Traxxas Rally VXL topic

mooi gespoten, lijkt nu idd meer op een fiesta dan op een focus.

(voorkant heeft iets weg van een aston martin, of ligt het aan mij?))

Klopt ja, de neus heeft erg veel weg van een Aston Martin, dit was mij ook al opgevallen.

De Pro-line kap is breder ja :)
Ik heb op de foto's er 9mm offset velgen onder zitten, en ze steken net wat uit ( voor foto's vind ik dat mooi ). Als ik ga rijden doe ik dat uiteraard niet :P

Ik heb onlangs de Traxxas Kyle Busch gekocht. Dat ding gaat met 1 Lipo 1500Mah 11.1 al als de brandweer, binnenkort met 2 lipo's rijden.

Wat mij alleen tegenvalt om hem bij volgas wegrijden rechtuit te houden. Hij spint alle kanten op. Wat kan ik aanpassen om dit te voorkomen?

Weet niet of dit Topic hiervoor bedoelt is, maar volgens mij staat de Kyle Busch op hetzelfde chassis van de Rally. Corrigeer mij als ik het fout heb.

Je moet dan gaan werken met gripbandjes.
Wat ook belangrijk is, is dat je Toe-in en Toe-out gaat gebruiken.
Dan pakt ie namelijk stukken meer grip.

Voor Toe-in en Toe-out verwijs ik je even naar de zoekfunctie en anders google.
Is zeer veel uitleg over te vinden :)

ze zijn idd hetzelfde, de fiesta, de kyle busch, de ken block, de mustang, allemaal de rally met andere velgen en body.

probeer eens betere grip banden te zoeken.

Wat voor gripbandjes adviezeren jullie?

@q racing: Dit stukje tekst van de PK racing site heeft dus betrekking op NiMh accu's? :

Als je meer topsnelheid wilt, kun je 2 accu's in serie zetten, zodat de motor de dubbele spanning krijgt. De topsnelheid gaat daarmee omhoog van +/- 50 km/u naar een bloedstollende 80 km/u! Dit moet je niet doen als je op mul zand rijdt, dan kan de elektronica en de motor het te zwaar krijgen.

Jep geldt alleen voor nimh ,dan wordt de maximale spanning esc :2x 7,2volt, dus 3s is maximaal , of 2 x nimh 7,2 pack in serie
denk nu niet : 2x 2S in serie , das ook poef , ;lees de 1/16 topics eens door

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg makkelijk te bouwen hoor. ;) (je kunt letterlijk een 1/8 Traxxas Rally bouwen met allemaal originele Traxxas onderdelen. :) )

Ok, fair enough. De Banden zijn dan standaard buggy on-road wielen. en de body van een Kyosho GT2. past allemaal perfect. als je een erg leuk rijdende all-raound on-road auto wilt bouwen waar je op elke verharde ondergrond (en zandweggetjes etc) erg goed kunt rijden, zeker een aanraden. :mrgreen:

ESC vervanging

Afgelopen woensdag voor de tweede keer in 3 maanden m'n Rally VXL terug gebracht met stroom panne. Eigenlijk ben ik wel klaar met de standaard VXL ESC en motor en wil het probleem echt oplossen.

Ik rij met standaard gearing op 3S en ben op zoek naar een goede vervanging van electronica.

Heeft iemand ervaring met Mamba spul op de Rally?
Wat hebben jullie erop gezet?

Waar moet ik op letten?

Back