Traxxas Rally VXL topic

Weer een nieuwe!!!!!

7307-rally-3qtr-rt-low_blue-2.jpg


30+mph Out Of The Box…50+mph All-Out!
Velineon® Brushless Power with VXL-3m speed control
Powerful Velineon 380 motor—largest in class
Ready-To-Race® With Included Traxxas Power Cell NiMH Battery

7307-3qtr-chassis.jpg


The throttle is wide open. All four tires howl as they slide across the asphalt. You finesse the input, work the steering wheel. Now you’re perfectly balanced between slip and grip as you carve through the turn sideways, emerging from clouds of tire smoke to scream on to the next corner. This is asphalt rally racing gymkhana style, and the Traxxas Rally VXL is the only R/C vehicle designed to give you the experience of hanging it out in the turns and powering down the straights with the perfect blend of speed, power, and traction. The specially tuned suspension and tire compounds let you ride the slip angle with thrilling precision, putting your skills to the test as you master the art, right in your own driveway. The Velineon® brushless power system combines with 4-wheel drive to give the Traxxas Rally VXL road-ripping muscle that rivals the full-scale racers. Officially licensed BFGoodrich® rally tires deliver authentic style and performance, and the tough, wide-body design features cutting-edge graphics that could only come from Traxxas. Get ready for a new kind of R/C driving excitement with the Traxxas Rally VXL.


Revo Innovation, Tuned for the Street!
The Traxxas Rally VXL utilizes Revo's F-1 inspired, rocker-actuated suspension system which has been expertly engineered for 1/16 Gymkhana racing right down to the oil-filled, threaded-body GTR shocks and rally-tuned progressive-rate springs. The all-wheel drive system rides on full ball-bearings and delivers smooth efficient power through the Torque Control slipper clutch, planetary gear differentials, and Traxxas' proven telescoping u-joint drive shafts. The suspension and driveline are fully integrated into the compact chassis. Intricately molded as a single piece, the chassis balances strength, weight, function and style in an impressive achievement of packaging and performance optimization that could only come from Traxxas.

7307-rally-side_green.jpg



QUICK FEATURES ON TRAXXAS RALLY VXL (#7307)


QUICK FEATURES ON TRAXXAS RALLY VXL (#7307)
  • Ground-breaking performance capabilities for a new kind of R/C fun and excitement!
  • Officially licensed BFGoodrich® rally tires
  • TQ 2.4GHz Transmitter and Receiver with Traxxas Link™
  • Ready-To-Race® with included 6-cell NiMH Power Cell battery
    and charger
  • 30+mph with included NiMH battery,
    50+mph with additional NiMH battery
  • Revo suspension technology specially tuned for superior on-road handling and control.
  • Full-time 4WD
  • Velineon® 380 brushless motor—largest in class
  • Waterproof electronics
  • Torque-control™ slipper clutch
  • Sealed differentials
  • Realistic all-terrain tires with foam inserts
  • Traxxas High-Current Connector
  • Metric hex hardware
  • Rubber-sealed ball bearings
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sowieso geen grote MERV fan (ja weet waar ik over praat heb er zelf ook één)

Ik vind hem nogal 'over-powered' En als er iets mis ging met mijn MERV kan ik In ieder geval het gras in dat gaat hiermee niet gebeuren.

Maar voor de kap niets dan lof :D
 
Leuk, maar op een natte straat doe ik dat nu ook met mijn Merv op straatbanden (Ansmann). Ziet er leuk uit maar ik zou hem er niet bij nemen.
 
Prijs zal wel weer tussen 300 en 400 euro liggen zekers :)

Edit : Volgens berichten :
Suggested selling price, $299

Dus zal het hier in europa wel 299 € zijn of iets meer.
 
Laatst bewerkt:
Slim...
Want door de kleine bandjes rtijd je toch bijna nooit echt offroad...
En zand is ook niet alles , komt ook overal in... Ik reed toen ik mijn merv nog had , daarom ook alleen op skate banen, en semi onroad/ parkeerplaatsen.

Dan is dit een veel mooier gezicht!
 
yay, een Mini slash met andere wielen, bumper en kap. :) vind hem wel cool, ondanks dat ik de kap een beetje rare proporties vind hebben.
 
jeete ontwerp dan gewoon een nieuw chassis.... gaan ze nu elke nieuwe auto baseren op het 1/16 chassis?

kap is wel mooi:p


lage ontwikkelingeskosten, dus hogere winstmarge
het gaat bij een producent om geld verdienen, en op deze manier verdienen ze meer als dat ze een heel nieuw 1/16 chassis ontwerpen.
of je moet 600 dollar voor een wagentje neerleggen want de R&D moet terug verdient worden.
 
Back
Top