Traxxas Revo topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 2 jul 2005.

  1. alfaracer

    alfaracer Guest

    Kijk, Nusti, dat vind ik nou eens goede info ... :) nu nog een paar foto's misschien ?
    Volgende week komt mijn Revo binnen, en ik ben zeer benieuwd hoe hij zich zal gedragen. zijn er nog speciale tips over inrijden, dan graag.
    Ik rij met 20% tornado-truck, of zal ik hem inrijden met 16%?
    Ik geloof best dat de wegligging vele malen beter zal zijn als de Savage. in mijn Savage ligt inmiddels een Orion Wasp (.26) en een driebak. hij gaat tekeer als een echt wild beest (savage :wink: ), maar kiepert ook nogal eens om.
     
  2. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Hou bij het inrijden gewoon de handleiding aan, je rijd de auto dan in 5 tankjes. De inrij methode is erg goed en goed bruikbaar voor andere motoren. Het 6de tankje zou ik nog een beetje rustig rijden en niet tot de max tunen en neem een tempgun mee.
    Voor dat je begint met inrijden zou ik even het luchtfilter eraf halen en kijken of je gasschuif wel helemaal opengaat. Dat was bij mij niet. Op internet kun je controleren hoe je carb moet staan (staat niet haaks op de motor, maar een paar graden gedraaid).
    Inrijden moet je doen met de brandstof die je gebruikt, dus als je 20% wil gaan rijden hiermee ook ingaan rijden.
    Dit is een hele fijne site om te gebruiken bij het onderhoud:
    http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/trx_revo_resources.htm
    http://www.traxxas.com/support/howto/trx2.5_carb_maintenance.htm
    perpendicular betekent haaks.

    Als je die wasp gewent ben zal de Revo wel wat tam aanvoelen, maar ik geloof dat die wasp ook in de revo past :).

    In ieder geval hel veel plezier met je Revo
     
  3. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
  4. alfaracer

    alfaracer Guest

    prachtig, erg leuk ook die body van dat oud fordje..
    mooie filmpjes, leuke locatie, een weg in aanleg. hier bij ons zoek ik me radeloos, alhoewel in nu een tip heb gekregen om te gaan kijken in het havengebied van Antwerpen (Doel)..
    en waar halen jullie onderdelen/hopups als je die snel moet hebben,dus the border, en anders e-bay of tower..ok..
    rijden jullie ook in clubverband? waar/circuit ??
     
  5. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Op het moment ben ik op Purmerend aan het testen met all onze parts voor de Revo.
    is een 1/8 tapijt Off-road baan, maar blijf de local club guys met 1/8 met een 3,5 cc al voor.
    ik ga wel aan de club vragen of het mogelijk is om tijdens de Buggy club race een Monstertruck heat te krijgen zodat we met ze alle lekker kunnen racen.
    wordt vervolgd

    Monster Trucks are COOOL
     
  6. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Hoi Alfa racer
    leuk dat je ook een REVO hebt gekocht :lol:
    voor tips etc. kun je bij ons terecht
     
  7. alfaracer

    alfaracer Guest

    kijk dat vind ik nou een sympathieke reactie :D ik hoop zeker een keer daar i n purmerend s te komen rijden...
     
  8. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik heb ook een REVO en na 5 liter heeft mijn standaardmotor zijn beste tijd wel gehad. Ik had/heb helaas het probleem dat mijn motor gigantisch heet wordt, waardoor hij snel gesleten is. Op het Traxxas forum kom je dit probleem meer tegen. Ik heb de carb en de tank nagekeken en de carb met pasta geseald maar het hielp niet.
    Allemaal geen probleem verder, want deze 5 liter deed hij het perfect en ik ben nu wel aan wat meer power toe. Daarom heb ik vandaag een RB323 besteld met wat andere optiedelen. Ik ben heel benieuwd naar de prestaties en zal dat hier ook posten.

    Mijn REVO heeft verder een close ratio 2 bak (kan er weer uit met de RB), 40 series bow ties met neon gele diskvelgen, onboard temperatuurmeter en P2 rockers, 50WT olie en hardere veren rondom.

    Verder heb ik een lichtgewicht vliegwiel besteld en alu en titanium turnbuckles. Wanneer de onderdelen binnen zijn maak ik wel een foto van mijn REVO.
     
  9. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    de trx motor kan idd snel heet worden. De afstellingen zijn ook lastig en luisteren erg nauw. Toch is het mij elke keer gelukt om de motor rond de 250F te laten lopen, terwijl hij heel goed loopt. Ik heb er nu ruim 5 liter doorheen gedraait en tot nu toe loopt hij nog goed...
     
