Traxxas 1/16 e-revo Topic!

dan bestel ik in iedergeval voor aan de buitenkant en laat ik de binnenkant even voor wat het is.
heb gezien dat ze bij pkracing de diktes 0,3 0,2 en 0,1 hebben.
red ik het met alleen 0,3 of is het verstandig om 00k de 0,1 erbij te bestellen?
 
Ik weet niet of ze ook 3racing shim setjes hebben, want daar zitten er van iedere dikte ( 0.1, 0.2 en 0.3 ) 10 in geloof ik, dan heb je ze allemaal en volgens mij zijn ze niet zo heel veel duurder.
 
de eerste spullen zijn onderweg.
cdiff
diff olie 100k, 50k en 30k
shimms
gpm shocks
rpm draagarmen mochten de stock stuk gaan

zijn er nog meer dingen die een must zijn?
had van de week gelezen dat onderandere nard dit ook al een keer heeft gevraagt, maar kan het niet meer terugvinden.

en dan nog een vraagje,
ik las dat de meeste de gpm shocks of de alu van traxxas adviseren.
bij de traxxas lees ik wel dat de veren vaak worden vervangen, maar over de gpm shocks kan ik daar niets over vinden.
zijn de veren van de gpm shocks standaard goed genoeg?
 
Hallo,

Even over je shims, met 0.3mm alleen ga je het niet redden, ik weet niet meer precies wat ik heb liggen, maar volgens mij 0.05 0.1 en 0.2, keer een ringetje extra kan geen kwaat. Maar als je ze niet lekker kan shimmen is het erg vervelend.

Over je vering, ja veertjes, daar kan heel wat stuggers op als je wilt. Hangt een beetje van af wat je fijn vind rijden en vooral waar je rijd. Gewoon een paar kopen, en kijken wat je fijn vind rijden. Ikzelf zit nu een aardig stuk stijver dan stock, dus onder stock hoef je het in ieder geval niet te zoeken. Wat betreft de alu trx versies, de plastic dingen lekken altijd, en zijn maar zo half leeg, erg vervelend, met de alu los je dit allemaal op. Je krijgt vering die ook daadwerkelijk wat doet :).

Verder, ja, je axle carries, die mogen wel een upgrade hebben, de stock slijten vreselijk snel en voor je het weet ligt ie er midden in een speed run uit omdat er een hobbeltje in de weg zat :rolleyes:. Het beste is gelijk naar alu te gaan, zoals die van gpm, die schijnen goed te werken. Als je het echt zou willen kan, maar niet aan te bevelen, maar kan je even een tussenstap bij rpm maken, deze zijn een heel stuk beter dan stock. Echter poppen ze er soms nog steeds uit. Vooral als ze net iets nat zijn of als er wat olie op zit.

Ik hoop dat dat wat helpt,

Mvgr
Maurice
 
dank, had gelukkig een set gevonden met 0,1 0,2 en 0,3 shimms.

qua vering wacht ik op de gpm shocks, dan kan ik de stock veren van gpm en de stock veren van traxxas testen en daarna beslissen of het beter moet/kan.

de axle carriers heb ik vaker gelezen inderdaad, daar ga ik nog even in verdiepen.
evenals alu push rods en toe links en de bijbehorende hollow balls.

dan zou hij toch redelijk over de offroadbaan moeten gaan
 
dylon verf

nu ik toch moet wachten op onderdelen en alvast de auto uit elkaar heb gehaald wil ik eigenlijk een aantal plastic delen een kleur geven.

nu heb ik diverse posts , filmpjes en foto's gevonden waar dylon is gebruikt.
echter kan ik alleen zwart vinden.
lukt het ook met andere kleuren van dylon of wordt dat niet mooi?

en heeft er misschien iemand foto's of een link waar andere kleuren van dylon zijn gebruikt op plastic onderdelen?

ben benieuwd :Fade-color
 
Kleuren zullen alleen mooi worden op witte onderdelen, dus als je velgjes koopt of een andere spoiler ofzo. Een grijs onderdeel zoals bijvoorbeeld het chassis neemt de kleur wel op maar niet zoals het moet. Er was eens een slash 2wd te koop hier, had ren soort roze achting chassis na gekleurd te zijn met rood.
 
dat is jammer, had hem groen of blauw willen maken :(

misschien als ik een keer een grijs onderdeel kapot heb dat ik het een keer ga proberen, maar voor nu laat ik hem maar zo.
 
