Traxxas Rally VXL topic

In een cirkeltje...

...blijft een puntje, toch meer grip willen en dan op zijn dak. En swaybars, de auto verlagen is niet het antwoord. Ik blijf er bij dat zonder ingrijpende aanpassingen, in een cup een stuk of wat van die Rally's op de baan zetten juist met die standaard banden, da's volgens mij de manier voor deze auto. Dan heeft iedereen hezelfde probleem, de rally gebruiken zoals de rally bedoeld is. Of anders met veel ruimte gewoon op een parkeerplaats blijven bashen, ook leuk.

Het enige, de gymakhana rijstijl gekoppeld aan laagdrempelig/ niet ervaren rijders lijkt me een lastige combi. Trefzeker driften is lastig maar probeer dat eens bij snelheden zomaar tussen de 20 en 60km/ uur, en dan trefzeker met meer rijders. Ik kan mij voorstellen dat je dan wat wil uit proberen met een gyro...

Net nog 2batterijen leegereden. Na de eerste batt was alles warm maar niet heet, lang van heet zelf.
Stop de 2e erin, en na 5min niets meer, het rode lampje op de ESC knipperde. De temps waren ok, in de 40graden voor de esc, en de motor ietsje warmer.
Na afsluiten van de esc en terug opzetten was het probleem verholpen.
Nog ervaringen hiermee?

grtzzz

Net nog 2batterijen leegereden. Na de eerste batt was alles warm maar niet heet, lang van heet zelf.
Stop de 2e erin, en na 5min niets meer, het rode lampje op de ESC knipperde. De temps waren ok, in de 40graden voor de esc, en de motor ietsje warmer.
Na afsluiten van de esc en terug opzetten was het probleem verholpen.
Nog ervaringen hiermee?

grtzzz

Het blijft qua hart een merv of slash 1/16 met dezelfde mogelijke problemen. Het begin van het einde van je servo en/ of je regelaar? Bij één slash was het de servo die deze symptomen veroorzaakte maar daarna is toch ook de regelaar kapot gegaan. In de ander was het de regelaar die af en toe de hik had met dezelfde symptomen. Daar is tzt een metalgear servo in gegaan, ik rij nog steeds met deze regelaar, tot op heden geen problemen, misschien heb je geluk..

Laatst bewerkt:
Net even het achterdiff eruit gehaald en... Helemaal geen olie. Nu had ik als dikste 50k dus heb ik dat er in gedaan. Denk dat dat al 10x beter gaat rijden. Het voelt nu al beter.

idd, had ik ook al gemerkt. Wanneer ik aan het driften was e iets te vel instuurde wiel er achteraan een wiel stil terwijl het andere vrolijk verder spinde.
Ga dat ook maar eens vullen dan....

grtzzz

Net even het achterdiff eruit gehaald en... Helemaal geen olie. Nu had ik als dikste 50k dus heb ik dat er in gedaan. Denk dat dat al 10x beter gaat rijden. Het voelt nu al beter.

Dat is hetzelfde verhaal als met de MERV (duh... dezelfde auto) en daar word aangeraden om 30k voor en 50k achter voor de diffs. Het zal je natuurlijk ook niet verbazen als de voorste ook droog/leeg is.

De voorste ga ik er uiteraard ook even uit halen en was ik al van plan 30K in te doen.

Denk alleen dat achter nog iets dikker in gaat voor en sperwerking, denkt dat dan het driften nog beter controleerbaar gaat worden...

Ga de mijne ook vullen...
Hebben julie de uitgang voor de kabels van de batterij ook wat ruimer gemaakt, ik had kleine scheurtjes in de kabels van de stock batterij en heb deze dus wat ruimer gemaakt.
Denk net aan iets, om met gripperige banden tog iets minder last te hebben van griprols, is het dan niet een idee om 2stock batterijen in de rally te stoppen? Deze zijn iets zwaarder, en zitten laag in de wagen dus zou je in theorie tog minder last van griprols moeten hebben?

grtzzzz

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag een setje alu wheelhubs van 3racing opgehaald. Deze zijn 6mm breed en is dus ong een 2-3mm per kant meer. De standaard wielen passen nu perfect in de wielkasten, allesinds ze komen net gelijk met de zijkant.
Het zijn maar een paar mm's maar ik vind het optisch tog veel mooier!

grtzzz

Wat later door problemen met de moderne middelen;)

full

full

full

hhm, eigenlijk nog niet getest. Morgen volgt de eerste testrit na de mod en dit dan ook met 2 stock batterijen. Dan heb ik met wat banden met meer grip mss minder last van griprols.
Is het dan nog niet minder, komen er zeker sway bars op!

grtzzz

netjes hoor!

Heb je geen problemen met sturen dat de kap in de banden gaat snijden?
En kun je de moertjes er nog wel ver genoeg op krijgen?
Ik lees dat die meenemers precies 6mm zijn, dus dat zou de perfecte maat moeten zijn.
Ben al een tijdje op zoek naar die dingen, maar heb ze niet kunnen vinden.
Passen de pinnetjes ook goed (zijn ze niet te smal)?
Wat is het onderdeel nummer?

Laatst bewerkt:
ze zijn idd 6mm, maar heb ze net al gedemonteerd omdat de wielen loskwamen. De moertjes gingen er al niet ver genoeg op maarja ik heb geprobeerd;)
Onderdeelnummer zoek ik straks even op, ze waren van 3racing.
Maar ga ze gewoon stock laten denkk, ik kijk de volgende keer wel naar velgjes met wat meer offset...

grtzzzz

Back