Traxxas 1/16 Slash Topic

niet gelezen. en het staat onderaan. ligt maar niet hoe je het forum configureerd

dus al 2 mensen het zelfde beweren. is het helemaal duidelijk toch ;)

hallo
ik heb een traxxas slash 1:16 brushless gekocht
maar nu heb ik heb een vraagje over de accu s die standaard bij de 1:16 slash brushless wordt geleverd ivm het opladen ervan,
weet iemand hoeveel mah zo n accu is??!!!
ik heb een snelladertje die 500 of 1000 mah kan laden namelijk,
ik heb op de sites van traxxas gekeken en t internet maar ik kon niks vinden vandaar deze vraag,
alvast bedankt,
ik heb vandaag wel gelijk maar een 1:10 slash platinum besteld bij www.traxxasshop.nl kwam hem daar tegen,maar ze konden nog geen afleverdatum melden,als ik hem maar niet van de winter binnen krijg:D:D
mvg markioo

hallo
ik heb een traxxas slash 1:16 brushless gekocht
maar nu heb ik heb een vraagje over de accu s die standaard bij de 1:16 slash brushless wordt geleverd ivm het opladen ervan,
weet iemand hoeveel mah zo n accu is??!!!
ik heb een snelladertje die 500 of 1000 mah kan laden namelijk,
ik heb op de sites van traxxas gekeken en t internet maar ik kon niks vinden vandaar deze vraag,

Dit vroeg ik mij 2 weken geleden ook af. Meteen een mailtje naar Traxxas gestuurd en het antwoord dat ik kreeg was:

Hello Robert,

It has 1200 mAh

Best regards,
Steve Lindholm,
TRAXXAS Customer Service

Echter heb ik gemerkt dat als ik de accu bijna helemaal leeg reed en weer oplaadde, dat er zo'n 1400 mAh in gaat. Ik laad hem op ongeveer 1.2 - 1.4 mAh. Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb:mrgreen:

Geen wonderen, maar eerder "rampen" !
Direct wegflikkeren dat ding Nico...

Zelfs op de foto is te zien dat hij niet 100% passend om de motor valt en dan gaat ie warmte tegenhouden of zelfs helemaal isoleren.

Paar euro er tegenaan en de Align heatsink K10175A bestellen.
Is eigenlijk gemaakt voor heli's, maar past PERFECT om de Velineon 380.

Staan er genoeg op de bay of even goochelen voor webshop.
Wil je uberkoeling dan bestel je er twee om naast elkaar te monteren. Als je er dan ook nog koelpasta uit de computerwinkel (DUN LAAGJE!!!!) tussen smeert kun je helemaal los in de Sahara, Kalahari, etc etc

Nu ik erover nadenk heb je echt gelijk. Meteen weggegooid dat ding. Ik wil echter nog wel een heatsink voor de Velineon 380. Ff op ebay gekeken maar kon niks vinden. Heeft iemand dan nog suggesties welke heatsinks 'de beste' zijn?

mvg,
Robert

hallo robertjuh
dank u wel voor de oplossing,
nu kan ik tenminste met een gerust hart mn akkuutjes opladen,
heb net een bak met onderdelen gekocht voor de baby slash,
4 extra akkuus van 1200 mah dus:D:D:D
een partij wielen en aandrijfassen ophangingen,voorbumpers achterbumpers,iig spullen voor bijna 4 autoos op chassis en tandwielen kasten na dan,ik kan iig brokken maken/repareren,
advertentie op marktplaats en stond er net op,kijk das mazzel hebben dat je zoekt naar een 1:10 dan kom je dit tegen,
de 1:10 is niks geworden trouwens er zat geen brushless in grrrrrrrr
dus weet iemand nog een 1:10 slash 4x2 0f 4x4 met brushless pb me dan,
alvast bedankt,
mvg markioo

Nu ik erover nadenk heb je echt gelijk. Meteen weggegooid dat ding. Ik wil echter nog wel een heatsink voor de Velineon 380. Ff op ebay gekeken maar kon niks vinden. Heeft iemand dan nog suggesties welke heatsinks 'de beste' zijn?

mvg,
Robert

De Duratrex DTXC8279 past ook perfect.

Waarom is de slash 1/16 niet zo populair?

Ik vraag me af waarom de meeste een revo 1/16 aanschaffen ipv een slash 1/16?

Ik wil een slash aanschaffen, voor gewoon op een 1/10 baan en in de tuin.

Is de rijhoogte van de slash nu praktisch gezien zo weinig dat hij vaak vast staat?

Als het even kan een paar gebruikers ervaringen.

Gr Jan.

De E-Revo 1/16 is net zo groot als een 1/10 en de 1/16 slash zo groot als een 1/12. Dus de E-revo is groter.

Verschil zit hem ook in het feit dat de Slash redelijk graag op zijn kant ligt wat bij de E-Revo veel minder is.

Waarom?

Ik vraag me af waarom de meeste een revo 1/16 aanschaffen ipv een slash 1/16?

Ik wil een slash aanschaffen, voor gewoon op een 1/10 baan en in de tuin.

Is de rijhoogte van de slash nu praktisch gezien zo weinig dat hij vaak vast staat?

Als het even kan een paar gebruikers ervaringen.

Gr Jan.

