Traxxas Rally VXL topic

Is idd wel een gave kap, maar heb me net de blauwe rally VXL aangeschaft en om nu gelijk een andere kap op te zetten is ook wat :s.

Oh ja, zou het ook wel doen hoor, als ik de kap van Ken Block los kan kopen :yes:, want vond de keuze toch wel heel erg moeilijk en zou die er ook nog wel bij willen hebben. Maar kan hem nog niet vinden waar hij los te koop is. Maar verder vind ik hem wel super rijden, moeten nog wel andere bandjes onder voor het driften.

Wil je met die rally vxl op de baan in deventer of apeldoorn rijden? Dan is het alleen om te trainen of niet? Wedstrijden zijn er daar niet voor deze auto. Vandaag had je trouwens ook in deventer kunnen komen kijken.. we hadden weer een wedstrijd.
Dank je wel voor je berichtje, ik dacht dat er verschil in zat in die twee, maar niet dus. Maar als ik het goed begrijp kan de body van de Ken Block dus wat verder omhoog, zodat ie iets verder van de grond komt? Hij is wel heel erg mooi....

Nu weet ik dus wat Merv is, heb even gekeken bij google en daar afbeeldingen bekeken, maar dat is niet helemaal mijn ding. Wil er ook wel mee op de baan gaan rijden, maar zover was ik nog niet gevorderd, wil eerst volgende maand eens bij Deventer kijken (Tamiya Challench) en ook in Apeldoorn eens kijken wat dat voor een baan is. Maar zal eens verder kijken bij de Merv, misschien dat ik toch nog iets leuks tegen kom.

Wil je met die rally vxl op de baan in deventer of apeldoorn rijden? Dan is het alleen om te trainen of niet? Wedstrijden zijn er daar niet voor deze auto. Vandaag had je trouwens ook in deventer kunnen komen kijken.. we hadden weer een wedstrijd.

Jammer dat ik dat niet wist, anders was ik gekomen. Had het maar eerder gezegd. Nee, wedstrijden ben ik geen type voor, vind het leuk om er zo mee te rijden, maar ben niet geschikt voor wedstrijden. Dan zou het puur voor trainen/oefenen zijn. Maar wil eerst nog de auto zelf een beetje onder controle zien te krijgen, want ben nogal voorzichtig aangelegd :rolleyes: en stap nu van een buggy over naar een rally en dat rijdt toch wel even wat anders. Maar kun je me een pbtje sturen met wanneer er weer een wedstrijd is?

Ik las het nu pas sorry, en ooh om te oefenen haha.
maar over de volgende wedstrijd zei je het zelf al. Dat is de dutch tamiya challenge hier in deventer die is 17 juli.
Jammer dat ik dat niet wist, anders was ik gekomen. Had het maar eerder gezegd. Nee, wedstrijden ben ik geen type voor, vind het leuk om er zo mee te rijden, maar ben niet geschikt voor wedstrijden. Dan zou het puur voor trainen/oefenen zijn. Maar wil eerst nog de auto zelf een beetje onder controle zien te krijgen, want ben nogal voorzichtig aangelegd :rolleyes: en stap nu van een buggy over naar een rally en dat rijdt toch wel even wat anders. Maar kun je me een pbtje sturen met wanneer er weer een wedstrijd is?

Die datum staat al een tijdje op de kalender :D. Alleen staat er op de site van Deventer geen tijden helaas.

Tja, het zal dan toch gewoon oefenen zijn, ben geen 18 meer helaas die dat soort dingen (zoals mijn zoontjes) het gauw onder de knie hebben. Maar als ik het onder de knie krijg, dan wil ik ook wel gaan hoor, was met de buggy ook, in het begin voorzichtig, totdat ik een plekje had waar wat zandbak zand naast lag en of hij even lekker wilde spinnen. Maar goed, is totaal offtopic nu. Eerst maar eens goede bandjes er voor vinden en de body van Ken Block. Had wel mooie bandjes met gave velgen gezien, maar vind het zo moeilijk omdat ik dus de maten niet exact weet en weet dus niet welke er geschikt voor zijn. Heb er wel wat over gelezen, maar wordt er niet veel wijzer van. Ben al bijna de hele dag het topic hier aan het doorneuzen over van alles en nog wat, maar sommige dingen is gewoon voor mij niet te begrijpen.

