteruit wat harder/krachtiger is. Dit heb ik zelf ook altijd gehad met mijn wagens.

Dus topsnelheid is wel hetzelfde?

En weet iemand e-shops in België of Nederland waar ik snel onderdelen vandaan kan halen?

(Vergeet niet dat winkelbespreking niet mag.)

Grts,

nee hoor het kan wel kloppen. Zie je echt hele grote verschillen dan klopt er iets niet. En over de shops bijna alle grote modelbouwwinkels leveren tegenwoordig wel traxxas ;).

Ik zoek nog een 2s lipo bij HK die ze in het DE warenhuis hebben.

Past deze in de Revo ZONDER dat het chassis bol staat of de draden te krap zitten (deurtje is bijgewerkt)?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 2S 30C Lipo Pack (DE Warehouse)

Als jullie een goed alternatief weten, geef dan eventjes de link.
En hoeveel C moet ik minimum hebben? Minder C is natuurlijk goedkoper.

EDIT: Deze hebben minder C
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9749
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10342
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16318

Groeten,

Laatst bewerkt:
Misschien wel een hele vreemde eend, maar in de Xray m18pro gebruikte ik een Multiplex Polo Digi 4. Volgens mij is dat exact de maat van de 2080 servo van de Traxxas. Dat is een hele goede snelle sterke servo, ok wat duurder als de meeste, maar dan heb je ook echt wat goeds in je handen.

Ff voor de zekerheid, zou je echt de overweging maken voor de Multiplex, ff goed kijken of de maat etc echt goed overeen komt.

Meer info : Multiplex Polo Digi 4 Servo Specifications and Reviews

Ik sta op het punt om deze servo te kopen. De maten etc. kloppen (scheelt een halve mm) dus hij moet passen. Zit hier dezelfde kabel aan die gewoon in de receiver kan?

Ook iemand een idee hoelang de verzending van deze site naar nl duurt? Ik ga zondag namelijk op vakantie, ik heb hem het liefst voordat we weg gaan natuurlijk.

Ik sta op het punt om deze servo te kopen. De maten etc. kloppen (scheelt een halve mm) dus hij moet passen. Zit hier dezelfde kabel aan die gewoon in de receiver kan?

Ook iemand een idee hoelang de verzending van deze site naar nl duurt? Ik ga zondag namelijk op vakantie, ik heb hem het liefst voordat we weg gaan natuurlijk.

Ben van België en ging er vroeger altijd al mijn onderdelen halen, nu nog af en toe. Ik weet wel dat ze nu tot en met morgen in jaarlijks verlof zijn, dus zullen ze niet verzenden voor vrijdag of maandag en in geen van beide gevallen zal je de bestelling hebben voor zondag...

Ik rij inmiddels een week met de MERV. De accu is de standaard powercel accu van Traxxas. Binnenkort zal ik met een 2s lipo gaan rijden. Hiervoor moet ik de speed pinion monteren. Wanneer ik de speed pinion heb gemonteerd, kan ik dan nog wel met mijn standaard nimh accu rijden, of moet ik tandwieltjes blijven wisselen?

Back