  10. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    de TRX motor is een hele betrouwbare motor met weining afstel problemen.
    hij loopt het beste op 25% nitro
     
  11. Genio

    Genio Guest

    oehwwwhw Yeah :D:D

    Over 3 weken is het zo ver :D
    want dan ga ik me Revo bestellen :D:D
    ik zit echt te popelen
     
  12. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    dat is behoorlijk hoog percentage. Loopt hij dan ook lang? of istie na 10 liter kapot? En ik neem aan dat ik wel kan overstappen van 16% naar 20%...
    Ik heb zaterdag trouwens mijn shochrod gebroken. Met standaard rod ends.....misschien toch maar aluminium eropzetten, het breekt schijnbaar toch. Ik ben the Border wel heel erg aan het spekken. Er gaat elke keer weer iets kapot :(....De revo van die vriend van mij is nog helemaal heel gebleven en hij peotst hem niet eens....
     
  13. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Mijn motor liep inderdaad ook erg betrouwbaar, maar werd/wordt wel erg heet. Het ligt niet aan het afstellen, want daarmee heb ik genoeg ervaring om te weten dat dat goed is. Hij loopt goed stationair, pakt goed op en rijd redelijk fel. Bij een vettere afstelling gaan de prestaties te ver naar beneden, dus dat is geen oplossing. Ik rijd trouwens met 25% nitro en dat kan makkelijk.

    Met de shocks heb ik ook problemen gehad, maar na ik de P2 rockers heb geplaatst met 50WT olie in de veren heb ik er geen last meer van.
     
  14. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    ik heb het idee dat met de p2 rockers hij net te stijf wordt. Ik rij op nogal ruig terrein en maak nogal wat sprongen. De vering staat qua afstelling nu goed. Ik kan scherpe bochten draaien, bottomen doet hij alleen bij erg hoge sprongen, maar hij veert nog wel op z'n Revos :)

    Over de brandstof....ik denk datik voorlopig toch gewoon op 16% ipv 25% blijf rijden. De auto is voor mij fel genoeg en het scheelt €12 per vat.

    op amerikaanse forums heb ik gelezen dat de motor tot 300F kan lopen zonder problemen....Bij mij blijft het wel iets koeler gelukkig. Het samenspel tussen de hoge en lage sproeier is erg gevoelig heb ik gemerkt en daar kan de oververhitting volgens mij ook vandaan komen...

    Voor de rest baal ik er erg van dat bijna elke keer als ik ga rijden er iets kapot gaat, terwijl ik niet echt overdreven gekke dingen doe....die vriend van me heeft nog helemaal niets gehad en doet precies hetzelfde. Mijn schade ondertussen:
    Draagarm rechtsonder, aandrijfas, differentieel ring (ook de carrier moeten vervangen en omdat de pakking kapot was en deze alleen als set wordt verkocht), nu de shockrod. En dat op net 5 liter...Toch is het een goede auto, ik denk dat ik gewoon pech heb....
     
  15. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Ja jammer dat je wat stuk rijd maar ook dat hoort erbij in deze hobby;)

    Qua set-ups kan ik je alleen advies geven proberen -proberen en pro...
    ben zelf alleen bezig om een Race Truck te maken
    zeer licht en met harde demping om de 1/8 voor te blijven op de Purmerend baan wat trouwens aardig lukt met me 2,5 cc

    Dirk Jan:
    wat betreft je motor klinkt als een lekkende tank weet dat er een serie is geweest met wat slechter sluitende tank dops dus effe checken of dit ook bij jouw het geval is !
    motor is dan moeilijk en zeer kritisch af te stellen
    zal binnenkort wel wat foto's uploaden!
    leuk dat de Revo hier in Nederland populairder word.
    dan word het snel tijd voor een leuke meeting met race wie o wie
     
  16. peter revo

    peter revo Guest

    Over de trx, die motor heeft mij 25 liter lang heel veel plezier gegeven, en met 20% brandstof.

    Echter na die 25 liter wou ik wat meer vermogen en heb nu 15 liter met een OS 0.18TZ-TX gereden...
    Echt wat een fijne motor, heel makkelijk en goed af te stellen, en het vermogen, gewoon soms te veel, en dat voor een 3cc. Voordeel ervan is ook nog dat ik lang op 1 tank kan rijden.
    Helaas is er troep in mijn cylinder gekomen, en heb ik dus mijn blokje in de soep gereden....

    Tot ik een revisie setje (of nieuw motortje) heb zal mijn originele blokje weer aan de slag mogen... Nu wel een met een trinity uitlaatje, en is mijn revo al heel wat verder gemodificeerd t.o.v. de laatste keer dat ik met mijn trx reed.

    Verder kan ik alleen maar met lof over de revo praten.
     
  17. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
  18. peter revo

    peter revo Guest

    Nu heb ik zelf nog wel een vraagje,

    Met de keuzes van hop-ups e.d. haal ik veel informatie van de amerikaanse forums.