Nou ja, weet nog niet zo zeer of dat niet aantrekkelijk is, hij zal wellicht een heel stuk goedkoper zijn als de VXL. Denk als ik de mijne nog niet had, toch voor de brushed uitvoering had gekozen. ;) Ga er proberen een driftauto van te maken, dus dan heb je de snelheid niet nodig.

Is ook niks mis mee, er zijn er alleen die het uiterste uit proberen te halen en dan gaan klagen dat het kapot gaat.

He overloper :rolling: hahaha. Dat zat ik me ook te bedenken, mijn twee rally's brushless zijn ideaal hoor, nergens geen klagen over, dingetjes zijn supersnel, heb er de grootste schik mee, zit alleen dan nog te wachten op speciale bandjes, maar over de brushless totaal geen probs mee.

Ken Block Edition

Beste medeforummers,

Even een vraagje en julie mening.
Mijn zoontje wil graag met RC rijden beginnen.Hij (wij) hebben nu twee Dnano's maar hier is de sjeu zolangzamerhand wel wat af.Deze gaan dus in de verkoop.

Nu is mijn zoontje helemaal rally gek. Ik ben dus voornemens een tweedehands
Tamiya Subaru Impreza te kopen, voor hem. Alleen rijden is niet zo leuk, dus pa doet gezellig mee. Nu heb ik dit draadje, vol bewondering, gevolgd en kom tot de conclusie dat de Traxxas 1/16 Ken Block Fiesta niet echt geschikt is om ook over minder mooie asfalt wegen of bospaadjes te blazen...... Of heb ik dit mis?

Indien de Traxxas Ken Block Fiesta niet geschikt is voor het wat ruigere Rally-werk dan zal ik voor mijzelf iets anders moeten bedenken.
Ik heb wat speurwerk gedaan; maakt Tamiya geen 1/10 rally auto's meer?
Ik wil geen buggy, truggy of monstertruck, maar gewoon zo'n Impreza WRC o.i.d.
Ik zag bijvoorbeeld bij Toemen een Kyosho Fazer Subaru WR Rally - RTR
staan. Nu vind ik deze body niet mooi, dus daar zal een ouder type op "moeten".
Daarnaast wil ik hem dan voorzien van een brushless motor plus regelaar.
Is dit eenvoudig te realiseren bij de Kyosho of moet dan de hele wagen verbouwd worden.

Nogmaals, ik zou het liefst voor de Traxxas Rally Ken Block Fiesta willen gaan, maar ben bang dat deze niet echt geschikt is voor bospaadjes en oneffen wegen.

Graag jullie advies en mening / alternatief !

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg.

Erwin

Ik persoonlijk vind de rally wagen niet echt geschikt om over bospaadjes en zo te rijden. In ieder geval niet voor het ruigere werk. Dat is mijn persoonlijke mening hoor. Denk dat je zo wie zo dan beter een slag groter kunt nemen, een 1/10 of zo. De rally (heb ze allebei, de ken block en de rally) is leuk om over gladdere wegen te rijden, of niet al te hobbelig zand. Hoe andere rally's (van bijvoorbeeld Tamiya of zo) zijn, weet ik niet. Maar wil je echt over bospaadjes rijden, dan raad ik je deze niet aan. Weet niet of je in de buurt woont, anders had je wel even mogen komen kijken, zien doet meer als woorden natuurlijk. Overigens zit ik er zelf aan te denken om de rally (blauwe) weg te doen (ken block uiteraard niet), want heb er nu 2 en kan maar met eentje tegelijk rijden.

Het ligt eraan wat jij 'offroad'/ ruigere rally werk noemt.

Hier een filmpje van URC met de Rally ( Let wel op dat dit de Ken Block uitvoering is, en hij dus met de driftbanden op het circuit rijdt )

Ook heb je nog de Tamiya DF-03 :

Hou er wel even rekening mee wat Yang(de gast van URC) zegt :
Op een gegeven moment rijdt een 'professionelere' coureur met de Traxxas Rally en zegt : he's trying to make it look good.. even driving it slower. Toch gaat het mis elke keer. Ik weet niet of dit puur aan de banden ligt, omdat hij de driftbanden gebruikt.

Met de DF-03 rijdt Yang zelf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back