Traxxas 1/16 Slash Topic

dat vuil ertussen, is dat aanzienlijk? en op welke ondergrond rijd je dan?
kijk even een paar post terug; los zand en gravel.
je kunt toch van onderaf de langwerpige smalle "beschermkap" aan de onderkant even eraf halen en daartussen schoonmaken. of zit het probleem niet daar?

die kap los maken doe je niet 1,2,3 ,ook de voorbumper met beschermplaat alsmede de servosaver moet je los halen , dus stuk of 14 schroeven.

Het probleem zit idd daar ,er kan zand en steentjes en vuil er tussen komen maar moeilijk weer eruit ,daardoor gaat alles tussen de aandrijfassen en het chassis zitten en kan zo de assen beschadigden /kapot maken.Een optie is om die plaat in te korten tot aan de voorzijde bij de servo saver zodat ie open wordt , maar dan kan er gemakkelijk vuil en rotzooi bij ,maar ook weer eruit.

nog even brainstormen, kan zoiezo niet rijden wacht op mijn output yokes:(

:mrgreen:

Yes, de mijne is besteld :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :proost: :proost: :proost: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Nu maar hopen dat ie volgende week binnen komt ........

Is het aanpassen van de vering echt noodzakelijk is is het meer voor de looks????
Dat de wagen meer achter in de vering hangt lijkt mij dat ze dat een beetje waarheidsgetrouw willen laten lijken met de 1/1 uitvoeringen......
Een softere vering lijkt mij wel prettig op een hobbelig circuit.
Maar even afwachten dat ik hem in handen heb.................

gefeliciteerd man. ik zal voor je duimen dat je em snel hebt

het lijkt mij dat de slash beter stuurt als hij achter iets harder is geveerd dan aan de voorkant.
persoonlijk vind ik de veertjes die bij de slash zitten veel te slap. en lijken mij de dikkere uit de revo een prima oplossing.

nee , alle 4 de veertjes zijn naar mijn mening te slap bij de slash
we kunnen dus de 4 dikkere veertjes uit de revo gebruiken om dat op te lossen.
zelf zou ik dan nog in de achterkant van de slash iets dikkere olie doen dan aan de voorkant van de slash.
of ook de veren aan de achterkant iets strakker draaien tov de veren aan de voorkant.

er vanuitgaande dat de revo veertjes gebruikt worden

de mijne krijg er broertje bij : de E-revo 1/16 ....is voor de dochter(lees papa)

en het probleem met de veren staat iets terug in het topic wat ik eraan heb gedaan,dat werkt nu perfect , idd meer druk op de achterkant en iets verzwaard aan de voorkant .;)

hey vonkentrekker!
Volgende week moet ie binnen komen bij MBS...:D
kenne we eindelijk racen op de baan in Geulle
Het is voorlopig maar behelpen met de MBX6T(e);)

hey vonkentrekker!
Volgende week moet ie binnen komen bij MBS...:D
kenne we eindelijk racen op de baan in Geulle
Het is voorlopig maar behelpen met de MBX6T(e);)

Balen hè ! Ik moet mij ook maar behelpen met de LOSI 8ight T, 5S hyperion 5000mAh en LRP shark bl tekin 2S 1800 :mrgreen:
Wordt tijd dat we een echte wagen krijgen en kan ik misschien eens een goed rondje rijden bij MBS ( hahahaha, alsof een andere wagen daar iets aan veranderd :( )

Laten we hopen dat ze eindelijk binnen komen....
Heb jij al accu's op het oog ?
Ik heb nog de 2S lrp 1800 van de shark die zou kunnen gebruiken.......

Hi,

Ik heb de Erevo en de Slash (volgens mij heeft Murky123 over mijn auto's). De Erevo rijd makkelijker dan de Slash, daarnaast, de Slash gaat meer als een 'echte' auto over de baan. Om de slash goed over de baan te krijgen zijn de veren van de Erevo gemonteerd op de Slash (Erevo standaard green dot, 1,96). De Erevo ligt nu met de Slash veren net boven de grond, voor de Erevo heb ik de 'tan 2,06' veren nu in bestelling staan. De standaard Erevo veren zijn goed voor de Slash maar te slap voor de Erevo.

De Erevo en de Slash, traxxas kwaliteit, heb nu vele uren rondgereden op MVB Berschenhoek, ontelbare rondes maar nog meer ontelbare kanonharde crashes (oefenen, oefenen...). Bv de grootse heuvel net even te hard nemen, jumps van ca. 1,60 hoog en dan frontaal op de neus landen of op de afschotten terechtkomen en met 1 wiel blijven haken... Dat soort klappen. Met andere auto's ook dat soort klappen gemaakt maar de kans op breuk was daarbij hoog.

Ik rij met de speed gear + 3 cells lipo, 3 cells eigenlijk te veel van het goede, 2 cells is de beste match maar 3 cells blijft toch leuker, dan maar heel voorzichtig met gas geven.

Heb nu de 50T en 55T spurgears binnen gekregen en ga daar mee experimenteren (prestatie vs temperatuur).