De slash en de revo zijn qua rijden compleet andere auto's (de slash 1/16 is meer mijn ding omdat de lengte/ breedte verhouding bij de slash naar mijn smaak beter/ leuker is...). De slash 1/10 en de 1/16 geven beide dat 'real car like' rij ervaring, een 1/16 laat zich ook, oa door zijn power zich nergens door stoppen (geen problemen met rijhoogte), de 1/16's zijn wel lastiger om mee te rijden, geen ervaring of wil je daar geen tijd in investeren kies dan voor de revo. Slash 1/16 op een circuit, dan moet er wel wat gebeuren om behalve recht uit ook hard door de bochten te kunnen, eigelijk de slash voor offroad gebruiken en een echte 'onroad' voor onroad/ circuit... Maar de 1/16 slash vind ik zo leuk dat ik ook met een slash op een circuit rij (alleen verlagen is niet voldoende, staat garant voor frustatie, een fixe verbouwing anders rijden de M03's je nog van de baan!). Pluspunten 1/16's, net zoals veel traxxas spul, flink snel zo uit de doos, er valt genoeg te tunen (het kan altijd harder...) en in verhouding niet te slopen/ (tuning-)onderdelen makkelijk te krijgen.

Laatst bewerkt:
Dat valt me helemaal niet tegen, performance wise. Plus het is een erg leuk baantje (natuurlijk weer 170km vanuit mijn huis ...) !!

ik las hier over 1/16 en rijden op circuit

ik dacht ik pak het filmpje er maar weer eens bij van de 1/16 op het circuit.
nu is dit al bijna een jaar geleden en je ziet nog de oude lay-out.

Nard. blijf je in swolgen wonen of trek je later als je het huis uit gaat naar de bewoonde wereld?

Blijf niet in Swolgen. Ik ga waarschijnlijk naar Horst (dorp / stad van 12k mensen) van 7KM van Swolgen. Genoeg voorzieningen, maar toch geen grote stad. Bovendien is Venlo / Venray dit jaar tot de Logistieke Hotspot van Nederland verkozen waardoor ik met mijn opleiding hier waarschijnlijk het meeste kans krijg op een baan die bij mij past.

Maar mijn vriendin wil in sept met haar Master studie beginnen in Wageningen wat twee jaar duurt. Heb dus geen idee wanneer ik eventueel het huis uit ga, wellicht eerst flink werken en lekker sparen.

Wil best een keer komen, als we dan met twee man zouden komen kunnen we al carpoolen wat flink scheelt. Bovendien is mijn Corsa 1.4 die 1 op 10 liep verkocht en rij ik momenteel in mijn VW Golf 5 2.0 TDi die ''iets'' zuiniger is in verbruik waardoor een wat langere rit niet zo'n grote aanslag meer is op mijn $$.

Mijn STe en MERV zouden zich wel vermaken op die track zo te zien.

je zit in de logistiek, nice.. ik ook
( ik voornamelijk in planning / voorbereiding / begeleiding )

misschien 4 juli iets? de 2de traxxas dag?

er is een dagcamping naast de baan, tentje + bbq mee

murkey123:
Bedankt voor je filmpje, ik woon ongeveer 20 minuutjes van het MVB circuit daar wil ik ook gaan rijden.
Hoop dat er ook apart met 1/16 gereden kan worden, want tussen de 1/10 lijkt me dat de 1/16 dan aardig het onderspit gaan delfen en misschien ook wel meer schade rijden.

mc T:
Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee.
Ben van plan om bij MVB te gaan rijden en goed te horen dat de slash ook moeilijk te stoppen is. Omrollen is wat ik ervan begrijp een kweste van tunen en leren rijden.

Heb gelezen dat de eerste hop-ups de revo veren (enkel groen?) moeten zijn en ander demper olie (voor 40 en 50 achter?) erin.
Voor moet toch wat zachter zijn dan achter?
Misschien komt er nog wel een sway bar kit voor.

Ik denk dat ik voor de 1/16 slash ga, hij ziet er ook zo gaaf en realistich uit.
even afwachten of er nog meer reacties komen maar ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt.

Gr Jan.

Welke...

Ha Jan,

Ik dacht dat je met je 1/16 slash het onroad circuit op wilde, het offroad circuit op met zo'n kleintje, dat gaat prima.

Het nadeel van de 1/16's, er rijden er relatief niet veel op de (offroad) banen, binnen klasses val je een beetje buiten de boot, er bestaat niet echt een competitie voor. Wil je meer wedstrijdjes rijden dan is de slash 1/10 4x4 denk ik een slimmere keus. Maar ik hou het bij de 1/16...

Ha Jan,

Ik dacht dat je met je 1/16 slash het onroad circuit op wilde, het offroad circuit op met zo'n kleintje, dat gaat prima.

Het nadeel van de 1/16's, er rijden er relatief niet veel op de (offroad) banen, binnen klasses val je een beetje buiten de boot, er bestaat niet echt een competitie voor. Wil je meer wedstrijdjes rijden dan is de slash 1/10 4x4 denk ik een slimmere keus. Maar ik hou het bij de 1/16...

Hey Mc T,

Ik wil eerst de kleine slash, lekker compact en overal te gebruiken, ook in mijn eigen tuin, hoef ik niet altijd op pad om lekker te rijden.
Later komt er hoop ik nog wel een grote maar dat duurt nog wel even, de rc hobby gaat snel in de papieren lopen dus nog even doorsparen en het vrouwtje voorbereiden op weer een rc. :p

Back