Traxxas Revo topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 2 jul 2005.

  1. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Dan heb jij de ontvangerbox van een revo nog niet gezien :) Als je daar nog iets bijgepropt krijgt vind ik het knap. Ik had al erg moeite met mijn failsafe en die is twee/drie keer zo klein als die venom...en al krijg je het erin dan is het met je kap erop nog niet af te lezen, bij een revo tenminste....
    Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het nogal wat werk om alleen maar de temperatuur af te lezen. Je moet de auto toch naar je toe halen om het af te lezen en het apparaat is net zo duur als een losse tempgun en failsave en dan hoef je niet een gat in je ontvangerbox te zagen en er een plxiglas plaatje er in te lijmen....
    waarom moeilijk doen als het voor het zelfde geld veel makkelijker kan....of zo'n smart temp moet echt een voordeel hebben dat ik nu over het hoofd zie....
     
  2. Hmm okee, wist dat niet van de ontvangerbox. In de ontvangerbox van de savage zou je het wel kunnen doen, en dan kun je door het raam van de kap heen kijken. Het voordeel dan is dat je niet meer van alles mee hoeft te sjouwen, en dat het een alles in 1 ding is. Dus geen 3 monitoren op je auto, of bij je.
     
  3. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Hey peter zonde van je motor. Maar ik ga de 24ste de revo bestellen bij robje in amerika:D hij is daar in de aanbieding 439$ :D En dan zeg ik lekker let`s see if you can beat me on the racetrack :p:p:p:p haha die is er helemaal niet in twente:p Maja boeiend we gaan wel een keer bashen. En nusti volgens mij zit er al een fail safe in hoor in de processor die in de auto is gebouwd... Tenminste wel bij de revo van mijn kameraad.
     
  4. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    In de optidrive zit een voltmeter die gaat knipperen als je ontvangerbatterij bijna leeg is. Ook zorgt de otidrive dat je niet kunt schakelen als tandwielen in je versnellingsbak draaien...dat is het, het is absoluut geen failsafe ook al denkt die vriend van je dat het wel zo is. Anders kijk even op het traxas forum...

    En over de venom temp bla, wat moet je allemaal monitoren dan? volgens mij alleen de temp. dat apparaatje hangt aan mijn pols en is 2x3 cm. De failsave zit in mijn auto gebouwd. 1x afstellen en niet meer naar omkijken. Het is niet zo dat als je dat venom ding niet hebt ingebouwd je een koffer extra mee moet nemen met monitor aparatuur. dus is het imo weggegooid geld....maar voor andere mensen een leuk speledingetje....
     
  5. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Ok bedankt dan zet ik mijn eigen fail safe er nog wel tussen als ik hem thuis heb.
     
  6. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    de traxxas pluggen zijn toch "long". Zijn die rb's dat ook? Ik zat zelf aan de hpi gloeipluggen te denken of rossi's...ik weet alleen niet welke nummer. Het moet medium zijn....
     
  7. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Korte pluggen werken ook perfect hoor, ik rijd met O'Donnel pluggen (in de originele motor) welke dus iets korter zijn en ik heb geen enkel probleem.

    Overigens heb ik gisteren mijn RB TM323 motor binnen gekregen. Ben hem nu aan het monteren met de andere optiedelen en dan ga ik hem binnenkort inrijden. Foto's volgen!
     
  8. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Ik dacht dat je dan een gedeelte van je compresie verliest....en ik ben erg benieuwd naar je rb....zal wel als een gek gaan. Heb je de achteruit erafgehaald? dat is wel verstandig heb ik begrepen.....en welke andere optie delen heb je nog meer eropgezet?
     
  9. alfaracer

    alfaracer Guest

    Ik heb er een HPI=plug ingestoken, omdat hij niet echt wilde aanslaan..
    met de HPI-plug startte hij weer direct, en reed verde goed tijdens inrijden 2e tankje.
    WEL opletten, want dat blauwe start-draadje past NIET op de HPI-plug. dus moet je een gloeistarter gebruiken...
     
  10. alfaracer

    alfaracer Guest

    Die Venom-temp meters zijn wel erg handig; je ziet altijd de juiste temperatuur, als je zorgt dat de aflees-unit in het zicht zit.
    bij mijn nitro touring-car Kyosho is dat op het chassis, en je ziet de temp door de voorruit; bij mijn Savage heb ik op de wheelie-bar (dus achterkant) van lexan een plaatje gemaakt, daar de Veom op met dubbelzijdige tape, en daar weer over de hardplastic verpakking-deksel van de venom. foto komt later... :wink:
     
  11. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Als optiedelen heb ik verder:

    Titanium stuurstangen
    Aluminium rockerstangen rondom
    Proline 40 series bowties banden (mini pin)
    Diskvelgen
    Lichtgewicht vliegwiel
    16 tans lichtgewicht koppelingstandwiel
    Close ratio 2 bak (maar gaat er met de RB weer uit)
    Venom onboard temp meter
    Hitec Agressor CRX zenderset als besturing

    Ik heb de achteruit er (nog) niet uit, maar heb er ook nog niks negatiefs over gelezen op forums. Als het problemen geeft komt er meteen een FOC in.
     
  12. chokie

    chokie Guest

    Hallo allemaal,

    Leuk om eens wat meer Revo gebruikers bijelkaar te zien.
    Heb mijn Revo sinds juni en tot nu toe met vallen en opstaan veel plezier met dit brok techniek.
    Ben wel een echte :newbie: , maar dat mag de pret niet drukken.
    Tot nu toe alleen problemen met het afstellen van het motortje, maar learning all the time !!!

