Traxxas Rally VXL topic

OKe, maar nu ben ik dan wel heel benieuwd naar jouw kappen.
IMG_2936.jpg

IMG_2686.jpg

IMG_2306.jpg

DSC09886.jpg

en zo kan ik ng even doorgaan.tevreden ;)
en nu weer ontopic dan maar.

IMG_2306.jpg

DSC09886.jpg

en zo kan ik ng even doorgaan.tevreden ;)
en nu weer ontopic dan maar.

Mooie kappen, maar geef toe, als je meer foto's plaatst en lekker inzoomt dan zie je ook bij jou de nodige schoonheidsfoutjes (underspray bij het spatbord van de rustler bijvoorbeeld). Neemt niet weg dat die spektrum kap erg mooi bedacht is (hoewel er daar ook wat minder gelukte lijntjes te zien zijn.) Ik bedoel het niet als negatieve kritiek op je kappen. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat een kap niet fabrieks perfect hoeft te zijn om mooi te zijn ;)

ps: Mooie kappen zijn volgens mij NOOIT offtopic :yes:
ps2: Ik neem het niet op voor Dudderie, alleen voor zijn kap (scheelt weer wat pm's hoop ik?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb m'n Boss 302 rally een beetje omgebouwd. die 12T Titan motor rijdt op zich best leuk in een rally, mja, als je nog wat anders hebt liggen, kun je dat ja ook er in drukken dacht ik zo. (plus, iets meer eindsnelheid mocht die wel hebben.)

DSCN4754.jpg

DSCN4756.jpg

Is nog niet zo superveel aan veranderd. MMP, 5700kv C4 motor (bouwgelijk aan de cc motor. )Alu toe links en pushrods en HPI bandjes.
Die banden zijn iig zeker een aanrader, de rally kan nu met een wheely van de plek komen. :shock: Dragracing style zeg maar.

moeten nog wel swaybars op komen en de alu fusees van HR. (die bevielen met op de Revo toen perfect.) de plastic kogeltjes vervangen door de metalen versie en uiteraard een setje GTR shocks. maar dan zal die ook af zijn wat mij betreft. :)

Heb zelf ook een mooi kapje voor m'n andere Rally gevonden. :)

DSCN4749.jpg

DSCN4751.jpg

DSCN4752.jpg

Voorste bodysteun moets iets aangepast worden. (motorkap ligt lager als de wielkasten bij deze body.) maar al met al vind ik hem zo zeker goed staan. :mrgreen:

Laatst bewerkt:
lengte van het chassis verbaasde je niet? en de mamba monster setup? ;-)
Jawe, maar dat was pas in tweede instantie, toen ik beter keek omdatik de bumper miste ;)
Heb je voor ons leken nog een type van die hpi bandjes/wielen? Klinkt wel goed, dragracer style wheelies!!

Laatst bewerkt door een moderator:
zijn de HPI Racing X-groove wielen. (D-Compound. )
Heb er nu nog maar 1x mee gereden, op erg guwe ondergrond. en de slijtage viel me tot nu toe toch heel erg mee. (heb met zo rijden al eens een setje kaal getrokken.. :? nooit meer meuk banjes voor mij iig! )

Ik zet hier mijn vraag maar bij omdat het ook over de rally gaat, ik wil graag een rally wagen en zit nog in dubio. Het gaat dus over de Traxxas rally VXL RTR 1/16 en de Traxxas Ken Block gymkhana Fiesta.
Als ik de foto's zo bekijk van de Ken Block versie, ligt deze wel heel erg laag op de weg met de neus, zal denk ik niet geschikt zijn om ook op straat er mee te rijden? Gezien er toch vaak wel iets op de weg ligt, dan lijkt me de Rally toch iets meer geschikt. Wie heeft er nuttige tips waarmee ik kan besluiten om de juiste keus te maken, want vind ze allebei even mooi en is het uberhaupt wel een verstandige keuze, omdat ik ook hier in dit topic iets had gelezen over een Merv? Weet niet wat dat voor auto is, want als ik Merv in typ bij google, dan krijg ik heel wat anders dan een auto. Lijkt mij dat deze naam een afkorting is? Wil gewoon graag een leuke, mooie en stoere rallywagen, maar heb er niet zo veel verstand van en dan is het moeilijk om iets te kiezen.

