Traxxas 1/16 Slash Topic

leuke baja!

Ik heb zojuist aan de voorzijde van mijn slash de alu HR knuckles gemonteerd omdat de speling van de plastic stock knuckles me begon te irriteren :(. Nu stuurt ie weer heerlijk lekker consistent rechtuit na elke bocht, zonder telkens te hoeven bij stellen.:-D

wat is die "mini"slash toch een fijn wagentje om mee te rijden
ik heb `m vandaag voor z`n 3de keer uitgelaten, en nog steeds is alles heel ;-)
maar gaat best wel rap,....2e accu + speedpinion & serie-kabeltje... mooie uitvinding

jammer maar ik heb nog geen actie foto`s gemaakt

Ik heb binnen een week na aanschaf mijn Slash weer in de verkoop gezet, reden is keuze voor een 1:10. Bij voorkeur de Rustler. Waarom? Mijn zoontje van 5 rijd er ook mee, maar de Slash is veel moeilijker te besturen dan de Rustler die we hebben gehad. Zo'n verschil had ik niet verwacht, zeker op straat rolt ie erg gemakkelijk om.

Dus wat mij betreft weer een Rustler, of heeft de E-Revo 1:16 ook een betere wegligging? Hoe zou je de wegligging van de Slash kunnen verbeteren (lees meer beginners-proof maken)? Kun je er bv. E-Revo banden op monteren (icm body aanpassen). Of zal dat de wegligging niet verbeteren?

Tsja, zo uit de doos heeft de auto idd. snel de neiging om te gaan "rollen", maar met een paar modificaties gaat het al stuk beter , oa andere olie in de schokbrekers bv 35, en evt, wat met de veerspanning spelen.

Ook een middendiff. scheelt een hoop , daarna heb je veel plezier ervan.
Het is geen "gooi en smijt "auto en is wat moeilijker te controleren als bv de e-revo 1/16.Die heeft langere draagarmen en grotere banden , en dat maakt het verschil,hierdoor is de auto stabieler .Maar dat is ook gelijk het enige verschil.

Wat bv een optie is om de draagarmen van de e-revo te monteren of bredere banden.:cool:

E-Revo draagarmen en banden met een Slash body kan best mooi zijn denk ik. Is er een lijst met onderdelen bekend die je dan zou moeten aanschaffen?

Alleen de Revo banden, zou dat kunnen?

E-Revo draagarmen en banden met een Slash body kan best mooi zijn denk ik. Is er een lijst met onderdelen bekend die je dan zou moeten aanschaffen?

Alleen de Revo banden, zou dat kunnen?

Alleen de e-revo banden gaat niet , simpel die zijn te breed en te groot in diameter en de slash armen zijn te kort, gevolg is dat de banden tegen de kap aan komen en dat je niet kan uitsturen omdat de banden het chassis raken.

Draagarmen monteren van de e-revo geeft al meer iets meer breedte maar als je dan ook nog de e-revo banden gaat monteren ,heb je nog steeds het probleem met de kap.Bij de e-revo is de kap smal en valt net over het chassis, de slash kap niet.
Een optie is bv om tamiya velgen bv van de Ta-05 met banden te monteren die zijn iets groter maar breder op de velg.
Of tamiya m03 banden en velgen , die zijn net aan de maat van de slash velgen maar ook breder .De Hex blijft hetzelfde dus dat past .Zal straks even wat foto's plaatsen ter illustratie.

ik zou eerst een setje draagamen monteren van de e-revo art nr:#7132

Laatst bewerkt:
hier de foto's

de e-revo banden gemoteerd en een Baja Bug kap erop :

DSC08732.jpg

hetzelfde met een slash rattler kap :

DSC08735.jpg

DSC08734.jpg

DSC08722.jpg

verschil van band tussen de e-revo en de slash:

DSC08727.jpg

DSC08729.jpg

verschil in lengte draagarmen , links de e-revo ,rechts de slash

DSC08726.jpg

DSC08725.jpg

Bij de originele Slash komt de rommel ook in de kap terecht, maar het blijft een nadeel, dat klopt.

Ik zag dat de Revo wielen veel groter zijn dan de Slash wielen, zijn dat (bijna) 1:10 wielen? Want dan zou ik ook Anaconda's kunnen monteren, of zijn die dan nog weer groter?

Zou de Slash met Revo draagarmen en wat aanpassingen in de vering dezelfde handling kunnen krijgen als bv. een Rustler? Ik heb het dan over de sporing bij hogere snelheden en de ligging in de bochten.

Laatst bewerkt:
Ze zijn nog wel wat kleiner dan 1/10, maar je kunt wel Anaconda's monteren, daar zit gewoon een 12mm hex op en zou dus gewoon moeten passen.

Wanneer we weer gaan rijden zal ik eens wat vergelijkings foto's maken tussen de MERV en Rustler.

mijn variatie : de Slash met E-revo bandjes ,wel even het camber iets aangepast;) en de body getrimd:mrgreen:
:twisted::twisted:

DSC08745.jpg

DSC08743.jpg

DSC08741.jpg

DSC08740.jpg

Laatst bewerkt:
hahaha egt wel, net even twee lipo's leeg gereden, let wel ik heb het camber wat meer negatief gegeven aan de achterzijde, dit voor het aanlopen batterij compartiment.

Rijdt wel aardig , alleen moet de demping aan de voorzijde stugger worden....voor de rest :D
:cool:

ok dan cool ga ik eerst voor de banden en dan daarna pas de erevo onderdelen.
of dit moet wel zo te gek rijden dan laat ik het zo.
want die baja bug kappie kan er zo ook nog wel op toch?

ok dan cool ga ik eerst voor de banden en dan daarna pas de erevo onderdelen.
of dit moet wel zo te gek rijden dan laat ik het zo.
want die baja bug kappie kan er zo ook nog wel op toch?

baja kap past er nu niet meer op ,zonder drastisch in de kap te gaan snijden.

Nog even kijken hoe op te lossen;):cool:

Back