Traxxas 1/16 e-revo Topic!

In 1e instantie wil ik er mee off-road en on-road willen rijden.
Absoluut niet bashen ,dit komt later wel.
Met offroad rijden bedoel ik, beetje zand/gras af en toe een bultje subtiel pakken. Maar geen gevlieg eerst.......

Wat wil je gaan doen met de auto, wellicht zijn er betere alternatieven.

Persoonlijk vind ik de MERV (tevens de ERBE) moneypits, je moet toch verschillenden dingen veranderen vooreer hij echt lekker rijd / bash proof is.

Optie 1 :

1x Traxxas VXL 1:16, 2,4Ghz (standaard geleverd met 1x7.2v NiMH accu)
1x Extra 7.2v NiMH accu
1x Snellader t.b.v. NIMH
1x Serieel Kabel.
1x Parallel Kabel.

Op deze manier kan ik starten met NIMH en heb ik ook nog de mogelijkheid tot het hebben van extra rijtijd of extra vermogen.

Optie 2 :

1x Traxxas VXL 1:16, 2,4Ghz (zonder Lader en Accu)
2x RC-SPORT LIPO2200 mAh 2 cell 7,4 volt
1x Serieel Kabel.
1x Parallel Kabel.
1x Lipo lader welke is voldoen is voor 2S.

Op deze manier heb ik gelijk veel vermogen, ik ben meer geld kwijt maar ben misschien in 1x klaar. Door middel van beide aansluit kabels heb ik de mogelijkheid tot het hebben van extra rijtijd of extra vermogen.

Optie 1 heb ik gevolgd en die raad ik af. Persoonlijk vind ik de Nimh batterijen echt ondermaats presteren, tenzij je ze in serie aansluit. En zelfs dan vindt ik het nog maar een equivalent van een 2s lipo quoi prestaties.
Dus optie twee lijkt me veel beter om er echt plezier uit te halen.

1 klein dingetje, een serie kabel en 2s lipo? Ben je van plan om 2s lipo in serie aan te sluiten? k Weet niet of dat goed komt...

ik zou zelf voor optie 2, dan ben je wel meteen klaar. Als je toch eerst wat wil leren omgaan met je auto en later eens lipo kopen kan je ook dit als optie doen

Optie 3:

E-revo vxl 2,4ghz
Lipo/nimh lader (bijvoorbeeld imax B6AC, dan heb je meteen een goede lader)
en één 2S lipo

Dan heb je voor eerste instantie gewoon nimh accu om te proberen en
daarna kan je over gaan op 2S lipo. Zoiezo kan je 2x2S lipo niet in serie zetten omdat het
te hoge voltage is.

+ 1 voor optie 2.

Denk als je voor Hobbycity Lipo's gaat met lader van diezelfde club dat je niet duurder uit zult zijn dan je optie 1.

Zelfde opmerking over serie Lipo 2S, niet doen. Max 3S doen.

Euh ik heb net een probleempje gehad met mijn batterijen... Ik had ze geladen en besloten eens in serie te proberen rijden. Maar toen ik ze aansloot wou de esc geen teken van leven geven en toen ik de batterijen eruit haalde waren deze gloeiend heet... ik heb ze laten afkoelen en elk apart even getest, ze blijken beide nog gewoon te werken.
Maar wat is er misgegaan? Waarom wou de wagen niet gewoon rijden zoals ze aangeven?

@Nard Cox, volgens mij heb jij ook veel verstand van. Wat denk je dat die heatsink
2S + speed pinion + auto goed in orde hebben = vrijwel altijd nette temperatuur.

In 1e instantie wil ik er mee off-road en on-road willen rijden. Absoluut niet bashen ,dit komt later wel.
Met offroad rijden bedoel ik, beetje zand/gras af en toe een bultje subtiel pakken. Maar geen gevlieg eerst.......
Ik zou persoonlijk wachten op de Savage XS. Die zal kwa handling wat minder zijn. Ik verwacht echter dat hij offroad een stuk meer zal brengen. Volgens mij is die net een tikkie groter, wel handig voor gras want daar heeft de MERV echt moeite mee. Plus ik denk dat de bouw kwaliteit een stukje bash bestandiger zal zijn dan de MERV.

