Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Net mijn mervje gaan oppikken bij de plaatselijke traxxas verdeler (toch leuk dat die op zondag open is he), nu geduldig wachten tot de batterijen geladen zijn...

gisteren eentje gehaald in toemen. het lukt alleen niet met de oplader en mijn accu en motor worden ook best warm. is dat heel erg?

Proficiat met de aankoop.

Maar om je te kunnen helpen met de vragen zul je toch een stuk duidelijker moeten zijn.

Uitspraken als "het lukt niet met de oplader" of "motor en accu worden best warm" zeggen ons natuurlijk helemaal niks op deze manier.

Ik heb een paar proline 2.2" sand paddles gekocht. Nu moet ik nog een paar velgen zoeken maar dat is vast niet he probleem.

Zal ik ook de tandwielen moeten aanpassen, zodat het allemaal niet te heet wordt? Iemand een idee??

Ik heb een vraagje, mijn revo trekt een beetje naar rechts. Met trimmer kan ik het beter maken maar dan reageert hij erg heftig op sturen naar links.

Kan ik dat ergens anders nog wat bijstellen of hebben ze dat allemaal? Dacht misschien wat chamber ergens bijstellen zodat hij wat beter spoort?

Moet je veel met je trim bijstellen?? Zoja, draai je auto om haal het servo hendeltje los. Eenmaal los koppel je batterij aan je auto zet je zender aan en zet je trim in het midden (of op 0 zetten) dan schroef je weer je servo armpje erop, let er wel op dat je moet proberen om je wielen zo recht mogelijk houd wanneer je het armpje er weer op schroeft.

Moet je veel met je trim bijstellen?? Zoja, draai je auto om haal het servo hendeltje los. Eenmaal los koppel je batterij aan je auto zet je zender aan en zet je trim in het midden (of op 0 zetten) dan schroef je weer je servo armpje erop, let er wel op dat je moet proberen om je wielen zo recht mogelijk houd wanneer je het armpje er weer op schroeft.

Zo had ik het ook gedaan met de servo. Moet zeggen dat ik met mijn merv ook een tijd met 2 servo's reed, maar dit was echt bijna niet te doen kwa trimmen. Dan loop je ook tegen de beperking van de Traxxas zender.

Dankje voor de tip, maar eens proberen. Moet ik na het aankoppelen van de batterij aan de auto ook de auto zelf aanzetten? (en dus eerst batterij, dan zender dan auto?)

jep gewoon het servo armpje los halen. Zender aan, accu in je auto en aanzetten :). Je trim in het midden of op 0 zetten. Het hele boeltje gewoon aan laten staan nu. Dan hou je je wielen zo recht mogelijk. Je pakt het servo armpje weer en schroeft die erop maar de wielen moet je dan ook in de goede stand houden.

Ja gaat prima. Calculatie is eigenlijk niet eens zo heel moeilijk.

De lader die je gekocht hebt is max 50 watt, en de voeding is 12v bij 5A, Dus kan zo'n 60watt max leveren. Een 3s pack is 11.1 volt en je mag meestal max laden op 2c, dus dat is bij bv een 1850mAh pack, zo'n 1.8x2A = 3.6A bij max 12.6v (Lipo vol is 4.2v) dat maakt dat de lader dus 45 watt moet leveren.

Dus met andere woorden, ja dat gaat prima, kunt de packs zelfs op de maximale snelheid die de packs toestaan (als ze dus 2c mogen) laden. Dikkere packs gaan ook prima, gaan alleen iets langzamer, als het bv een 2200mAh pack zou zijn met 2C komen er ongeveer 10 min extra tijd bij, maar pack wordt prima helemaal vol geladen.

Oke top! Bedankt voor de info!

Had nog 1 vraagje, de heatsink van integy, voor de merv (ebay) voor $13 ongeveer. Zal dat werken of weet iemand een betere? Met grotere 'vinnen'.

Ik hoor het graag. Die fan van integy zou je ook evt op de esc kunnen zetten.

volgens mij helpt een heatsink altijd wel, integy is niet top merk met sommige onderdelen bijv: draagarmen, cvd's, dingen waar "stress" op komt. Maar omdat een heatsink eigenlijk geen krachten op komt moet het wel goed zitten.

Hallo allemaal,

Zoals ik al eerder gepost heb ben ik van plan een E-Revo VXL 1:16 aan te schaffen.
Helaas ben ik nog geen, volgens mij, interessante 2ehands tegen gekomen.
Vandaar dat ik voor een nieuwe wil gaan.
(dan zit ik ook niet met schades van anderen kloten)

Echter zit ik met een dillema en wat onwetendheid.

Waar het mij om gaat, ik moet er normaal mee kunnen rijden.
Voor mij is deze hobby al jaren geleden, en heb nooit met electro gereden.
Tevens wil ik wel in 1x iets GOEDS kopen, zonder later nog weer op grote kosten te komen.

Kunnen jullie mij hierin adviseren ? Hebben jullie nog andere suggesties ?

Deze opties heb ik bedacht :

Optie 1 :

1x Traxxas VXL 1:16, 2,4Ghz (standaard geleverd met 1x7.2v NiMH accu)
1x Extra 7.2v NiMH accu
1x Snellader t.b.v. NIMH
1x Serieel Kabel.
1x Parallel Kabel.

Op deze manier kan ik starten met NIMH en heb ik ook nog de mogelijkheid tot het hebben van extra rijtijd of extra vermogen.

Optie 2 :

1x Traxxas VXL 1:16, 2,4Ghz (zonder Lader en Accu)
2x RC-SPORT LIPO2200 mAh 2 cell 7,4 volt
1x Serieel Kabel.
1x Parallel Kabel.
1x Lipo lader welke is voldoen is voor 2S.

Op deze manier heb ik gelijk veel vermogen, ik ben meer geld kwijt maar ben misschien in 1x klaar. Door middel van beide aansluit kabels heb ik de mogelijkheid tot het hebben van extra rijtijd of extra vermogen.

Wat wil je gaan doen met de auto, wellicht zijn er betere alternatieven.

Persoonlijk vind ik de MERV (tevens de ERBE) moneypits, je moet toch verschillenden dingen veranderen vooreer hij echt lekker rijd / bash proof is.

volgens mij helpt een heatsink altijd wel, integy is niet top merk met sommige onderdelen bijv: draagarmen, cvd's, dingen waar "stress" op komt. Maar omdat een heatsink eigenlijk geen krachten op komt moet het wel goed zitten.

@Nard Cox, volgens mij heb jij ook veel verstand van. Wat denk je dat die heatsink zal helpen:Toadz RC.com Alum. 380 Motor Heatsink w/ Fan BU C23141B, Mini 1/16 Rally Racer, Revo, Slash om de motor goed koel te houden voor 2S en 3S of evt 2xNiMH? Het nadeel is denk ik wel dat hij niet helemaal over de motor heen gaat.
Moet je er ook thermal paste ofzo opplakken?

En hoe moet die heatsink trouwens aangesloten worden? Heb een 27 mhz.

Raad je (of ken je) een betere heatsink? (rij er alleen off road mee).

Laatst bewerkt door een moderator:
Back