Verder, de Slash en de Erevo 'waterdicht', daar ben ik niet van overtuigd, de constructie, de delen van het cardanhuis sluiten niet mooi aan maar belangrijker, ze worden niet door schroeven tegen elkaar getrokken, naar mijn mening zeker niet stof en waterdicht. Wil je onder vochtige omstandigheden rijden, in water of modder, dan raad ik je aan eerst de difs te demonteren en opnieuw in elkaar te zetten met siliconen. Mijn ervaring na 1 rit onder natte condities op de baan is dat de auto uit elkaar moest, reden, schurende geluiden uit de difs. Ik zou niet in water rijden met de auto's tenzij alles afgedicht met siliconen en ondersteund met een intensief onderhouds schema.

Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe ???????

Volgens mij hen ik iets gemist, kan het niet helemaal volgen......

Het deel van aanpassen, hmmmmmm,
Ik denk inderdaad dat die "prutsers" bij het test-team van traxxas de helft van de tijd hebben liggen slapen.:sleepy: :sleepy:

Hoe ???????
Ik denk inderdaad dat die "prutsers" bij het test-team van traxxas de helft van de tijd hebben liggen slapen.:sleepy: :sleepy:

volgens mij rijden ook test rijders hierro :

Hi,

Verder, de slash en de erevo 'waterdicht', ben er niet van overtuigd, de constructie van de cardanhuizen zijn naar mijn mening niet goed stof en waterdicht. Wil je onder vochtige omstandigheden, in water of modder dan raad ik je aan eerst de difs te demonteren en opnieuw in elkaar te zetten met siliconen. Mijn ervaring na 1 rit onder natte condities op de baan is dat de auto uit elkaar moest, overal modder. Ik zou niet in water rijden met de auto's tenzij alles afgedicht en ondersteund met een intensief onderhouds schema.
:confused::rolleyes:

Hi,

Ik heb de Erevo en de Slash (volgens mij heeft Murky123 over mijn auto's). De Erevo rijd makkelijker dan de Slash, daarnaast, de Slash gaat meer als een 'echte' auto over de baan. Om de slash goed over de baan te krijgen zijn de veren van de Erevo gemonteerd op de Slash (Erevo standaard green dot, 1,96). De Erevo ligt nu met de Slash veren net boven de grond, voor de Erevo heb ik de 'tan 2,06' veren nu in bestelling staan. De standaard Erevo veren zijn goed voor de Slash maar te slap voor de Erevo.

De Erevo en de Slash, traxxas kwaliteit, heb nu vele uren rondgereden op MVB Berschenhoek, ontelbare rondes maar nog meer ontelbare kanonharde crashes (oefenen, oefenen...). Bv de grootse heuvel net even te hard nemen, jumps van ca. 1,60 hoog en dan frontaal op de neus landen of op de afschotten terechtkomen en met 1 wiel blijven haken... Dat soort klappen. Met andere auto's ook dat soort klappen gemaakt maar de kans op breuk was daarbij hoog.

Ik rij met de speed gear + 3 cells lipo, 3 cells eigenlijk te veel van het goede, 2 cells is de beste match maar 3 cells blijft toch leuker, dan maar heel voorzichtig met gas geven.

Heb nu de 60T en 65T spurgears binnen gekregen en ga daar mee experimenteren (prestatie vs temperatuur).

Verder, de Slash en de Erevo 'waterdicht', daar ben ik niet van overtuigd, de constructie, de delen van het cardanhuis sluiten niet mooi aan maar belangrijker, ze worden niet door schroeven tegen elkaar getrokken, naar mijn mening zeker niet stof en waterdicht. Wil je onder vochtige omstandigheden rijden, in water of modder, dan raad ik je aan eerst de difs te demonteren en opnieuw in elkaar te zetten met siliconen. Mijn ervaring na 1 rit onder natte condities op de baan is dat de auto uit elkaar moest, reden, schurende geluiden uit de difs. Ik zou niet in water rijden met de auto's tenzij alles afgedicht met siliconen en ondersteund met een intensief onderhouds schema.

ik snap em wel hoor

Jaja ik heb er vandaag ook een mee genomen!!

Ik was bij Toemen in de winkel en kon hem niet laten staan:D

tijdens ijden loopt de kap tegen de wielen bij jullie ook???

Groet Ronald

Jaja ik heb er vandaag ook een mee genomen!!

Ik was bij Toemen in de winkel en kon hem niet laten staan:D

tijdens ijden loopt de kap tegen de wielen bij jullie ook???

Groet Ronald

gefeliciteerd met je 1/16 slash,
geen last van wielen die tegen de kap lopen, maar ik heb aan de achterzijde dikkere olie en stuggere veren en aan de voorzijde ook dikkere olie.;)

Met de verschillende spurgears 45T (standaard), 50T en 55T gexperimenteerd (met 3 cells en 2 cells lipo), mijn uitkomst is dat de combinatie 50T met de speedgear (28T) een goede mix geeft tussen temperatuur, koppel bij lage toerentallen, remkracht en topsnelheid. De Slash is beter te beheersen op losse ondergrond (kleibaan met veel stof). De regelaar bij deze combinatie is (nog) niet in save-mode terechtgekomen en dat gebeurde wel af en toe met de 45T/ speedgear combinatie (met 2- en 3-cells lipo).

Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back