Ha kijk een SLD'er ;)

'Pre-Assembled 4WD electric powered mini monster truck with 2.4GHz radio system, FLUX VEKTOR 4000Kv brushless motor, FLUX VAPOR PRO waterproof electronic speed control, SF-10W waterproof servo, and painted GT-2XS body. Battery and charger not included.'

hij is dus weldegelijk 4x4, dus dat is geen reden om je ervan te weerhouden ;)

:p

misschien de prijs (bijna zeker)
Voordat ik de merv of savage xs dus koop staan er nog zat andere dingen op mn lijstje, waar ik nog geen geld voor heb.:p

maar iig bedankt

Laatst bewerkt:
Hey jongens, bedankt voor jullie reactie.

Jullie hebben idd gelijkt m.b.t. tot het 4s verhaal. Dat was helemaal niet mijn bedoeling en daarmee zat ik goed fout.

Ik kies toch voor de optie van de lipo's. Daarmee ben ik verzekerd voor de toekomst. En kan ik alle kanten op.

Thankx, naast de 2s lipo's heb ik ook een speedpinion nodig ? Wordt niet beschreven in de handleiding van de E-revo volgens mij ?

Hey jongens, bedankt voor jullie reactie.

Jullie hebben idd gelijkt m.b.t. tot het 4s verhaal. Dat was helemaal niet mijn bedoeling en daarmee zat ik goed fout.

Ik kies toch voor de optie van de lipo's. Daarmee ben ik verzekerd voor de toekomst. En kan ik alle kanten op.

Thankx, naast de 2s lipo's heb ik ook een speedpinion nodig ? Wordt niet beschreven in de handleiding van de E-revo volgens mij ?

Die zit er gewoon standaard bijgeleverd, je kan later nog optionele pignion en of spurs kopen om misschien nog sneller te kunnen gaan, maar dat zijn geen prioriteiten ;)

2S + speed pinion + auto goed in orde hebben = vrijwel altijd nette temperatuur.

Ik schaf wel ff zo'n infrarood thermometer aan!
Wat zijn jou temps op 2S en 3S? Mijn auto is nu 3 maanden oud, niet zo super veel mee gereden. Me LiPo's zijn onderweg :D.

*Hey, me 100ste bericht:D*

Goede zaak, die dingen kosten geen drol en kunnen je een doorgebrande motor besparen.

Ik reed enkel een keer 3S voor speedruns, vond het niet fijn rijden; te veel power. Op 2S verschilde de temps van soort van rijden, ondergrond, temperatuur etc. Zolang je onder de 70c zit is er weinig aan de hand.

Heb inmiddels geen MERV meer, ga een Savage XS kopen.

Goede zaak, die dingen kosten geen drol en kunnen je een doorgebrande motor besparen.

Ik reed enkel een keer 3S voor speedruns, vond het niet fijn rijden; te veel power. Op 2S verschilde de temps van soort van rijden, ondergrond, temperatuur etc. Zolang je onder de 70c zit is er weinig aan de hand.

Heb inmiddels geen MERV meer, ga een Savage XS kopen.

Oke, ja heb net de Turnigy thermometer bij HK gekocht voor 10 dollar, en 10 setjes traxxas connectore, koste in totaal maar 21 dollar:P Vind wel nice deal toch? (met verzenden).

Ja die savage XS is wel stoer inderdaad, alleen jammer dat die niet van traxxas is, maar HPI is denk ik ook wel een goed merk:P

Laatst bewerkt door een moderator:
HPI wordt doorgaans als gelijkwaardig gezien. Persoonlijk prefereer ik HPI boven Traxxas, puur gebaseerd op de 1/8 wagens, omdat Traxxas veel te veel plastic gebruikt waarin tegen HPI meer gebruik maakt van aluminium en andere materialen. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van HPI dus beter in die schaal.

Persoonlijk vind ik toch dat andere merken zoals Team Associated, Mugen Seiki, Losi, Kyosho nog betere kwaliteit producten maken. Deze zijn dan ook vaker gefocused op de racerij en zijn beter doordacht dan het "speelgoed" van HPI en Traxxas. Natuurlijk betaal je ook wel voor kwaliteit.

@stanly,

wat ik je wel adviseer om niet te besparen op een lipo lader. Als je eens gaat kijken voor een imax b6ac zit je helemaal goed, er zijn ook nog honderden kopieën te vinden van de imax b6ac die niks kosten ;)

Back