Hi,
Ik heb de Erevo en de Slash (volgens mij heeft Murky123 over mijn auto's). De Erevo rijd makkelijker dan de Slash, daarnaast, de Slash gaat meer als een 'echte' auto over de baan. Om de slash goed over de baan te krijgen zijn de veren van de Erevo gemonteerd op de Slash (Erevo standaard green dot, 1,96). De Erevo ligt nu met de Slash veren net boven de grond, voor de Erevo heb ik de 'tan 2,06' veren nu in bestelling staan. De standaard Erevo veren zijn goed voor de Slash maar te slap voor de Erevo.
De Erevo en de Slash, traxxas kwaliteit, heb nu vele uren rondgereden op MVB Berschenhoek, ontelbare rondes maar nog meer ontelbare kanonharde crashes (oefenen, oefenen...). Bv de grootse heuvel net even te hard nemen, jumps van ca. 1,60 hoog en dan frontaal op de neus landen of op de afschotten terechtkomen en met 1 wiel blijven haken... Dat soort klappen. Met andere auto's ook dat soort klappen gemaakt maar de kans op breuk was daarbij hoog.
Ik rij met de speed gear + 3 cells lipo, 3 cells eigenlijk te veel van het goede, 2 cells is de beste match maar 3 cells blijft toch leuker, dan maar heel voorzichtig met gas geven.
Heb nu de 60T en 65T spurgears binnen gekregen en ga daar mee experimenteren (prestatie vs temperatuur).
Verder, de Slash en de Erevo 'waterdicht', daar ben ik niet van overtuigd, de constructie, de delen van het cardanhuis sluiten niet mooi aan maar belangrijker, ze worden niet door schroeven tegen elkaar getrokken, naar mijn mening zeker niet stof en waterdicht. Wil je onder vochtige omstandigheden rijden, in water of modder, dan raad ik je aan eerst de difs te demonteren en opnieuw in elkaar te zetten met siliconen. Mijn ervaring na 1 rit onder natte condities op de baan is dat de auto uit elkaar moest, reden, schurende geluiden uit de difs. Ik zou niet in water rijden met de auto's tenzij alles afgedicht met siliconen en ondersteund met een intensief onderhouds schema.