    Wie rijd er al met een andere zender/ontvangerset?
    Wil ook wel eens door de modder ploegen. :twisted:
    Ben nl bang met vocht om de boel kort te sluiten, ergo zijn er waterproof servo's en ontvangers.

    Zoek ook nog andere velgen met ofset en grote baggerschuiten voor het betere terreinwerk, maar dan moeten er adapters op :?:
    Hoezo adapter :?:Kan iemand me dat uitleggen :?:

    Ben ook nog steeds op zoek naar RPM draagarmen en bumpers voor mijn Revo, weet iemand die ergens in NL te koop.
    The Bordershop doet er niet in, weet niet waarom. :cry:
    Is nl een fantastisch produkt waar ze volgens mij best goed in kunnen doen! :idea: :p

    Als ik eenmaal het afstellen onder de knie krijg, dan zal de TRX ook vervangen gaan worden door een OS.
    Weet alleen nog niet welke versie, de TM of de TZ ! Omdat blijkt dat de TM in de praktijk heel dicht in de buurt komt van de TZ en de TM zo in de Revo past terwijl de TZ erin gelepeld moet worden.
    Voor de laatste is op het traxxasforum <nu op pagina 28> door AIRMAXX 23 een prachtige uitleg gegeven met foto's om die in een Revo te lepelen.
    Trouwens, wie kan de TM enof de TZ leveren hier in NL.
    Want tot nu toe zie ik ze nog nergens, en in Elst zijn ze naarstig op zoek!
    Begrijp ondertussen wel van jullie dat het dan ook noodzakelijk is om de bak aan te passen dmv de FOC !?

    Nou, fijn week-end.

    Groeten Chokie
     
  13. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    hi Guys,
    laptimes op Purmerend weer beter ;)
    moet ook wel met een truck die zonder banden 2,5 kilo weegt.
    dus power genoeg meer dan 1 kilo er afgeschroeft waaronder achteruit ez start titanium schroeven carbon chassis etc.

    Ja ik rij met een Sanwa M11 en alles werkt nog beter aangezien je de servo's beter kunt afstellen.
    Ik gebruik dan ook een Sanwa op het stuur ERRG WRX en Hitec 925 op het gas.

    echt leuk dat deze topic zo leeft onder de Newbies.
    wat betreft RPM armen geloof me je hebt ze niet echt nodig.
    We gaan ze wel bestellen maar heb 1 jaar tijd nog niets gebroken.
    en ga al echt hard met dit ding nog een paar kleine fine tuning middagjes en heb hem perfekt.
    zal dan ook me set-up hier publishen voor jullie.
    Mijn grootste probleem tot nu is de wheelies!
    te veel power met de TRX motor ;)
    maar ben er bijna vanaf, close ratio maar is proberen
    LATEX
     
  14. Arisjuh

    Arisjuh Guest

    Wie weet of je als je iets uit engeland koopt, dat je dan nog douane kosten en btw moet betalen? of hoeft dat niet omdat engeland ook een eu land is?

    Want bij http://www.modelsport.co.uk heb ik de revo gezien voor 350 pond, das dus ongeveer 520 euro, en das niet duur vind ik :)
     
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Die engelse REVO is alleen geschikt voor circuits waar men rechts rijdt.....
     
  16. alfaracer

    alfaracer Guest

    nu 7 tankjes gereden, is dus geheel ingereden.
    De Revo is snel, maar mn Savage met 3-bak en Wasp .26 is wel een stuk heftiger.
    Toch is de Revo een charmante verschijning met prachtige techniek en goede wegligging.
    Hij stuurt wel heel erg direct, ik denk dat ik 1 graadje toe-in ga geven.
    Het fijntunen van het motortje is nog niet echt gelukt, de temp. stijgt snel en ik streef om hem op 120-130(max) gr C te houden. Tot mijn grote schrik stond hij wel al een keer op 150 gr!
    Dus laat ik hem veel binnenkomen om de temp te checken; ik heb wel een gat gemaakt in de voorruit.
    Ik denk dat de lowspeed ietsje rijker moet staan als origineel, maar moet dit nog uitgebreid proberen...
    De Venom smart temp zit er nog niet op, ik hoop maar dat dit zal lukken in combinatie met de opti-drive...
     
  17. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    ps :
    voor minder stuur.
    TOE-OUT en hardere veren voor en iets dikkere oil;)
    vergeet niet dat je de motor niet kunt vergelijken met een .26

    have fun
     
  18. alfaracer

    alfaracer Guest

    vandaag EINDELIJK een super-terrein gevonden in het havengebied van Antwerpen, nabij Doel. :D
    zowat ongelimiteerd zand / heuvels/ motorcross-terrein.
    Zoon met de Savage en ik met de Revo... :p
    De Savage is heel erg agressief, maar de Revo zou ervan kunnen winnen..meer beheerst en betere balans
     
  19. alfaracer

    alfaracer Guest

    Foto's van de net geinstalleerde Venom Smart-temp

    [​IMG]

    [​IMG]

    op de radio-box geplakt met dubbelzijdige tape, recht erboven in de body een klein "raampje"gemaakt, met blanco lexan, zodat je alles kunt aflezen met de body erop.

    zodanig ingesteld, dat als de temp. boven 135 grC komt, hij de gasservo op 60% zet, totdat de temp weer 5 graden is gezakt.
    indien het voltage zakt naar 4,2 volt, zet de battery failsave in, en gaat het gas ook op 60%,
    mocht de verbinding wegvallen, gaat hij de op rem.
     
  20. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn

Deel Deze Pagina