Traxxas 1/16 Summit Topic

Kan zijn dat je je spullen te zwaar heb belast. Gras is al meestal veel belastend maar mul zand al helemaal. Wat waren de temps van de motor/esc/accu. Over dat zand probleem, dat kan heel veel zijn. Ik zou eerst je hele aandrijflijn los halen en schoonmaken. Je diffs ook meenemen en opnieuw in de olie doen (dus binnen in het diff). En op bevel gear naar het diff nieuw vet, ook je lagers goed nakijken. Als het dan nog niet weg is zou het zo kunnen zijn dat het je motor is (kan je ook eerst kijken of je motor het niet is door je hele motor uit de auto te halen en met de hand rond te draaien kijken of dit soepel loopt)

ik heb nog geen temperatuur meter voor de apparatuur en hij gaf ook niks aan of dat hij afslag ofzo terwijl er volgens mij wel zo'n veiligheids ding opzit maar jah... idd het kan zijn dat ik hem gewoon te zwaar heb belast (er zat ook een 3s lipootje in) maar ik zal zeker joun aanwijzingen opvolgen, dankjewel

3s lipo zonder de pinion te verkleinen is natuurlijk niet goed voor de motor en regelaar.
2s is voldoende ik dacht dat 3s alleen leuk was voor op de weg rijden .
Dit is zo voor de erevo 1/16.

ja maar ik hou van snel en ze zeggen dat je er maximaal een 3s lipo in kan doen dus dat deed ik ;)

oke maar als je het ding gewoon duwt dan hoor je ook kggggg... dus misschien is het een combinatie van zand bij de tandwielen en gewoon puur omdat de regelaar het niet aankon

[mod]Heerlijk ,Dat dit nog een forum is ,het is geen Google die direct het goede antwoord voor je er uit gooit .
En je moet geduld hebben voor je soms een antwoord krijgt .

Dus of je leert geduld te hebben ,of je kunt beter een wat anders gaan doen .

Wiebe Mod.[/mod]

Eigenlijk heb ik me rot gezocht op Google. Ik denk dat ik het maar ga proberen...

Ik was dit hier nog niet tegengekomen , het verwisselen van de tandwielen voor meer kracht maar minder snel.
Ik heb t gedaan en hij gaat met de zelfde snelheid door ruig terrein als over verharde weg .

4175290420_b0e619983e_o.jpg

en

De GPM assen blijken na een hoop verder onderzoek niet goed, maar de standaard MERV assen schijnen heel goed te zijn. Die ga ik dus laten bestellen bij de LHS. Ook heb ik denet bij RC Parts Radio Remote Controlled Vehicles thetoyz.com-new server! een rooie aluminium heatsink met fan voor de motor en een aluminium rear shock tower (mijn plastic shock tower is gescheurd door een ongelukkige landing, ik zie aluminium niet zo gauw scheuren) gekocht. Beide zijn geen Integy maar van The Toyz zelf. Ik laat hier mijn ervaring achter.:D

Laatst bewerkt:
De MERV assen waren binnen, dus die heb ik erop gezet en ik ben gaan rijden. Ik pak m'n schans, doe een backflip en m'n voorwielaandrijving was weg. Na wat onderzoek blijkt dat één van de voorassen uit elkaar was geknald. Drie kwartier en een hoop moeite later zat de as weer in elkaar en kon ik weer gaan rijden. Ik liep naar het park ongeveer een kilometer van m'n huis, ging rijden en toen begon het te regenen :evil:. Ik heb de hele weg op panieksnelheid (erg snel) gerend. Al mijn ledematen doen nu zeer, ik voel me duizelig, heb hoofdpijn, heb een astma aanval gehad en ben bijna flauwgevallen. Ik haat regen!:evil:

Nou, Ik heb al weer zes ritten gemaakt zonder problemen en ben erg te spreken over de heatsink met fan en aluminium shocktower. De motor wordt nu nog maar zo'n 50 graden en de achterophanging voelt nu veel directer. De MERV assen zijn niet meer uit elkaar geknald. Ik denk dat het een slaperige Taiwanees was die een foutje maakte... Ik ben in ieder geval blij! :D

De MERV assen waren binnen, dus die heb ik erop gezet en ik ben gaan rijden. Ik pak m'n schans, doe een backflip en m'n voorwielaandrijving was weg. Na wat onderzoek blijkt dat één van de voorassen uit elkaar was geknald. Drie kwartier en een hoop moeite later zat de as weer in elkaar en kon ik weer gaan rijden. Ik liep naar het park ongeveer een kilometer van m'n huis, ging rijden en toen begon het te regenen :evil:. Ik heb de hele weg op panieksnelheid (erg snel) gerend. Al mijn ledematen doen nu zeer, ik voel me duizelig, heb hoofdpijn, heb een astma aanval gehad en ben bijna flauwgevallen. Ik haat regen!:evil:

Ik mis alleen nog de aanhef : " Lief dagboek" ;)

Ik heb de laatste tijd geen problemen meer gehad. Ik heb denet de onderkant van de wheelie bar erop gezet en de bovenkant niet. Nu zit de wheelie bar met een elastiek aan de bumper vast. Nu is het een standing backflip / wheelie bar!:D

De mini Summit met Titan 550 motor heeft een andere motormount (TRX7360).
Kun je op die motormount dan ook 540 brushless motoren bevestigen?

Crawler banden voor de Summit, bijvoorkeur op de standaard velg

Mede summit eigenaren, wie heeft suggesties?

Echte crawler banden die bijvoorkeur op de standaard summit-velgen passen (een relatief grote en brede velg, met een relatief platte band band/ vrij kleine buiten diameter van ca 96mm).

De standaard band is te hard voor crawlen naar mijn mening, het schuimpje er uithalen geeft geen verbetering, de band grijpt niet om obstakels, hij rijd er overheen/ de band veert te weinig in.

Vandaar, flink gezocht op internet maar ik kan eigenlijk geen alternatieve crawler band voor de standaard velg vinden. Bij alternatieve band/ velcombinaties is vaak de binnen diameter van de velg te klein of de buiten diameter van de band te groot en qua breedte zijn ze ze allemaal vrij smal.

Vandaar, wie heeft er suggesties voor goede crawler banden voor de Summit?

Back