    Nu mijn blokje moet worden zit ik te twijfelen of ik niet een nieuw blokje zal kopen en dan misschien een andere als de 0.18 TZ

    Ik weet niet wie wat voor ervaringen heeft met welke blokjes en vraag hierover ook jullie reacties.
    Het met wel heel bijzonder zijn wil ik over stappen op een ander blokje dan mijn OS blokje.

    Ik zal als eerste mijn ervaring geven over dit OS blokje.

    Heel fijn en makkelijk af te stellen.
    Is altijd, maar dan ook echt altijd makkelijk te starten (ook na kopje onder te zijn gegaan in een meertje).
    Het vermogen is heel erg goed, niet te veel (je draait niks stuk door dit vermogen). Maar je moet het gasgeven gecontroleerd doen om niet op z'n dak te belanden.

    De trekstarter met de een richting lager hebben mij nog nooit echte problemen gegeven. De electrische starter die standaard op de revo zit is niet pas te maken!

    Brandstof verbruik is relatief laag, je kan lang op een tankje rijden.
    ook is het blokje relatief licht.
    En met de originele revo uitlaat, ook lekker stil.

    Uiterlijk, niet echt bijzonder, gewoon leuk en netjes.


    Nadelen, het is niet een drop-in, er moeten wat aanpassingen gedaan worden om het blokje passend op de revo te maken.



    Mijn ervaringen met de TRX.
    Goed af te stellen.
    Brandstof verbruik is laag.
    Met de originele uitlaat lekker stil

    Vermogen, zeker genoeg om heel veel lol te hebben. Goede topsnelheid en goede acceleratie (met meer vermogen is de revo een stuk moeilijker onder controle te houden).


    Nadelen
    De shuifcarburator, het gas systeem van de revo is een gevoelig punt, na langer gebruik kan dit problemen geven.

    De carburator is van cunstof, bij schoonmaken moet men voorzichtig handelen om geen schroefdraad stuk te draaien.





    Nu ben ik heel benieuwd naar jullie blokjes met jullie ervaringen.

    Groeten en succes, en idd tijd om eens wat meer revo tegelijk te zien rijden!!

    Van de andere rc modellen krijg ik niet echt veel competitie...lol
     
  19. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik heb inderdaad al mijn tank nagekeken op lekkage. Zover ik kan zien is dit niet het geval. Mijn dop sluit goed af en na een uur rijden zitten er geen vetspetters van brandstof rond de tankopening o.i.d.
    Ik verwacht vandaag of morgen mijn RB motor en dan zal ik zien of het beter gaat. Wanneer deze ook zo heet wordt, probeer ik een andere tank.

    Overigens heb ik mijn TRX motor 1.5 week geleden gepoort om wat meer vermogen te krijgen. Dat is wel redelijk gelukt en vooral de acceleratie is beter geworden. Probleem is nu dat de afstelling wat gevoeliger is, met name stationair. Ik zal voor de geinteresseerden een foto van mijn cilinder uploaden waarop het poorten te zien is.

    Verder heb ik nog nooit wat kapot gereden. Een keer heb ik met een aanrijding de kogels uit de draagarmen gerukt aan de voorkant. Ook ben ik een keer een slipperpad verloren, net achter het hoofdtandwiel. Deze heb ik nu daarom maar vastgelijmd.
     
  20. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Om te beginnen heb ik zelf niet echt ervaring met een andere motor, maar ook ik lees veel op de amerikaanse forums. En wat mij opvalt is dat mensen die de revo gebruiken om te racen pakken vaak de .18 os, dan blijf je binen een bepaalde klasse. Maar dan wel de TM versie, die kun je direkt, zonder aanpassen, plaatsen in je Revo met behoud van de EZ-start. Op rcuniverse staat een leuke review van deze motor: Review .18TM
    Om te bashen gaan mensen vaak over op een wat grotere motor. Voor de aandrijflijn schijnt het niet veel uit te maken, behalve voor je gearbox. Als je hier een FOC in plaatst geeft deze ook geen problemen meer. De meest polupaire zijn de RB323, deze is helemaal kompleet met uitlaat en redelijk goedkoop. De Picco P2. Deze heeft wel een aanpassing nodig en de sirio .23, deze schijnt erg goed te zijn, maar komt zonder uitlaat, voor de rest is het een drop-inn.

    Mijn persoonlijke mening:
    Voor mij wordt het waarschijnlijk de RB323. De reden....zeer kompleet en betaalbaar. Al heel wat goede dingen over gehoord. Wel dus een forward only conversion en een andere spur, zodathet iets minder trekt.

    óf de os .18 TM. Lijkt me toch iets subtielere motor met genoeg vermogen en aangezien ik toch al veel kapot rij, is het misschien ook wel een verstandige keuze :). Het enige probleem is dat ik nog nergens heb gevonden waar je het kan kopen in Nederland.
     

Deel Deze Pagina