Traxxas Rally VXL topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 30 sep 2010.

  1. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zou 'm in het on-road gedeelte van het forum zoeken, misschien dat hier daarom zo weinig gebeurt.
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Is wellicht een idee om hem te verplaatsen..

    zal eens kijken of dit met een modje is te bespreken ..
     
  3. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Is het verplaats of kan ik hier mijn woordje nog doen?
    Ik doe het gewoon nog effe hier.

    Ik kan bij Coenraad mijn Hpi hotbodie cyclone d4 inruilen, voor de Traxxas Rally.
    Mijn vraag ( en): Hoe is zijn weggedrag, hoe is ie met driften, waar op kan je het beste rijden ?
     
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Mathijs lees eens het draadje al je vragen worden meerdere malen uitgelegd
     
  5. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Gaat er nog wat gebeuren in dit topic ,of is iedereen op de rally uitgekeken?
     
  6. eddymath98

    eddymath98 Guest

    Vind hem wel heel cool er uit zien maar het is een rally auto en rally auto's horen offroad kunnen te gaan lijkt mij...
    Deze kan dat niet goed..
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    omdat ? wat versta je onder off-road te gaan ?waarom kan hij dat niet goed ? :confused::rolleyes:

    rijden 1:1 rally auto's ook niet over vlak terrein zoals asfalt ? en daarbij op harde ondergrond en zand ?
     
  8. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Jawel, maar dat kan niet goed met deze denk ik.

    Of wel ?
     
  9. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Bij mij ging het op gravel prima, mits je normale banden gebruikt en niet op 3s rijd.
     
  10. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Met steentjes ?
     
  11. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ach de rally ziet bij mij asfalt, hard zand, aarde en afwisseld betonplaat met een laagje zand , alles gaat goed , lekker glijen e.d , prima karretje ...;), echter wel zonder dat ruck vxl setje :wink::p
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  12. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Nou zijn we het over één ding eens @ Motorsport, ik vind velineon ook bagger...

    Ik kan niet kiezen : E-revo 1:16/ Rally 1:16. Ik ben meer een offroad man, maar driften en onroad vind ik ook wel geinig :confused::confused:

    Iemand hulp met plus en min punten ? :help:
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Rijdt zelf met een velineon setje op 3s lipo's.. werkt toch gewoon goed. (gewoon niet met de vertanding lopen rommellen, is er niks aan de hand. :D )

    Hoewel, heb er ook al een MMP in gehad met een 5700kv C4 motortje.. was ook een beetje overkill. misschien nu de 5700kv 4-pole caste motor eens proberen. :lol:


    pluspunt is dat 't ding erg leuk rijdt, en voor een on-road auto ook erg robust is.
    nadeel is dat die een relatief kleine wielbasis heeft, en daardoor vrij snel achterstevoren staat.
    Ook moet je hem geen banden met teveel grip geven, dan vlieg je over de kop, heeft een te hoog zwaartepunt daarvoor.
    maar voor bijv in een skatepark is die gewoon über. :D wil hem iig niet missen.
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ikzelf heb liever meer settings zodat de esc naar eigen rijgedrag kan tweaken.

    Heb wel de auto uitgebalanceerd op 1 lipo en voor de rest eigen esc/motor combo de rest standaard , t-bone bodemplaat en back bumper, heerlijk karretje .

    De e-revo is beter in het echte off road werk , voor on-road niet .
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2012
  15. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Ik ben een echte offroad man. Maar ik vind dat karretje toch wel leuk.

    Word de e-revo...
     
  16. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Waarom vinden jullie de velineon niks?
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Niet genoeg settings om te tweaken. och, ik stel het exp op 't gas en de rem hoeveelheid in op de zender als dat nodig is. zelfs in de MMM regelaar pas ik zo'n beetje niks aan.
    zolang het gewoon leuk rijdt is het mij goed. rijdt toch niet op een baan, dus 0.01 seconde tijdverschil zal me helemaal niks boeien.
    de fun bij het rijden gaat het bij mij alleen om, en dat wil prima met zo'n standaard setje. :D
     
  18. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    enige nadeel van de VXL set vindt ik dat het remmen over het algemeen niet lekker werkt(niet hard genoeg) dit is dan wel weer op te lossen door tijdens het calibreren van zender de regelaar voor de gek te houden.
     
  19. Mc T

    Mc T

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    170
    Rally met Rally

    Vind hem wel heel cool er uit zien maar het is een rally auto en rally auto's horen offroad kunnen te gaan lijkt mij...
    Deze kan dat niet goed..


    Offroad gebruik, Tamiya rallyblocks er onder, de vering wat hoger draaien, gewoon op twee cells, verbazend hoe ver hij komt en op offroadcircuits mee kan rijden, een klein, heel rap karretje. Wat een groot verschil maakt bij dit karretje is een flinke achter spoiler, bijvoorbeeld van een 1/10 buggy op het dak, compleet ander autootje qua sturen.

    En onroad, gewoon de originele wielen er onder en knallen, volgas overdwars door de bocht, ondergrond maakt daarbij eigenlijk niet uit, asfalt, straatstenen of onverhard (en dat eerder veel te hard met de standaard vxl op twee cells, op 3 cells is dat eigelijk niet meer te doen tenzij je heel veel ruimte hebt).

    En eigenlijk niet te slopen net als de andere 1/16's. Ik doe eigenlijk niets aan deze auto's qua onderhoud, afstoffen na de rit, klaar voor de volgende keer. Leuk karretje.
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik rijdt er zelf mee in skateparks. Mustang body er op, en de HPI Vintage wielen. staat super, en heef top dat beton van 't skatepark net genoeg grip om fatsoenlijk weg te komen en ongeveer de richting aant e geven die je op wilt. :D Blijf het een erg leuk autotje vinden.
     

Deel Deze Pagina