Traxxas Rustler op zoek naar de 160 km/h

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Douwe74, 27 jun 2011.

  1. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Zojuist de electronica getest en alles doet het nog * phew*. Zo even de hub carrier vervangen en dan binnenkort weer een poging.
     
  2. Stevez26

    Stevez26

    Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis

    Kijk dat is goed nieuws!, easy on the trigger, houd wel rekening dat je nog veel minder grip hebt met deze temperaturen.;)
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Gelukkig dat de electronica nog in orde is!
     
  4. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Voordeel is wel dat de electro koeler blijft andymac(de speedrunner op urc) kan zijn recoed noet meer breken als de temp boven nul komt maar hij heeft dan ook 73 mph uit een vxl gepest
     
  5. Ceefman

    Ceefman

    Lid geworden:
    20 jul 2011
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Huissen
    Op dit traject doe ik al een tijdje speedruns. Ben begonnen met 20/40 en haalde 123km/u, daarna 25/40 en 145 km/u. Toen naar 5A accu i.p.v. 3,2A en kwam uit op 149km/u. Daarna 28/36 en kwam uit op 160km/u en tot slot 28/34 met 166 km/u. Gezien bovenstaande vind ik er een logische lijn inzitten en daardoor de 166km/u aannemelijk of alle vorige metingen zouden ook niet kloppen.

    Ben het ermee eens dat het op de video niet zo snel lijkt, was ook het eerste wat mij opviel, maar dat komt denk ik omdat het vanaf +/- 1,80m hoogte is gefilmd. In werkelijkheid was het echt snel.
    Simpele vergelijking is auto of motorrace op tv. Lage camerapunten lijken ook veel sneller dan wanneer er uit de lucht wordt gefilmd.
    Zal bij een volgende run laag bij de grond filmen om het verschil te laten zien.

    Misschien is het interessant om een keer af te spreken en met elkaar speedruns te doen om vergelijkingsmateriaal te hebben. Ben ik ook wel benieuwd naar.
     
  6. Stevez26

    Stevez26

    Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Als wat jij zegt klopt, er is ook geen reden om er over te liegen.
    Misschien een betere camera op een betere plek zou het verschil kunnen maken.

    Ik crash elke keer rond de 100 km/h, ergens is er iets niet in orde met mijn speed rustler, maar ik heb ook geen foams, en een totaal ander chassis.

    in het voorjaar wil ik zeker een keertje afspreken, ik heb eerst nog een 6s lipo nodig, en die foam banden die jij hebt. Waren ze duur?

    gr Steve
     
  7. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Tire balooning?
     
  8. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    speling?
    hoe hem is vast en kijk of hij gaat trillen.
    het hoeft niet met 100km/u, ik zou dat ten minste niet proberen.
     
  9. Ceefman

    Ceefman

    Lid geworden:
    20 jul 2011
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Huissen
    Met de anacondas heb ik ook meer dan goed is kapot gereden door ballooning, waardoor corrigeren eigenlijk uitgesloten is.
    Met de foambanden is het echt een wereld van verschil. Auto is goed te corrigeren. Heb stuuruitslag van de zender op niet liniair staan waardoor deze in het begin minder gevoelig is wat corrigeren ook vergemakkelijkt. Nadeel is wel dat de foams ook (veel?) snelheid kosten (veel rolweerstand).
    Ik heb ook met shims van 0,1, 0,2 en 0,3mm zoveel mogelijk alle speling in de ophanging weggehaald en dat scheelt naar mijn mening ook behoorlijk.
    De foambanden heb ik gekocht bij Liquid RC en per set van 2 besteld. Was Euro 20,97 incl. verzenden waardoor je mooi onder de Euro 22,-- blijft en zeker geen inklaringskosten en BTW hoeft te betalen. Totaal dus Euro 41,94.

    Edit: Wielen zijn van Jaco art.nr JAC2030 en JAC2050
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
  10. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik rij met belted rubber slicks of radials. Door de canvas rug in de band in het loopvlak heb je 0,0 balooning. GP wedsrrijden worden daar ook mee gereden. Ik heb nog wel een paar setjes over (te veel besteld)
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
  11. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Yep, dat camera standpunt heeft echt zeer veel invloed.

    Een keer afspreken lijkt me ook wel leuk! En dan bij voorkeur op een plek zonder water in de buurt :cool:.
     
  12. Ceefman

    Ceefman

    Lid geworden:
    20 jul 2011
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Huissen
    Mijn stekkie heeft links en rechts een grote sloot, al zit daar nog wel aan beide zijden een fietspad en een groenstrook tussen, dus dat zal dan wel niks worden :wink:.
    Het asfalt daarentegen is er wel superstrak :grin:.

    Zijn dat de wielen uit de inkoopaktie? PM me anders even.
     
  13. Stevez26

    Stevez26

    Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Thx voor de info, ik gaat er gelijk mee aan de slag!

    ik heb trouwens geen last van ballooning met mijn huidige wielen, maar naar mijn mening zijn buggywielen gewoon te smal.
     
  14. Mhermens

    Mhermens

    Lid geworden:
    3 okt 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Wijchen
    hey, ik las dat je dynamite 17mm wheel adapters hebt mag ik vragen waar je die hebt gekocht? ik kan ze namelijk nergens vinden
     
  15. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Jongens waar zijn de Rustler speedrunners nou gebleven? De boel opgegeven? En ik maar moeite doen om de 100km/u grens te doorbreken met de Slash (en gelukt!) en dan horen we niks meer hier...... :confused:
     
  16. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Ik kan over de Anacondas meepraten! Met 31/76 als gearing vloog de band al de lucht in toen 'ie van de velg af kwam zetten. Heb nu een set Jconcept G-Locs besteld, dus laten we hopen dat dit gaat helpen.


    Groeten,

    Dennis.
     
  17. Stevez26

    Stevez26

    Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    mijn rustler staat momenteel op talons, sc kap, en vleugel, heb er voorlopig een basher van gemaakt. ik reed veel te weinig als speedrunmonster.

    4S mamba monster rustler, met jc concepts slashkap em stampede wielen is LOL.

    Zal binnenkort mijn topic updaten
     

Deel Deze Pagina