De Ken Block en de Rally zijn exact dezelfde auto's ;)
Banden en de kleur van de turnbuckles / push rods zijn het enige wat anders is.

Je kunt de Ken Block dus precies hetzelfde afstellen als een Rally.

Voor straatgebruik raad ik je eigenlijk de MERV aan ( Mini E-Revo ).
Daar is de MERV beter geschikt voor, omdat de Rally toch wel laag ligt.

Wel is het gewoon goed te doen met de Rally, maar ikzelf denk dat je veel meer plezier zult hebben van een MERV.

Ik rij zelf met de Rally op een binnenbaan, die echt gemaakt is voor de Rally. Dat is natuurlijk wel super leuk, maar thuis buiten rij ik er ook echt niet mee. Alleen met de Slashes.

Ik zou zeggen, zoek eens wat filmpjes van de mini e-revo op youtube :)

Dank je wel voor je berichtje, ik dacht dat er verschil in zat in die twee, maar niet dus. Maar als ik het goed begrijp kan de body van de Ken Block dus wat verder omhoog, zodat ie iets verder van de grond komt? Hij is wel heel erg mooi....

Nu weet ik dus wat Merv is, heb even gekeken bij google en daar afbeeldingen bekeken, maar dat is niet helemaal mijn ding. Wil er ook wel mee op de baan gaan rijden, maar zover was ik nog niet gevorderd, wil eerst volgende maand eens bij Deventer kijken (Tamiya Challench) en ook in Apeldoorn eens kijken wat dat voor een baan is. Maar zal eens verder kijken bij de Merv, misschien dat ik toch nog iets leuks tegen kom.

De Rally ligt sowieso laag, maar dat heeft de Ken Block ook.
Beide kunnen de body posts aan de voorzijde ( in mijn ogen ) te weinig omhoog.

Als je dikkere shockolie gebruikt, komt hij ook wel verder van de grond. Hij zakt dan namelijk niet meer zo ver door.

oei, daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Dan zal er waarschijnlijk dus ook andere vering op moeten of zie ik dat verkeerd?

Nee hoor, dat is niet nodig.

Er zijn meerdere opties

- De shockbrekers vullen met dikkere olie.
- Je kunt ook stuggere veren op de shocks zetten
- De veren zijn 'in te stellen'. je kunt ze dus strakker draaien.

Door al deze dingen komt het chassis hoger van de grond.
Alleen bij optie 1 en 2 moet je iets extra's kopen, maar dat kost bijna niks.
Zo rond de €5,- voor dikkere olie, en €3,- voor stuggere veren.

Met optie 3 kom je ook al een heel eind.

'Uitleg' over shock olie.
Als je dunne shock olie hebt ( standaard Traxxas 30 WT ) duwen de veren sneller in. Doordat de veren ingedrukt worden door het gewicht van het chassis, zakt het chassis. Heb je dikkere olie eb/of stuggere veren, dan zakt het chassis niet zo snel door het gewicht.

Oke, super. Dat zijn nu gewoon normale antwoorden waar ik wat mee kan. De makkelijkste manier is denk ik gewoon stuggere veren op zetten, maar dat van de olie is ook niet eens zo'n slecht idee. Nu nog eens bedenken welke ik nu het liefst wil hebben, keus is niet zo makkelijk, gezien ze allebei mooi zijn. Ik vind zo wie zo dat losse onderdelen niet duur zijn van traxxas, valt me eigenlijk allemaal reuze mee.

Back