Traxxas Rally VXL topic

Idd! ziet er heel goed uit!! Knap werk
als ik ook zo'n setje kan bemachtigen weet ik wat doen;) Mss dat er binnekort tog een setje van traxxas uitkomt...

Waar heb je eigenlijk die mooie allu turnbuckles en pushrods gehaald?

grtzzz

nog even over die turnbuckles en pushrods, passen die van de slash 1/16 op de rally of zijn die korter/langer?

grtzzz

hmmm... begint me wel echt te jeuken om zo'n Ken Block Fiesta te halen om samen met een vriend van me rond te driften in een parkeer garage hier. erg leuk autotje.

Ik vermoed dat we vanaf half december met een grote groep "drift meetings" kunnen gaan organiseren. Leuke locatie hiervoor: IKEA barendrecht, die zijn op zondag dicht en hebben een asfalt parkeerplaats in de open lucht en overdekt...

parkeerplaats bij Praxis Megastore Amsterdam Z.O. is ook Rally waardig!
Zeker doordeweeks overdag is alleen de noordelijke helft in gebruik en het zuidelijke deel staat meestal leeg afgezien van wat personeels auto's in de hoek.
wel redelijk wat steentjes.

Kunnen de andere Rally Rijders mij even een plezier doen? 3S lipootje er in met auto in de hand kijken of je wielen op volgas krijgt zonder haperen??
Op 3S lipo volgas gaat ie bij mij een beetje haperen, het lijkt wel de REV limiter van de VXL-3M, maar deze zou pas bij 50.000 RPM moeten ingrijpen en dat zou je niet moeten halen op 3S. Het kan zijn dat ze m bij de nieuwere VXL-3m's hebben geknepen?
(Velineon 380 = 4000kv X 11.7V < 50.000rpm)

Zal wel even snuffelen op Traxxas forum of daar iets over bekend is.

ben er dan ook, de keer daarachter zit ik middenin de examens en kan ik niet komen.
tog een rothobby tijdens de examens, ik hoor men wagens altijd roepen bestuurd te worden als ik aan het leren ben;)

grtzzz

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
@MMirage :
Ik heb er een 3S Lipo in en die gaat wel volluit op full throttle
(3S = 11,1V trouwens)

Dank je!

Kan me ook herinneren dat in de VXL-3M regelaar niet zozeer een REV limiter zit, maar meer een current limiter. Ben niet echt een elektricien, maar klinkt aannemelijk. Wie heeft daar verstand van?
Wellicht heb ik ook TE goede lipo's, 40C met 1800mah is aanzienlijk meer dan de gemiddelde 3S-ert....
De VXL-3M in de 1/16 Erevo heb ik nooit geprobeerd met deze uber- lipo's, had al gauw de MMpro er in. Wel de VXL-3M op 4S geprobeerd met de regelaar in Nimh-mode en 20C 1600 mah 2S lipo's, toen was de limiter overduidelijk!

Wat betreft het voltage: ik ze op RC forums nooit mensen met de volle 4.2V per cel rekenen, meestal 3.7-3.9 (onder last ?)

Rickyyy, jij hebt die uber-lipo's ook nog toch, kun jij eens testen voor me?

Rij overigens nu met VTEC slicks 30R van LRP, meer grip dan stock, maar nog steeds mogelijkheid tot driften. Rijden naar mijn smaak goed !

Ik heb nergens last van. Op 3S gaan de wielen zonder te haperen rond!

Heb nu van die plastic driftbanden en dat ik ook wel erg leuk! Op 3S helemaal :D

Dank je, dan is het toch mijn regelaar.
Nou ja, heb er niet zo heel veel last van want op 3S met Rally volgas haal je zelden. tegen die tijd ben je al lang een stoeprand, lantaarnpaal of been tegen gekomen...:p

Welke 3s past er van hobby king, ik kom de juiste maar niet tegen. Kan/wil iemand even een linkje plaatsen aub?

Op redelijk korte termijn kunnen we een keer een driftmeeting bij mij houden ;)
De tekeningen liggen al klaar en waarschijnlijk binnenkort met Rickyyy eens wat leuks bouwen.

De overdekte garage heeft een ruimte van 8x9m (iets meer is mogelijk, maar daar staan op dit moment nog spullen). Het wordt wel puur een drift circuit. De baanbreedte is maar 1m, dus driftbandjes zijn wel een must denk ik.

Schets:
driftlayout.jpg

Uitwerking zoals het (waarschijnlijk) gaat worden:
DriftCircuit_alt.jpg

Zal binnenkort eens gaan testen of er te rijden is met de originele Rally bandjes...

Back