Traxxas Rustler op zoek naar de 160 km/h

Misschien kun je bij de poging de front bumper dichttapen en de voorzijde van de body er aan vast tapen. Dan werkt het als een splitter (denk ik) en wordt de lucht voor de auto omhoog afgebogen en zo zou je op de voorkant een goede downforce moeten krijgen.

Misschien kun je bij de poging de front bumper dichttapen en de voorzijde van de body er aan vast tapen. Dan werkt het als een splitter (denk ik) en wordt de lucht voor de auto omhoog afgebogen en zo zou je op de voorkant een goede downforce moeten krijgen.

Dat dichtmaken daar had ik al aan gedacht. Ben vanmiddag ook bezig geweest om de hoek van de RPM bumper wat groter te maken (denk aan bankschroef en heatgun) maar dat ging niet zo makkelijk, dat RPM spul is vrij stevig :rolleyes:. Nu staat de bumper vrijwel horizontaal, ik wilde hem nog iets verder naar beneden laten wijzen maar ging niet zo makkelijk (maar dat ga ik binnenkort nog een keer proberen :D).

ziet er goed uit douwe!

waar heb je de grp onderelen vandaan als ik vragen mag? die heb ik over een maand zeker nodig...
wat kosten ze?

gr steve

Laatst bewerkt:
Had ik toch bijna dit draadje gemist :) Nu wel een abbootje genomen natuurlijk :D

Ik heb op mijn Rustler ook eens een expirimentje gedaan door "front shocks" aan de achterkant te monteren, daar kwam die ook heel laag van te liggen, misschien is dat nog wat zo lang de nieuwe nog niet binnen zijn?

Hoi,
Arthur.

Thx voor de info, ik wacht even tot jij gereden hebt, ben erg benieuwd naar je mening op 130km/h+

Hopelijk komt deze week m'n FLM transmissie, kan niet wachten om eens een stukje te gaan rijden. Moet ook nog even m'n Garmin 101 checken, soms stopt die er tijdens een run mee (staat ineens 'uit' als ik de kap er af haal).

Ook moet ik nog even een officieel filmpje maken van de 'stock' Rustler die door de 70 mph barriere gaat (116 is momenteel m'n hoogste topsnelheid). Tijdens de laatste runs van afgelopen week met 2x een 3s LiPo (parallel geschakeld) kwam telkens de neus omhoog, ik ga dus ook wat gewicht daar toevoegen.

6. Eindelijk, m'n FLM transmissie is aangekomen.

sr6.jpg

7. Het standaard chassis moet aangepast worden voordat de tranmisssie gemonteerd kan worden.

sr7.jpg

8. De volgende delen van het chassis zijn alvast aangepast. Waarschijnlijk moet ik bij het monteren van de armen nog wel iets weghalen omdat deze transmissie standaard al 1 graad 'toe in' heeft.

sr8.jpg

9. Nu past hij perfect.

sr9.jpg

10. Een blik in de transmissie na het overzetten van de gears uit de 'oude' plastic transmissie.

sr10.jpg

11. Ik moest nog een beetje weghalen van het chassis, anders pasten de armen niet.

sr11.jpg

12. Ook onder de transmissie moest er nog een beetje van het chassis weggehaald worden, anders hadden de 'arm mounts' net niet genoeg ruimte.

sr12.jpg

13. De MOD1 gears, een pinion gear van HPI en de spur gears van Traxxas.

sr13.jpg

14. Zo, de motor zit er op, nu nog eens kijken hoe de FLM motor guard en de Traxxas wheelie bar er op moeten. FLM stopt wel een heleboel onderdelen (schroefjes, moertjes en washers) in een zakje maar er is nergens een handleiding te vinden ;).

sr14.jpg

Laatst bewerkt:
Het word slecht weer morgen!, vandaag maar even testen dan :-) :-)

Het is nu al poep weer, wat een regen zeg.

Heb ondertussen ook al een setje GTR shocks binnen gekregen. Echter, de veren die er op zitten zijn voor een Summit (dus veel te stijf/hard voor m'n Rustler). Ik ga eens even op zoek naar wat geschiktere veren, iemand nog tips?

Gewoon originele revo veren pakken lijkt me. (maar dan een zachtere rating. )denk dat je rond de 3 of zo wel goed zou moeten zitten.

die aluminium onderdelen zien er erg mooi uit. Ze lijken mij ook veel steviger als het plastic chassis. Is het niet wat om een aluminiumplaatje te maken met omgezetten kanten voor de stevigheid. Dan kun je het bakkie er op zetten voor de waterdichtheid.:D
Ben wel benieuwd of die plastic aandrijfasjes het vermogen aan kunnen.

die aluminium onderdelen zien er erg mooi uit. Ze lijken mij ook veel steviger als het plastic chassis. Is het niet wat om een aluminiumplaatje te maken met omgezetten kanten voor de stevigheid. Dan kun je het bakkie er op zetten voor de waterdichtheid.:D
Ben wel benieuwd of die plastic aandrijfasjes het vermogen aan kunnen.

Voordeel van dat plastic chassis is dat het nog een beetje mee veert. Als ik met 100+ ergens tegenaan knal dan is dat aluminium vast verbogen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe lang die standaard Rustler asjes tegen het vermogen kunnen. Ik probeer het wel zo uit te mikken dat die asjes zo horizontaal mogelijk staan dus dat er zo weinig mogelijk 'scheve' kracht op de differential yokes komt te staan.

Laatst bewerkt:
Back