Beste iedereen,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar anti sway bar voor de traxxas 1/16 rally.
Ik kan ze alleen niet te koop vinden op een Nederlandse site.
Kan iemand mij misschien helpen die ze wel weet te vinden.

Dankjewel.
 
Mijn 1/16 erevo maakt bij het optrekken een krkrkrkrkr geluid.

Als je m oppakt en gas heeft doet ie dat nauwelijks, en op straat als hij op gang is (na optrekken) ook nauwelijks.

Iemand adviseerde de div's te smeren, dus dat heb ik gedaan maar het is nog niet over.

Heeft iemand anders nog ideeën? En een belangrijkere vraag, sloop ik iets als ik er zo mee door rij?
 
Je diff is kapot, waarschijnlijk vanachter.
Of anders je pinion en spur gear checken.
Als je zo door rijd doe je inderdaad iets stuk, smeren zal hier niet helpen.
 
Maar heb t achter opengemaakt (om te smeren) en t lijkt er netjes uit te zien (geen tandwieltjes kapot)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar heb t achter opengemaakt (om te smeren) en t lijkt er netjes uit te zien (geen tandwieltjes kapot)

Je moet goed naar de ring gear kijken (dat grotere tandwiel dat aan de buitenkant van je diff zit). De kleinste beschadigingen kunnen meer herrie maken dan je voor mogelijk houdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke maar als die dan dus toch al kapot is maakt t niet veel uit als ik ermee doorrij? Hij is toch al kapot dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke maar als die dan dus toch al kapot is maakt t niet veel uit als ik ermee doorrij? Hij is toch al kapot dan
In principe kun je er gewoon mee doorrijden.
Er is alleen een risico dat er meer stukjes van de ring gear afbreken die vervolgens gaan rondzwerven in je bulkhead.
 
Het diff hoeft nog niet kapot te wezen. misschien de tipjes van dat ring gear iets rond, maar dat boeit nog niet zo. Ik zou even wat shims halen van de goede maat, en dat diff alsnog even netjes uitshimmen. Kan zijn dat je er dan nog lang pleziet van hebt. ;) (plus dat je het voor 't nieuwe diff als dat er in komt ook klaar hebt liggen.
 
Shims wou ik ook eerst doen, maar voor de prijs die je betaald als je het van dollarhobbyz of amain ofzo laat afkomen moet je het niet laten. Liever ineens nieuw dan daarna alsnog de wagen opnieuw half te demonteren. Maar ik moet natuurlijk niemands rekening maken.Heb je de voorste diff ook nagekeken? Meestal is het achteraan eerst maar je weet nooit :) of de middenste gearbox :D
 
Shims wou ik ook eerst doen, maar voor de prijs die je betaald als je het van dollarhobbyz of amain ofzo laat afkomen moet je het niet laten. Liever ineens nieuw dan daarna alsnog de wagen opnieuw half te demonteren. Maar ik moet natuurlijk niemands rekening maken.Heb je de voorste diff ook nagekeken? Meestal is het achteraan eerst maar je weet nooit :) of de middenste gearbox :D

Om kapotte diffjes te verkomen moet je centerdiff hebben, krijgt dan minder belasting in 1 keer doordat je geen wheelies meer kan maken. Zo spaar je heel wat onderdelen
 
Klopt helemaal. (iig op de grote E-Revo is dat ook mijn ervaring sinds daar het middendiff in zit heb ik geen diff meer kapot gereden. :mrgreen: )
 
Back
Top